Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › div. problemen met C14NZ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2012 om 10:40 #17245580
hallo,
Ik had weer even tijd om verder te gaan met de motor.
ik heb diverse problemen met de motor:
– slecht stationair, Bij koude motor regelmatig in kakken en uitvallen, bij Warme motor +/- 400 toeren verschil (heb geen toerenteller)
– na ontsteking verstellen minder vermogen (haalt de 160km niet meer en trekt traag op) -> weer terug geplaatst.
– ratel in motor (pingel???) met de verandering van ontsteking verplaats het geluid zich (tussen de 30/60km – 125/140km)
– na 5 maanden de donor ecu er in te hebben zitten gaat nu het MM lampje weer branden met de foutcode 35 -> stappenmotor
alleen deze is al nieuw… of moet ik even kijken naar de hallgever in de verdeler??? (toerental)
– met uitlezen komt ook foutcode 55 (ecu)Hoewel soms loopt de motor echt helemaal PERFECT stationair en is er niks aan te merken.
dit verdenk ik:
ECU
Stappenmotor (?)
injector
HallgeverKopaking en spruitstuk pakking en voetpakking lekken niet.
al gedaan:
– ECU
– Stappenmotor
– tempsensor
– al div keren uitgelezenMVG,
23 januari 2012 om 21:00 #17980127Slechte massa, Verkeerde laadspanning (Code 55)
Leg goede massa kabels aan van Accu – naar Carroserie, en van Accu – of Carroserie naar de motor..
Code 35 kan ook hierdoor opgelost worden..
Willem
23 januari 2012 om 22:52 #17980128Massa kabel, nooit aan gedacht na de audio installatie in de kofferbak ;) morgen ga ik direct paar goede kabels halen…
24 januari 2012 om 22:07 #17980129Vandaag even de massa kabels aangesloten, ik moet zeggen dat het resultaat me goed bevalt.
Heb er 2 kabels op een andere plek aangesloten, hopelijk is dat genoeg.
De motor liep zonder kakken en uitvallen koud stationair en gaf met de paperclip uitlees methode geen fouten.
Wel heb ik nog een ratel (pingel) en draait de motor nog niet helemaal perfect stationair, deze week even de ontsteking afstellen.
Kan het kloppen dat de standaard ontsteking 10/830 (graden motor/t/min) is??? Aan gezien de motor pingelt en een beetje slecht loopt…
Ook ga ik deze week even de ecu uitlezen met het uitlees apparatuur voor de foutcode 55, die er hopelijk niet is. king: :thumb
In ieder geval bedankt voor de tip van de massa kabels25 januari 2012 om 20:56 #17980130ja 10graden is wel goed, heb de mijne gewoon met een lamp afgesteld de laatste keer en liep toen ook
weer voor de volle 100%.25 januari 2012 om 21:05 #17980131huh met lampje? ik ik ga as vrijdag met de scoop afstellen als me dat lukt…
maar met een lampje ben ik onder tussen wel vergeten hoe dat moest, maar als het werkt… ;) :thumb27 januari 2012 om 14:25 #17980132vandaag de ontsteking afgesteld met de licht scoop (10′) alleen is het niet verholpen, dus ik denk dan zet ik hem nog iets later (op gevoel iets verplaatst)
maar het helpt niet want als ik hem nu nog iets verder zet dan heb ik het gevoel dat het vermogen minder wordt… :S
ook hoor ik het ratelen/pingelen alleen met half of meer gas.
wat kan het zijn? gaskleppositie sensor???29 januari 2012 om 11:44 #17980133niemand een idee?/oplossing?
29 januari 2012 om 21:15 #17980134Deze motoren hebben geen Klopregeling, zit je Octaan stekkertje wel goed.
Hall gever gaar aan het worden, kan ook nog, dan loopt ze ook niet heel lekker..
30 januari 2012 om 10:04 #17980135dat deze motoren geen klopregeling hebben wist ik al.
de octaan stekker moet ik inderdaad eens naar gaan kijken want die is echt smerig vies en vast…
hall gever zit ik ook al aan te denken, denk dat ik even deze week ofzo naar de sloop ga even een donor regelen… als het weer ietsjes beter is…31 januari 2012 om 21:57 #17980136Als volgens de ecu de octaan stekker 22Kohm is dat toch goed?
5 februari 2012 om 12:41 #17980137heb afgelopen donderdag de octaanstekker en heeft helaas niks geholpen, binnenkort de hallgever vervangen maar heb eert wat andere reparaties tedoen helaas. heb afgelopen vrijdag een ongelukje gehad, ben tegen een auto aan gegleden (Citroen nogwatkoekblik)
aan de buiten kant niks te zien, maar aan de binnen kant de balk achter de voorbumper (dwarsbalk?) krom en en alles een beetje naar elkaar toegetrokken….
Foto’s:
helaas dat me nu dit nou op de laatste meters van bestemming overkomt en nu eerst dit weer repareren…
ach het houd je ook weer lekker bezig ;) :D11 februari 2012 om 06:01 #17980138Kleine update: schade is weer helemaal gemaakt, niks meer Van te zien.
En over het pingelen daar ga ik denk ik Niks aan doen, heb 10.5bar compressiedruk terwijl het orgineel 9.5bar… Het wordt denk ik een C16SE hang. king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.