Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ditributie gebroken x16szr,nu motorschade?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2016 om 16:32 #17277776
Bij de Astra van mn schoonmoeder (een x16szr van 1999) is bij stationair lopen de riem gebroken. Hoe groot is de kans dat er kleppen krom zijn?? (dan weet ik of ik dr gerust kan stellen of dr ziek moet maken,en mezelf ook want ik zal moeten fixen :???: )
25 augustus 2016 om 17:06 #18325362Lees dat het eigenlijk een vrijloop motor is.
Maar het snelste is een disriem er op leggen en compressie meten.25 augustus 2016 om 17:08 #18325363En niet vergeten nokkenas(sen) en krukas op de markeringen gelijk te zetten…
25 augustus 2016 om 18:40 #18325364Is GEEN vrijloop motor, de kans is groot dat er kleppen krom zijn
25 augustus 2016 om 18:46 #18325365Is met stationair gebeurt dus kan is ook groot dat het goed gegaan is.
Gewoon effe een nieuw setje erop.
25 augustus 2016 om 18:54 #18325366@b07 wrote:
Is GEEN vrijloop motor, de kans is groot dat er kleppen krom zijn
Dan had ik verkeerde info.
26 augustus 2016 om 05:18 #18325367Het is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.
Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer “op tijd” zet, er niks aan de hand is
26 augustus 2016 om 09:26 #18325368@xladage wrote:
Het is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.
Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer “op tijd” zet, er niks aan de hand is
Klopt idd de 1.4 en de 1.2 zijn geen vrijloop motoren de 1.6 8v wel
26 augustus 2016 om 10:54 #18325369jullie praten allemaal poep, ik heb een x16szr uit 1999 gehad en, heb het zelf getest door de krukas rond te draaien zonder riem
26 augustus 2016 om 11:34 #18325370en toen kreeg je hem niet door de compressie heen en denk je nu dus dat het geen vrijloopmotor is
26 augustus 2016 om 12:19 #18325371Nee zonder bougies erin draai je em heel makkelijk rond, je hoort en, voelt em duidelijk tegen de kleppen aan tikken
26 augustus 2016 om 13:25 #18325372Dan gaan we het meemaken als TS er een andere riem op gooit.
26 augustus 2016 om 13:30 #18325373ik kijk toe.. heb dit soort situaties al vaker ervaren dat ik wat zei en het niet klopte.. nu een kijken vanuit een andere hoek wie voor de prijs achter deur 1 of 2 kiest :jerry -offtopic
ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de kop eraf halen.. de riem is er al af.. dus dan 10 bouten om de kop los te halen en te kijken hoe de kleppen zijn.. hoef je niet te gokken en weet je ook meteen hoe groot je schade is.. als er schade is…
26 augustus 2016 om 13:53 #18325374Gaat bij de X16SZ(R) bijna altijd goed wanneer de riem knapt.
Op tijd zetten, nieuw riempje er omheen en kijken hoe het loopt. Waarschijnlijk is het goed gegaan. Maar er is idd een kans op kromme kleppen.
26 augustus 2016 om 17:31 #18325375Heb het al paar keer gehad bij een 1.6 riem gebroken, nieuwe riem met spanner en pomp erop, en gaan weer
26 augustus 2016 om 18:29 #18325376Ja die mazzel heb je wel vaker met 8 kleppers, zeker als die stationcar breekt
27 augustus 2016 om 07:57 #18325377in ieder geval ook een nieuwe waterpomp en spanrollen plaatsen als je toch bezig bent.
27 augustus 2016 om 10:11 #18325378Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.
Motor op tijd.
Riem erop.
En proberen maar.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 augustus 2016 om 11:23 #18325379@wim-v6 wrote:
Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.
Motor op tijd.
Riem erop.
En proberen maar.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.
27 augustus 2016 om 11:31 #18325380@b07 wrote:
ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.
Maar wim heeft ook niet gezegd dat het altijd goed ging…
Jij leest wat je zelf wilt lezen…Sent from my SM-G935F using Tapatalk
27 augustus 2016 om 11:33 #18325381Ik zou zeggen (zoals wim al aan gaf… ) probeer het maar. Misschien valt het wel mee.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
27 augustus 2016 om 11:39 #18325382@KRSA2000 wrote:
@b07 wrote:
ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.
Maar wim heeft ook niet gezegd dat het altijd goed ging…
Jij leest wat je zelf wilt lezen…Sent from my SM-G935F using Tapatalk
ik heb ook niet gezegd dat het altijd goed of fout gaat, dus wie leest er nou wat die wil lezen :thumbdown
27 augustus 2016 om 11:44 #18325383mensen… lekker nederlands.. anderen aanwijzen.. so what!! en lekker offtopic want vingers wijzen gaat de TS niks aan.. en zal hem ook niks boeien…
27 augustus 2016 om 11:50 #18325384maar aan de juiste informatie hebben mensen wel wat, waar we niks aan hebben zijn die mensen die altijd maar wat roepen zonder kennis van zakken en, zo verkeerde informatie de wereld in helpen
27 augustus 2016 om 11:58 #18325385dat snap ik.. maar wat bij de een gebeurd is hoeft bij de ander niet te gebeuren.. en dan komt heel het wijzen en zeuren en daar zit de topicstarter niet op te wachten…
zoals ik eerder al gezegd heb.. wil je zekerheid hebben dat je kleppen goed zijn en de zuigers.. haal de kop eraf… dan kun je het zien namelijk.. door er gewoon een riem op te gooien en te starten heb je kans dat je meer schade aanbrengt.. en dat is juist wat je niet wil als je via een forum advies krijgt.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.