Forumindex › Forums › Modellen › Astra › distrubutieriem geknapt…..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2012 om 20:11 #17237520
hallo
we hebben een opel astra station uit 99
nu is van de week de distrubutie riem geknapt, op papier staat dat we een 1600 16 klepper hebben
maar nu word ons verteld dat het een 8 klepper is heeft iemand enig idee of dat zo kunt zien?
schijnt nogal een verschil in te zitten met het wel of niet kapot zijn van de klepstoters ?vr gr mnauela
31 maart 2012 om 20:22 #17877097Welke motorcode staat er op het kentekenbewijs?
31 maart 2012 om 20:22 #17877098Kan je op het kenteken zien, welke motor erin ligt/motortype.
En anders kan je er altijd even een foto van maken en hier plaatsen ;)31 maart 2012 om 20:24 #1787709916klepper heeft ecotec op het blok staan, en 8 klepper gewoon OPEL..
31 maart 2012 om 20:24 #17877100Dit is een 8klepper.
31 maart 2012 om 20:27 #178770961.6 8V motorcode X16SZR:
1.6 16V motorcode X16XEL:
Willem
31 maart 2012 om 20:37 #17877101ik zal morgen even een foto ervan maken en hier plaatsen
de code op kenteken x1.6szrhet lijkt meer op de eerste foto van willem dan de 2e
31 maart 2012 om 20:46 #17877102hebben jullie ook ervaring met dat de distrubutie riem knapt onder het rijden(45/50km )
mij is verteld dat als we een 8klepper hebben we geluk hebben en de waterpomp distrubutieriem en nog een riem vervangen de auto weer loopt, mocht het 16 kleppen zijn( wat ik nu niet meer denk) we dan beter niet kunnen repareren ivm hoge kosten
jullie hebben inmiddels wel door dat ik niet technisch ben haha
via dit forum hoop ik wat meer info te kunnen krijgen zodat ik kan besluiten wat te doen, maken of na de sloop??vr gr manuela
31 maart 2012 om 20:48 #17877103een 8klepper blijft wel heel…
een 16klepper heeft meestal tussen de 4 en 16 kromme kleppen..
willem
31 maart 2012 om 20:50 #17877104@manuela wrote:
ik zal morgen even een foto ervan maken en hier plaatsen
de code op kenteken x1.6szrhet lijkt meer op de eerste foto van willem dan de 2e
Dan is het een 8klepper zoals op die foto.
31 maart 2012 om 20:53 #17877105Is de 8 klepper een vrijloper of hou je dat ook noemt?
(de zuiger kan de kleppen niet raken)of gwn steviger dat je maar 2 of geen kleppen kapot hebt?
31 maart 2012 om 21:07 #17877106Op papier staat 1600 16 klepper? Is dat iets van de partij die de auto verkocht heeft? Als dat zo is dan is er sprake van dwaling: opzettelijk iets anders verkopen dan wat werkelijk het geval is :vertag
31 maart 2012 om 21:10 #17877107Hoevaak ik al niet op bijvoorbeeld op Marktplaats de Advets ben tegen gekomen:
Te Koop, Opel Astra 1.6 16V, en dan een foto van de motor, wat dan veelal een 8klepper is..
uiteindelijk is het Oplichting, Of iets verkopen wat het niet is, om het alleen beter verkoopbaar te maken…
Net zoiets als ik, een X aantal jaar terug kijken bij een Astra-F station..
Stond te koop, Astra Stationwagon 2.0 16V CDX hanfgeschakeld.
Bleek een van de Kaalste van de Kaalste Club uitvoeringen te zijn…
Kom je mooi bedrogen uit..
Ik was ook METEEN weer weg, en toen een mooie 2.0i CD station tegengekomen en gekocht…
Willem
1 april 2012 om 07:51 #17877108de auto is ons inderdaad verkocht als 16 klepper
maar nu blijkt het op papier dus een 8 klepper te zijn
we hebben hem wel bij een garage gekocht maar die zal het vast niet toegeven!we zijn nu van plan om de auto te laten repareren
ga morgen meteen een garage bellen,
weet er nogiemand een goede/goedkope in de buurt van hoogeveen?2 april 2012 om 09:25 #17877109heb je niet een kennis/beun in de buurt die dit kan zal je veel heel veel geld uitsparen .
8 klepper… distributie kit kompleet zo rond de 80€ en de waterpomp zo een 70€ maar dan heb je een stuk werk en de dealers vragen meer als 90€ per uur en de vak gar vraagt 52€ per uur ex de btw
ik denk dit is een klusje van nog geen 2 uur daar doe ik het zekers in ,je moet alleen over het juiste gereedschap en middelen beschikken .
p.s deze blokkie,s zijn niet slecht hoor komen ten opzichte van de 16v wat te kort maar ook deze hebben zo hun nukken en problemen .
alleeen lullig dat ze je hem zo verkocht hebben,heb je hem al lang ???anders zou ik de garage die je hem verkocht heeft toch is met een bezoek vereren en dit bespreken je weet nooit ?????
is wel een prijs verhouding een 16v doet wat meer .succes .
Bert
2 april 2012 om 09:50 #17877110Als ze de auto verkocht hebben als een 16V zijnde en het is toch geen 16V. Is bedrog vind ik zelf. Zou niet mogen.
Succes met je herstel van je distributieriem.
2 april 2012 om 10:31 #17877111Hoe lullig ook, er is nog wel zoiets als een onderzoeksplicht door de koper…
Neemt niet weg dat zoals Famempeters aangeeft een 16V qua prijs hoger ligt dan de 8V.
In dit geval heb je geluk, scheelt je een hoop geld.2 april 2012 om 22:00 #17877112idd,wees blij dat je nu geen 16 klepper hebt,die had zeker echt stuk geweest.
3 april 2012 om 07:34 #17877113als je iets van een rekening hebt gekregen bij aankoop kan daar misschien ook wel 16v opstaan. als er dan duidelijk een 8klepper in zit, is dat niet moeilijk je gelijk halen. Maar wat schiet je daar nu mee op? :) Ik vind persoonlijk dat kopers ook wel wat mogen weten over wat ze kopen… Het verschil is nogal overduidelijk als je dat bijv 1 keer hebt googled ;)
Gewoon distributie, waterpomp en thermostaat vervangen en gaan met t ding.
3 april 2012 om 07:51 #17877114@kaneelschep wrote:
als je iets van een rekening hebt gekregen bij aankoop kan daar misschien ook wel 16v opstaan. als er dan duidelijk een 8klepper in zit, is dat niet moeilijk je gelijk halen. Maar wat schiet je daar nu mee op? :) Ik vind persoonlijk dat kopers ook wel wat mogen weten over wat ze kopen… Het verschil is nogal overduidelijk als je dat bijv 1 keer hebt googled ;)
Gewoon distributie, waterpomp en thermostaat vervangen en gaan met t ding.
Heel misschien dat een rechtsbijstand verzekering er iets mee zou kunnen? Als op de bonnen een 16 klepper staat en in de auto ligt toch duidelijk een 8 klepper dan heeft de verkopende partij, in dit geval de garage niet geleverd wat ze beloofd hebben.
Als de auto de huidige eigenaar niet bevalt zou dat misschien een optie kunnen zijn :D
3 april 2012 om 10:52 #17877115Koper moet wel enigzins weten wat ie koopt maar ik ken een heleboel mensen die nog niet eens weten wat een klep is, dus dan is het al lastig om te weten of het er 8 of 16 zijn! Als er ergens op de aankoop staat dat het een 16 klepper zou moeten zijn dan is dat gewoon een vorm van oplichting. :vertag
3 april 2012 om 11:11 #17877116Wat al eerder gezegd is spullen halen repareren en gaan met dat ding is gewoon goed motortje .
reparatie is nu stuk in je voordeel dus dat is dan het beetje geluk bij zeg maar een ongeluk .
en wat ook een goeie is achter het nokken as tandwiel zit je thermostaat verstopt ding kost geen drol vervang hem meteen nadien de distributie weer los moeten maken is zonde van die thermostaat prijs .
bert
5 april 2012 om 11:40 #17877117even een update..
we zijn aan repareren, waterpomp zit erop( alle ‘vinnen’ waren eraf!) spanrol zit erop, nu de distrubutie riem nog !
nog tips voor het op tijd zetten?5 april 2012 om 11:56 #17877118merktekens aanhouden :D
7 mei 2012 om 16:10 #17877119Dit is een erg mooie uitleg.
Dit zal ik onthouden.Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.