Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › div projecten update 28-12
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2013 om 15:31 #17998730
autobedrijf ACV, zit op de provincialeweg. Auto staat helemaal achter op het terrein. Op de foto’s op marktplaats ziet hij er netjes uit.
10 maart 2013 om 12:44 #17998731Hier ben ik weer met de nieuwste ontwikkelingen in opel-land :jerry
We zijn weer druk bezig geweest van het weekend….
Hebben er weer een rekord C bij :thumb :thumb :thumb
Dees was eigenlijk bedoeld voor demontage/onderdelen…. Maar gezien het opel bloed dat in ons vloeit….
kenne we het niet over ons hart verkrijgen deze opel met originele nederlands kenteken te vernielen :thumb :thumb
Dus komt ook deze in de rij te staan,
Hier een paar :kewlpics voor bij het praatje:
Daarnaast hebben we onze ”67er naar mij thuis gehaald, zodat we nu de collectie bij mekaar staat :D
Zijn er alleen nog niet over uit welke we het eerst weer de weg op willen hebben….
Hier nog ff de ”67er ter opfrissing,
Nog even een opel blokkade opgezet :D :D
En ten slot nog ff kleine prive meeting gehouden in me achter tuin :jerry
Zo en nu weer hard aan het werk ;) ;)
@Raluph, heb hem niet gevonden op mp…. heb je misschien een linkje?10 maart 2013 om 14:20 #17998732http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m616411834-opel-admiral-2-8-s-1971-rood-bruin.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 maart 2013 om 15:03 #17998733Bedankt man, das wel een hele mooie :wub :wub
23 april 2013 om 09:37 #17998734en weer verder met het verhaal……
intussen heb ik de rechter a stijl van me eigen rekord ook weer hard gemaakt:
tevens nog een kleine aanpassing in de motorruimte gemaakt/weggehaald….
Daarnaast zijn we ( omdat we die twee deurs niet willen slopen ) maar opzoek gegaan naar
onderdelen die we nog nodig hebben.
Hebben met een mazzeltje een complete 4 deurs met een originele 1.9 motor gevonden,
welke we mochten komen ophalen inruil voor een fles wisky :jerry
bij deze een paar fotokes ervan…….
bij thuiskomst hebben we de wagen eens goed bekeken…. en jawel deze is er rijp voor :cry
dus hebben we ons eens flink uitgeleefd en klein gemaakt,
( let op de volgende beelden kunnen schokkend zijn voor de liefhebber :shock: )
het over gebleven pakketje is inmiddels ook al afgevoerd….
daarnaast hebben we een begin gemaakt met de A rekord uit 64”
met deze gaan we zelf lekker mee rond toeren en meetings bezoeken.
eerst het linker scherm eraf ( deze blijken helaas van polyester te zijn? )
verder viel nog niet eens tegen kwa roest.. beetje schoon gemaakt waar nodig en in de menie
meteen de binnekant mee gepakt.
v/d week gaan we ook hier verder met de nodige laswerken klaar te maken…
zo nu maar weer eens verder met hobby’e…..
28 april 2013 om 18:46 #17998735vandaag weer bezig geweest met de A rekord.
de linker voorkant is weer hard…
zo deze kant is week klaar voor apk… nu de rest nog :D
we hebben tevens de raam van de voordeur weer goed gangbaar gemaakt ,
en de kachel radiator gedemonteerd om eens goed door te spuiten en weer op kleur te maken.
volgende punt is de linker koker, deze is voor volgende week….29 april 2013 om 17:34 #17998736goed bezig! :thumb
9 juni 2013 om 19:47 #17998738Ook maar weer eens een update plaatsen….
we hebben de A rekord tijdelijk aan de kant geschoven ( wegens andere kortere projecten.. )
aller eerst men tijdelijke zak-japanner misbruikt voor materiaal te halen :D
daarna de zandbak aangepakt en verhard, staan de wagen’s er net wat beter bij..
omdat nog niet alle materialen binnen waren zijn we al ff met de witte C begonnen
fotokes spreken voor zich..
en het schermke weer terug erop…
toen eindelijk v/d week de materialen binnen en meteen begonnen met het belangrijkste project van dit jaar :wors
een leuke hobby ruimte van 5×10… zodat we niet meer weer’s afhankelijk zijn en gewoon daar kunnen gaan :thumb
morgen weer vlug verder met bouwen zodat we weer verder kunnen met sleutelen…..
9 juni 2013 om 20:02 #17998739Kijk eens aan. Dat gaat een stuk prettiger werken
14 juni 2013 om 20:34 #17998740jawel dan kan er eindelijk fatsoenlijk gewerkt worden, zo’n tent is wel leuk voor ff
maar gaat op den duur toch ook lekken :???:
en zo ik kan straks alles netjes opbergen en een vaste plaats geven, ipv zoals nu op Ludolf’s styl…. :D
Heb er net eindelijk de laatste dakplaat opgelegd king:
zal d’r morgen ff fotoke van maken…. was net te donker voor de simpele camera…..20 augustus 2013 om 13:44 #17998741Jaaaa, dat morgen heeft nog wel ff geduurd :sleeping
Maar we hebben gelukkig niet stil gezeten hier……
De garage is op de vloer na klaar, ( maar hier moet helaas weer even voor gespaard worden )
kan jammer genoeg niet alles tegelijk.
hier ff een fotoke van de vorderingen:
Daarnaast zijn we verder gegaan met de witte rekord c.
Eerst alle laswerken afgerond.
Toen hebben we een andere stuurkolom in gezet ( de oude was naar de gort )
Daarna de rest van het interieur weet terug gezet…
Daarna zijn we begonnen om hem weer op te bouwen
Eerst hebben we de opgeknapte achteras gemonteerd,
en remmenrij weer op orde gemaakt,
En andere wielen gemonteerd om hem op de inrit te kunnen zetten.
[img]Aan gezien de voor schermen toch wel erg rot waren hebben we deze maar vervangen,
deze staan nu nog in de witte grondverf, maar worden met de tijd wel weer in kleur gezet.
Ook hebben we de originele verstralers weer terug gezet..
En hebben we van een forum lid Fearless een trekhaak voor de rekord kunnen bemachtigen
( Nog bedankt jonge :thumb )Deze hebben we wat opgeknapt en er onder gemonteerd.
moet alleen nog ff een nieuwe stekker halen (maar das zo gebeurd)
Op het moment staat ie er zo bij…..
Verder hebben we de trekhaak van de admiral weer terug eronder geplaatstm
zodat deze mee kon voor de brood nodige ontspanning king:
OOOOh is het gin plaatje :D
Na het relaxen ben ik eindelijk weer eens verder kunnen gaan met me eigen rekord :wors
heb eindelijk het laatste stukje van de vloer klaar….
En daarna gelijk verder aan de rechter koplamp huis,
Eerst alle rottigheid weg geslepen en weer een bodemplaat erin..[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4B3EF6X6.jpg[/img
en weer verder op bouwen…
ff kijken of alles nog past…
nog een stukje vervangen
Vervolgens nog een stukje keien vanger…
En het begint waarachtig weer op ene rekord te lijken…….
Zooo dat was het dan weer voor nu….. tot laterzzzz
29 augustus 2013 om 18:30 #17998742Yess….
vandaag eindelijk tijd gehad om met de witte rekord naar de apk te gaan.
en meteen in 1x goed, en met de complimenten van de keurmeester voor de harde onderkant van de wage :thumb
aansluitend gelijk maar even een kleine fotoschoot gemaakt… king:
en nu weer verder met de volgende…….
29 augustus 2013 om 20:36 #17998743Ziet er allemaal netje uit :thumb
31 augustus 2013 om 07:00 #17998744Dit is een geweldig topic Johan. Kijk er altijd graag naar. Top van je dat je deze moeite allemaal doet om een stuk Opel-geschiedenis levend te houden. Mooi laswerk. En een compliment van de keurmeester maakt het allemaal af.
Sleutelen zal nu nog wel veel beter gaan nu je lekker onder een dakje uit wind en regen verder kunt. Ga zo door!
20 oktober 2013 om 16:16 #17998745Bedankt mannen voor de leuke reactie’s…. :thumb
Eindelijk weer nieuws van deze kant…….
Nu de witte rekord als dagelijkse wagen gereden wordt, weer tijd voor de mijne….
De voorkant is intussen eindelijk afgelast en klaar voor afwerking/strak maken,
Maar dat gebeurt pas als alle laswerken klaar zijn.
Natuurlijk ook nog ff schermen passen….
Vervolgens begonnen de achterkant aan te pakken..
( Daar blijkt nu achteraf toch veel meer werk te worden dan ik had verwacht :cry )
Maar laat me niet uit het veld slaan, en ga gestaag vooruit…..Eerst de rotte toellie d’r uit geslepen..
En weer vers metaal :D
En toen gaf men slijptol de geest :fy1 dus nu eerst weer een andere aanschaffen voor ik weer verder kan :cry
Dus de boel maar ff in de grond zodat we geen roestvorming krijgen…..tot de volgende update maar weer……..
5 december 2013 om 16:22 #17998746mooi ding die witte :thumbup :thumb
5 december 2013 om 16:33 #17998747Heej…
ja dank je wel…. :thumbup
29 januari 2014 om 14:44 #17998748Ja…. denk zal onderhand ook maar weer eens wat posten…
We hebben in de tussentijd natuurlijk niet stil gezeten.
Bij men maat z’n admiral een andere voorruit in gezet ( deze was aardig gescheurd en lekte onder in de hoeken waardoor er een 3cm water op den bodem stond ).Hier is ie al d’r uit en de rand weer netjes ontroest en gegrond.
we hebben tevens de scheuren in het dach schoongemaakt en in de grond gezet, dit om te proberen hem bij te werken/strak maken om daarna te bekleden. ( komt een met de tijd een andere in, is meer om te kijken of dit zo kan ).
Ook maar gelijk het metalen deel zwart gespoten ( omdat we straks het gehele dachboard zwart willen hebben ).
En den raam er weer in, moeten alleen nog ff kijken voor nieuwe klemmetjes om de sierstrips weer vast te zetten.
Om met de admiral bij mijn garage te komen moesten we eerst de A rekord verplaatsen…. kwamen d’r toen achter dat die dus ook
al langs de raamrubber lekte.
Met als gevolg ook 3cm water op de bodem….. dus dat was meteen het volgende to do.Dus ook hier de raam d’r uit gehaald en de randen ontroest ( alleen moest er bij de bijrijders zijde een stukje in lassen ).
Nu is alleen het raamrubber dusdanig versleten/poreus dat die niet meer bruikbaar is :(
Dus als iemand van hier d’r toevallig nog een goeie heeft liggen, willen we die graag overnemen.En toen kregen we pech met de witte rekord… een dikke olielekkage bij het distributie carter.
Dus blok moest d’r uit.
In eerste plaats wouden we het blok uitmekaar trekken en reviseren.
Maar toen kwamen op mp voor weinig een 19n blok tegen.
Na wat wikken en wegen besloten die te gaan halen en erin te lepelen. ( wat tijd en geld spaarde ).
Tevens zagen we toen een advertentie met 2x 6 cillinder cih blokken, 1x een 2.5 en 1x een 2.8.Toen maar ff een ritje door het land gemaakt en de blokken opgehaald.
Daarna het lekkende blok uitbouwen ( wa ene zooi was da daar onder die kap )
Oude 1.7 motorblok ( ziet d’r een bietje dood uit zo, hehehe )
En toen begon de shit…. het 1.9 blok wat volgens de verkoper een goed lopend blok zou moeten zijn.
( was naar zeggen zo uit de wagen gekomen ).
Bleek dus een kwats verhaal, wat meteen opviel was dat de tandwielen van de oliepomp weg waren.
ook de plunjer voor de oliepomp was weg ( wel zat de moer er gewoon in )
Maar goed dat viel allemaal nog mee,
Maar toen ik de carterpan losdraaide liep daar water uit :shock:
Eenmaal er afgehaald lagen er bladeren in de pan :shock: :shock:
De boel eens goed bekeken bleek d’r ook nog eens een bout van de krukas verdwenen :shock: :shock: :shock:Zo’ worden er dus blokken verkocht onder de noemer goed lopend :wtf
Dus het gehele blok compleet nagelopen en alles weer hersteld……
Daarna voorzien van een nette laklaag ( het oog wil natuurlijk ook wat ;) )Heb voor inbouw tijdelijk het oude kleppendeksel gemonteerd.
Vervolgens motorruimte een beetje schoongemaakt en blok d’r in gelepeld.
Voor zover de update…
Nu verder met den handel aansluiten en dan gaat ie aan het gas :thumbP.S. nog dank aan asjemenou en extremecorsaracer van het forum, voor het uitlenen van de motortakel :thumb
20 februari 2014 om 14:05 #17998749Nou het blok is inmiddels weer geheel aangesloten en loopt voor zover redelijk…
Ook zit het lpg gebeuren op z’n plaats op de leiding onder de auto na ( die komt er van het weekend onder )
dan wordt ook de tank verder aangesloten….en zo ziet het er nu onder de kap uit.
verdampert + afsluiters.
en kofferbak.
kan mij misschien iemand hier vertellen wat de diameter en dikte van manta b/ascona b veren hebben?
willen namelijk de rekord verlagen maar met verlagingveren en geen afgezaagde veren.groente
21 februari 2014 om 07:49 #17998750Exacte maten van de veren weet ik even niet, maar heb laatst op een Duits forum gelezen dat iemand zijn C had verlaagd met Manta B-veren (20mm). Je kunt ze eventueel laten napersen. Misschien heb je er wat aan.
Trouwens leuk dat je weer enkele updates heb geplaatst. Ziet er weer goed uit allemaal.
21 februari 2014 om 19:24 #17998751Oke bedankt, zal ik daar eens naar zoeken :thumb
17 maart 2014 om 17:08 #17998752Was weer eens vergeten nog ene update te plaatsen..
Maar het rekordje loopt weer zoals het moet, en wordt ie weer als daily gebruikt…
en we hebben hem intussen lager gelegd… ( en ziet ie er weer dik uit ;) )
groente
8 april 2014 om 18:35 #17998753We hebben momenteel even een noodgedwongen tussendoor project.
Deze keer dan wel geen opel, maar wel familie van….
Het gaat hier om een bedford camper die mijn maat vorig jaar heeft gekocht
om dit jaar mee te nemen naar meeting’s.
Maar daar is afgelopen week abrupt een einde aan gekomen….
Hij is namelijk door gezellige hang-jongeren in de hens gezet :swearBij deze de foto’s ter plaatsen door de politie genomen:
Samen hebben we toen besloten om hem bij mij thuis neer te laten zetten
en eens te kijken of we er misschien toch nog iets redden valt en of we er dan nog wat
mee kunnen doen.Bij aankomst:
viel toch wel een beetje tegen wat er nog van over is,
Van binnen is ie totaal verwoest :cry
Toch maar begonnen met slopen, maar tjonge wat een rommel komt er uit zo’n ding…
Veeel hout en piepschuim ( geen wonder dat die dingen zo branden ).
maar na een dagje werk begint het toch al wat te vorderen.
V/d week gaan we verder met de rest te slopen tot we het chassis met kale cabine over hebben.
Vervolgens gaat er dan een opel motor in komen.
Hier willen we dan iets leuks/aparts van gaan maken, Alleen weten we nog niet wat???
Misschien iemand sugesties :DTussendoor heb ik bij de rekord nog de achterraam en de 3hoeks ruitjes gefolied.
Zit er aardig op, moet alleen op een paar plaatsen een beetje luchtbelletjes uit halen.
(maar voor action folie van 3euro valt ie mij niet tegen :D
Tot zover deze update, meer volgende keer…
8 april 2014 om 20:35 #17998754Zonde van de Bedford, het blijven leuke wagens. Vooral de busjes. Misschien kun je van deze nog een transporter maken voor je Opels.
Ruitjes van de Rekord heb je mooi strak voor elkaar gekregen.
9 april 2014 om 10:53 #17998755eewig zonde van de Bedford, zal wel lekker stinken die brandlucht. Blijft lekker hangen.
Hopelijk redelijk verzekerd ?
Ik zou er een ijscowagen van maken voor de komende zomer…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.