Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › distrubutie vervangen 1.6 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 12:37 #17541243
Wim ik ging ff uit van zeg maar winkel prijs niet wat jij ik en de goede beun betaald . kijk bij Halford daar betaal je 18,95 voor een kan geel/groene koel vloeistof .
bij de action heb je keuze de normale voor 1,68 per liter en de rose longlife voor 1,98 maar ik durf dit niet eens meer te noemen op het Forum
i.v.m de kritiek die je dan leest
al eens eerder de olieen ter sprake gekomen allemaal troep !!!! nou neem van mij aan echt niet hoor er zitten normen aan waar ze aan moeten voldoen, en dat doet het spul wat bij de oosterburen weg komt echt wel hoor ,lees specificatie,s op de verpakking .
verder wat ik betaal voor een distributie kit en of bijbehorend water pomp ga ik hier niet neerzetten dit omdat de normale man het nooit voor die prijs krijgt .
MAAR
hier komt er een dan Voor mijn X16Xel distributie kits SKF en waterpomp inkl btw net geen 110 € ,met de duurdere keuze waterpomp is nog goedkoper ding . is dat reeel om neer te zetten ?????? vraag vak gar 300/350€ exbtw wel inkl werk Opel Motorhuis 450 ex btw en dan moeten we verder niks tegen komen ?????
dus ga ik met roepen van de prijs uit die bruto ex btw op Hbase en op Winparst natrekbaar is en herkenbaar is voor de normale mens
wij als uit zijn krachten gegroeide beun hebben onze ingangen denk ik wel gevonden ik wel dus .
schrik me van de week nog te pletter koppeling volvo 740 begin jaren 80 hbase prijs bruto 366 € ex druklager kost 54€ -40%en dan de btw er bij ,,, Vakgar wil voor mij de reparatie doen voor 550 all in inkl garantie .komt de eigenaar via de volvo club sach koppeling inkl druk lager 140€ ex 6,95 vracht ?????????? wat moet en kan je daar dan mee !!!! zelfs ik was geschokt .en alle tussen ruimte is dan ook meteen helemaal weg !!!!!!!!!
27 november 2011 om 17:57 #17541244Over die volvo: Sachs koppeling zijn veelal gereviseerde exemplaren (evenals de Luk koppelingen, vandaar het statiegeld wat erop zit), deze springen nog wel eens uit elkaar, daar zal de prijs dan ook naar wezen..
Dit heb ik echter nog nooit met een Luk gehad, wel met een Sachs vervangings koppeling 2x bij eenzelfde auto Binnen 10.000km, dacht ook probeer eens wat anders, iets goeiekopers, maar dat is niet altijd goedkoper..
Olieën: van olieën weet je pas dat ze goed zijn als je het UITVOERIG zelf getest heb.
Ik zal dat nooit bij een auto van mij of mijn kennisen doen, ook Duitse oliën kunnen troep zijn, ik heb al menig Carterpan van binnen gezien, ik kan je melden, als een auto bijna zijn hele leven op Budget olie gereden heeft, is dat dan wel te zien hoor, zeker als ze daarbij veel op korte ritten gereden hebben..
Dit zijn zaken, die je bij normaal onderhoud dus niet ziet, de Sludge komt niet mee door de stop naar buiten, en is geenszins te ontdekken zonder het Carter te demonteren, of af te wachten tot de oliezeef dicht zit, en het lagerwerk de pijp aan maarten geeft.
nu is de ene budget olie ook de andere niet natuurlijk.
Zo had een garage waar ik wel eens kwam voor APK toevallig 3 carterpannen liggen van gesneuvelde motoren, deze lagen daar te wachten op nadere inspectie van een medewerker van een Oliemerk van stand (veelal gele verpakking, en begint met een K).
Deze pannen waren van motoren die in de soep waren gelopen nadat ze bijna heel hun leven van dat merk olie waren voorzien.
een motor had net 90.000km weg in 8jaar
andere 115.000km in 7 jaar
en een Opel motor (X20XEV omega): welke op 220.000km en 15jaar stond.alle 3 aan barrels ivm oliezeef dicht door zwarte sludge.
Dit geld voor distributie sets ook, ik heb afgelopen jaar een Vectra-B V6 gehad, welke voor een nokkenassen wissel en distri vervanging Compleet langs was geweest, onderdelen leverde deze persoon zelf aan
Alle werkzaamheden naar juistheid uitgevoerd, maar 3 dagen later een telefoontje, raar geluid vanonder de distri kap, en motor loopt rot, niet meer mee rijden!!!! dat was het advies.
wij erheen volgende dag, Controleren:
– 2 loopstelrollen lagers kapot (onbekend merk)
– Spanwiel in orde (SKF)Was een voordelig setje van Ebay..
Willem
28 november 2011 om 18:52 #17541245Tja en ik bied een een bekende aan om zijn remmen werk op te knappen voor 175€ en voor dan nieuwe schijven en blokken 1e montage ATE (zit er ook op aan klauwen ), en achter de boel goed schoonte maken (trommels) en eventueel de trommels even na te slijpen rand er uit zijn ze goed rond
monteren afstellen nieuwe rem olie !!!!!!.en dan is dat ???????? eigenlijk te ………
voor die prijs koop je de schijven en blokken normaal met de btw niet eens in als partikulier ???
en zo heb ik bakken vol met dat soort dingen ,, je denkt je maakt prijs distributie mitsibutsi space star 200€ all in zit geen waterpomp in het systeem wel dubbele multie riempjes klote systeem en veel werk en dat is ook te duur dealer vraagt 450 € ex .
ik ben er klaar mee hoor ik werk met goed spul geen 6e soort imitatie en wie niet wil mooi toch .
die Volvo goede koppeling nieuw is 366€ lager 54 € beide ex btw ,,,200 € ex btw montage is grof weg 720€ all in .
als de vak garage dan zegt dit doe ik voor 550€ all in inkl 6 maand garrantie ?????? is dat dan verkeerd ?? staan uit hun neus te …….. krijgen ook geen groot werk momenteel alles is te duur .
ja zeiken 140 € koppeling maar geen mens wil het voor hem monteren ?? ook de vak gar niet
dus Wim het blijft tobben maar ik lig daar niet meer wakker van en doe me werk goed en netjes
en via Ebay is verleidelijk maar als het niet past ???? ik haal het om de hoek en zijn er 2 mogelijk heden heb ik ze beide en lever de foute gewoon in en betaal achteraf , het fijne van een vaste leverantier die ook wat voor jou doet ..bert
3 december 2011 om 21:08 #17541246zo is het en niet anders..
Ik ben niet zo moeilijk met meenemen eigen onderdelen, maar kan dan geen garantie op de onderdelen geven, dat is dan hun eigen pakkie aan.
helaas voor deze jongen met de v6 kwamen daar de reiskosten bij, 200km heen en 200km terug, en een tunneltocht van 6 euro voor een enkeltje.
Willem
5 januari 2012 om 16:51 #17541247ik lees in het kluwer ATH dat je vliegwiel of de tussenplaat moet blokkeren met een pen in het motorblok, klopt dat? ik meen dat het enkel een spanner was?
6 januari 2012 om 07:24 #17541248@koenelsenaar wrote:
ik lees in het kluwer ATH dat je vliegwiel of de tussenplaat moet blokkeren met een pen in het motorblok, klopt dat? ik meen dat het enkel een spanner was?
Met de distributie bedoel je??
Het kan gewoon zonder het vliegwiel te blokkeren.
maar je moet dan niet aan de riem gaan trekken. je hebt dan kans dat je de krukas verdraaid.
Maar als je het met beleid doet dan is er niks aan de hand.De nokkenassen wel dat is makkelijker als dat vast staat.
6 januari 2012 om 20:17 #17541249Jup, met de distributie, ik moet er over 750 km aan :P.
En blokkeren gewoon met zo’n midlock tool.
6 januari 2012 om 20:39 #17541250@arjontje wrote:
@koenelsenaar wrote:
ik lees in het kluwer ATH dat je vliegwiel of de tussenplaat moet blokkeren met een pen in het motorblok, klopt dat? ik meen dat het enkel een spanner was?
Met de distributie bedoel je??
Het kan gewoon zonder het vliegwiel te blokkeren.
maar je moet dan niet aan de riem gaan trekken. je hebt dan kans dat je de krukas verdraaid.
Maar als je het met beleid doet dan is er niks aan de hand.De nokkenassen wel dat is makkelijker als dat vast staat.
bedoelen ze hier niet dat je het vliegwiel moet blokkeren om de krukaspoelie los te draaien.
voor de mensen zonder garage compressor en alleen maar zo’n huis-tuin-en-keuken-compressortje hebben ;)6 januari 2012 om 21:15 #17541251Jups, daar is het voor ;). Ik beschik over een luchtsleutel en professionele compressor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.