Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dit kan nooit goed zijn
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2011 om 21:06 #17930131
Beetje nutteloos wat je nu zegt of niet?
Alles gaat prima al jaren lang nix aan de hand.En wat moet er in de ontbrandingskamer komen dan???
Volgensmij heb je er weinig verstand van dat je zoiets zegt..
Moet er een schoep breken van de beetje turbo druk ineens?
Enigste wat ken slijten is de lager en daardoor gaat die minder power leveren of een kering gaat lekken dan gaat nog je motor niet stuk verder nix :s23 oktober 2011 om 21:12 #17930132Nou ik vind het niet nutteloos. En ik zou toch ook eerst even de achtergrond checken van iemand, voordat je begint te brullen, dat iemand er geen verstand van heeft. EN JA er kunnen stukken van je schoepen afbreken, EN JA je as kan breken, EN JA je seals gaan kapot, EN JA als er stukken afbreken en die komen in je verbrandingskamer. die stukken komen overal, tussen zuiger en kop, zuiger en cilinderwand.
Of ben jij afgestudeerd in professor turbo technologie?
Heb al zat motoren voor bij zien komen in mijn carriere als monteur zijnde, niet allemaal Opel’s. Maar principe blijft hetzelfde, en zeker na de beschrijving die eerder werd vernoemd in dit topic. Van turbo surge is sprake in het geposte filmpje, dus NADELIG voor de leeftijd van je turbo. En of jij nou een jaar of 5 jaar rond rijd zo, het is niet verstandig!
Ik denk dat ik mijn standpunt wel duidelijk heb gemaakt.23 oktober 2011 om 21:19 #17930133Nee je standpunt maakt geen indruk.
Wat weet jij van mij dan? En hoeveel jaren ervaring ik heb met de opel turbo motoren??En alles wat je noemt gebeurt ook gewoon met autos die wel gewoon dv gebruiken dus.
23 oktober 2011 om 21:19 #17930134Ik lees een stukje terug iets over 10.000 toeren van een turbo !
Dan geeft die niet echt veel druk hoor !
Turbo’s draaien gemiddeld rond de 100.000 en sommige zelfs bijna 200.000 toeren.
Heb zelfs een keer een turbo stuk terug gekregen (bij TNO laten onderzoeken ) waar een vlieg in was gekomen, zaten geen schoepjes meer op het asje !
dan denk je wat kan een vlieg nou kwaad doen, nou met zo’n toerental dus heel veel !23 oktober 2011 om 21:27 #17930135Was ook gewoon als voorbeeld voor diegene ik zeg volgensmij niet dat het echt zo is?? Vraag me alleen hoe er nou een vlieg in ken komen ik rij gewoon met filter dus kan nix in komen
23 oktober 2011 om 21:28 #17930136:P Hier heet de oud ijzer meneer gewoon meneer jansen… :jerry
23 oktober 2011 om 21:31 #17930137Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, dat rijden met DV veel minder belastend is voor je turbo. Iedereen die dit topic heeft door gelezen, steunt dat punt volgens mij als ik het zo mag lezen. Behalve jij niet. Mij maak het niet uit, maar ik investeer liever ergens anders in, als telkens een turbo revisie omdat je te bot bent om iets aan te nemen van iemand anders.
Als jij lekker door wil rijden zo moet je dat lekker doen, maar bij opel hebben ze dat ding er niet voor de lol op gezet!!23 oktober 2011 om 21:40 #17930138:thumb Carlo.
23 oktober 2011 om 21:47 #17930139toch wel leuk, dat iemand die een keertje een auto met een turbo rijdt het tegen een Monteur die al jaren met turbo motoren te maken heeft in gaat.
Carlo heeft hierbij ervaring als monteur met Diversen VAG merken, Bedrijfsauto’s van alle merken, en In dit geval al een aantal jaar bij de OPEL, i kkan je melden, hij heeft al heel wat geks mee gemaakt wat betreft kapotte turbo’s
(oja, ik heb het ooit voor elkaar gekregen een Complete Schelp in 2en te krijgen van een Garreth turbo op een DAF truck :D, dus ik kan ook turbo’s slopen…)
Willem
23 oktober 2011 om 21:59 #17930140Wim.. Je praat wel maar hoe weet jij nou dat ik een keer een turbo auto heb??
Misschien heb ik er wel al 20 gehad ken jij niet weten je zegt iets wat je niet eens ken weten!ik heb alle verstand van waar ik over praat en ik heb alles geleerd ook van me maten die bij het motorhuis werken en ook al meer als 10jaar bezig zijn aan de turbo blokken.
dus ik weet wat ik doe en dat het best me turbo wat korter leven geeft maar dat heb ik voor lief. Voor de rest wordt de auto perfect dealer onderhouden en alles orgineel vervangen dus die houding alsof ik maar wat doe en er geen verstand van heb vind ik een beetje jammer maja gaat vaak zo op forums he…
23 oktober 2011 om 22:07 #17930141Tja, tuurlijk alles kan, en je kan er Geweldig veel verstand van hebben, maar goed blijft het niet voor je turbo, dat gaf je eert niet aan, en nu wel..
Dus het kan wel schaden, meld je zelf,
Dat turbo Surge Turbo’s kan slopen weet ik al uit de tijd dat we hier nog eens met Renault 5 Alpines en GT-turbo’s aan het klooien waren…
voordeel was dat toendertijd de onderdelen voor die auto’s volop te vinden was, en je moedwillig of puur ivm test nog eens wat kon slopen van de 5-jes.
Willem
23 oktober 2011 om 22:16 #17930142Ik heb ook niet gezegd dat goed is maar het is ook weer niet zo dat het verschrikkelijk slecht is.
Dat heb ik wel bewezen in die 3jaar dat ik zo rijd met deze turbo en het vermogen dat ik nog steeds heb ermee23 oktober 2011 om 22:18 #17930143Plus dat ik nog de turbo heb liggen die op dit blok zat met nog maar 4500miles erop dus reserve is er
24 oktober 2011 om 17:21 #1793014410 of 2005 turboblokken gehad hebben zegt niks over het verstand ervan hebben zoals een monteur die dagelijks aan die techniek werkt. Willen, Carlo en alle anderen zitten goed. Zoals je er nu mee rijdt is gewoon kwestie van afwachten wanneer die turbo bezwijkt.
24 oktober 2011 om 17:29 #17930145Je ken toch lezen dat ik t weet of niet?
Probeer je zieltjes te winnen bij hun?Je weet niet wat ik dagelijks doe aan de blokken dus je weet ook nix van mijn ervaring dus kom niet praten alsof hun meer weten dan mij of niet want dat weet je niet want je kent mij niet!
24 oktober 2011 om 17:38 #17930146Forge uprated oem valve :thumbup
24 oktober 2011 om 17:45 #17930147Haha nee baas t gaat gewoon helemaal goed zo ;)
24 oktober 2011 om 20:30 #17930148@frank de jonge wrote:
10 of 2005 turboblokken gehad hebben zegt niks over het verstand ervan hebben zoals een monteur die dagelijks aan die techniek werkt. Willen, Carlo en alle anderen zitten goed. Zoals je er nu mee rijdt is gewoon kwestie van afwachten wanneer die turbo bezwijkt.
En alle oudere auto’s die geen DV hebben? Ik heb een Alfa 75 1.8Tb gehad met bijna 3 ton op de klok waar de originele turbo nog op zat en die deed het ook nog prima. En die auto heeft origineel geen dumpvalve… En zo zijn er veel meer oudere auto’s, kijk oa maar eens naar een Audi Quattro coupe ( voor jullie beginnen over hoe waardeloos Alfa’s zijn.. ;) ). Het is zeer zeker slecht voor de opspoeltijd om er geen te hebben maar zo drastisch als jullie zeggen hoeft het niet te zijn hoor, zeker niet bij de relatief originele auto’s.
Overigens ben ik het met bovenstaande monteurverhaal niet eens. Ik ken jongens zat die monteur zijn maar er niet bovengemiddeld verstand van hebben ook al werken ze er al dik 10 jaar mee. Helaas zijn de meeste monteurs goed in het snel wisselen van onderdelen en houdt het daar mee op. Hierbij doel ik natuurlijk niet op genoemde personen, die ken ik immers niet. ;) Jongens die zelf blokken ombouwen naar turbo en hierbij zelf de turbo’s uitzoeken en dat soort dingen hebben over het algemeen wat meer verstand van de dingen als een normale monteur bij een dealer of garage.
24 oktober 2011 om 20:36 #17930149Hier ben ik het toch echt mee eens… :thumbup
24 oktober 2011 om 21:20 #17930150305pk is ook niet echt origineel meer he. Maargoed, ik ben ook maar een noob met turbo’s. Vraag me wel af waarom die lui in zweden wel met dumpvalves rijden (allemaal) en dat is toch echt een turbo natie van heb ik jou daar.
Die turbo van mijn hok is ook nog steeds de 1e, 128k gedraaid. Niks aan de hand, di.g doet zn werk. Maar voor de houdbaarheid komt er wel een DV op straks.
24 oktober 2011 om 21:31 #17930151@giuliettaevo wrote:
@frank de jonge wrote:
10 of 2005 turboblokken gehad hebben zegt niks over het verstand ervan hebben zoals een monteur die dagelijks aan die techniek werkt. Willen, Carlo en alle anderen zitten goed. Zoals je er nu mee rijdt is gewoon kwestie van afwachten wanneer die turbo bezwijkt.
En alle oudere auto’s die geen DV hebben? Ik heb een Alfa 75 1.8Tb gehad met bijna 3 ton op de klok waar de originele turbo nog op zat en die deed het ook nog prima. En die auto heeft origineel geen dumpvalve… En zo zijn er veel meer oudere auto’s, kijk oa maar eens naar een Audi Quattro coupe ( voor jullie beginnen over hoe waardeloos Alfa’s zijn.. ;) ). Het is zeer zeker slecht voor de opspoeltijd om er geen te hebben maar zo drastisch als jullie zeggen hoeft het niet te zijn hoor, zeker niet bij de relatief originele auto’s.
Overigens ben ik het met bovenstaande monteurverhaal niet eens. Ik ken jongens zat die monteur zijn maar er niet bovengemiddeld verstand van hebben ook al werken ze er al dik 10 jaar mee. Helaas zijn de meeste monteurs goed in het snel wisselen van onderdelen en houdt het daar mee op. Hierbij doel ik natuurlijk niet op genoemde personen, die ken ik immers niet. ;) Jongens die zelf blokken ombouwen naar turbo en hierbij zelf de turbo’s uitzoeken en dat soort dingen hebben over het algemeen wat meer verstand van de dingen als een normale monteur bij een dealer of garage.
Dat betreft in deze gevallen Turbo’s die dus ontwikkeld zijn voor systemen zonder DV, vaak kogellager turbo’s.
de turbo’s welke voor DV’s ontwikkeld zijn zijn ook fijngevoeliger turbo’s met glijlagers en meer fijnafstelling om maar meer omwentelingen te kunnen maken…
voor deze turbo’s is het een ander verhaal…
Een R5 Alpine / GT turbo heeft standaard ook geen DV, maar als je op MAX drukken gaat rijden lopen deze turbo’s toch echt Veel sneller kapot zonder DV. scheelde meestel 2/3 van de kilometers wat ze langer heel bleven…
op Circuit getest!!!
Willem
24 oktober 2011 om 21:34 #17930152Nee dat is die ook niet maar ik rij 1.1bar zijn ook mensen die op 2bar rijden dan zou ik wel altijd met dv rijden.
Nu is het gewoon te doen met me turbo dus hou ik het zo omdat ik het geluid gewoon super vind.
24 oktober 2011 om 21:38 #17930153denk dat dit een oneindige discussie is, kwa techniek zal de turbo er meer onder te lijden hebben dan wanneer die wel een dumpvalve heeft, maar aangezien roy al zo lang zonder rijd en op zo’n hoog vermogen snap ik ook dat hij dat hij zijn eigen mening blijft steunen door zijn eigen ervaring.
24 oktober 2011 om 21:41 #17930154Dat zal ook wel het geval zijn…
BTW de Renaults reden Met vast gezetten Waste gates en Decompressieplaat er tussen..
gewoon onaangepast 1.4 ohv motorje (1360cc) op een 1,5 of 1,6 bar (net hoeveel Compressie het torretje nog had).
Gaat best hard, Kom je met een gemiddeld getuned Opel Turbootje niet bij kijken in ieder geval.
Ging ook alleen snel stuk.
24 oktober 2011 om 21:42 #17930155@wim-v6 wrote:
Dat betreft in deze gevallen Turbo’s die dus ontwikkeld zijn voor systemen zonder DV, vaak kogellager turbo’s.
de turbo’s welke voor DV’s ontwikkeld zijn zijn ook fijngevoeliger turbo’s met glijlagers en meer fijnafstelling om maar meer omwentelingen te kunnen maken…
voor deze turbo’s is het een ander verhaal…
Een R5 Alpine / GT turbo heeft standaard ook geen DV, maar als je op MAX drukken gaat rijden lopen deze turbo’s toch echt Veel sneller kapot zonder DV. scheelde meestel 2/3 van de kilometers wat ze langer heel bleven…
op Circuit getest!!!
Willem
Hoi Willem,
ik had het ook juist over oude auto’s, absoluut geen kogelgelagerde turbo’s dus. Audi Quattro, 911 turbo eerste serie en nog wat meer van die leuke jaren 80 karretjes. ;) En ik zou juiste zeggen dat de kogelgelagerde turbo’s fijngevoeliger zijn, die maken ook sneller en meer toeren volgens mij. :???:
Circuit gebruik is natuurlijk wel wat anders..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.