Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Distrubitie riem veranderd, maar de waterpomp niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2009 om 20:44 #17211068
Hallo,
Ik heb mijn DB-riem laten veranderen, maar de de waterpomp niet. Ik heb heel vaak op dit forum gelezen dat je dat wel moet doen. Maar waarom was het bij mijn Kadett-E 1.3s ’88 niet nodig?
Alvast bedankt.
1 augustus 2009 om 21:37 #17506197Ik laat de waterpomp normaal ook altijd zitten.
ik wum de nieuwe riem er weer op zonder de waterpomp los te halen.
Als je een oude waterpomp verdraait om de riem te spannengaat hij bijna altijd lekken.Als je m laat zitten en dan de nieuwe riem er op druk is de spanning direct goed en gaat hij bijna nooit lekken.
Wel altijd controleren of er speling op de lagers van de pomp zit…
2 augustus 2009 om 08:55 #17506198AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah wil je het officieel doen dan zou je inderdaad ook aan n andere pomp vastzitten
inderdaad om wat hier al beschreven is
omdat je met de pom de riem spant
en die dingen bijna altijd gaan lekken als je niet n nieuwe gebruikthet kan ook wel zonder de pomp los te halen
heb dat zelf ook vaak zat gedaan
als er maar wel ff gekeken wordt(als de riem er af is) of de
pomp geen spelling op de as heeft;);)ik ken mensen die doen het op de stanly mes manieer
dan haal je de kapjes eraf
dan met draaiende motor
zet je het mes in het op de riem
zodat je eigenlijk 2 smalle riempjes krijgtdan de voorste helft er af trekken(uiteraard met niet draaiende motor)
dan wip je de nieuwe riem op de plek
waar die halve riem weggekomen isdaarna kun je de andere helft van de oude riem doorsnijden en weg trekken
nieuwe riem ff doordrukken
en klaar:Pmaaaaaar heb ook al eens gezien dat het mes uitschoot en de riem dus doormidden was:o:o:o:o
tjah dat was ff minder
want de nokkenas staat meteen stil
maar de krukas niet;):P:P:Pmijn manier is het cker niet;):jerry:jerry
2 augustus 2009 om 15:01 #17506199haha ja das ook een mannier:P
4 augustus 2009 om 17:57 #17506200Je gaat misschien fronsen met het volgende:
m’n Vectra A c/20ne heeft 350.000km gereden met dezelfde waterpomp.
Elke 60,000 vervangde ik de riem, nieuwe o-ring op de pomp met wat siliconevet
en met riemspanningsmeter opspannen.
Wel heb ik steeds m’n pomp op slijtage gecontroleerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.