Forumindex › Forums › Modellen › Astra › distributieset en waterpomp advies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2015 om 12:49 #17271088
Hi,
Binnenkort zal ik mn distributie riem moeten vervangen (Z18XE).
Ik vraag me af of er veel kwaliteitsverschil in de sets die op t internet aangeboden worden zit.
Rond €100,- (Continental) tot €150,- (SKF) op Mister Auto bijvoorbeeld (en daartussen nog Bölk en Gates) worden complete sets (inclusief waterpomp) aangeboden.
Mijn vraag is, zijn er bepaalde merken die beter dan de rest presteren of maakt t niet veel uit wat ik koop (als maar tijdig vervangen is).
Ik heb verschillende topics over dit onderwerp gelezen maar niks over de kwaliteit kunnen vinden.
Wat ik wel gezien heb is dat bijvoorbeeld de riem van Conti vrij goed wordt bevonden maar de rollen en waterpomp van SKF beter zijn. Misschien dan is t idee om deze apart te kopen? Qua prijs maakt t toch niet zo veel uit.
ben benieuwd wat jullie hier van vinden?17 maart 2015 om 15:19 #18278195nipparts, continental, contitech, gates, skf zijn allemaal top merken, wat distributie sets betreft heb ik daar nog nooit problemen mee gehad en, ik neem bijna altijd de goedkoopste set
17 maart 2015 om 15:38 #18278196Letop meerdere type distributies vectra is bijv anders dan de astra.
17 maart 2015 om 18:17 #18278197ok goed nieuws
ik zal waarschijnlijk voor een conti riem en skf rollen en wp gaan, 100 euro alles bij elkaar, niet veel geld vind ik
@Haasje17
Als ik op de site mn kentekennummer invul dan zou t goed moeten zijn neem ik aan. Ik weet dat r veel verschillen per motortype zijn. Iig bedankt voor de waarschuwing.17 maart 2015 om 18:31 #18278198Voor de Z18XE zijn per model ook nog verschillende versies van riemen dus let daar op.
17 maart 2015 om 18:57 #18278199ik kom op 162 tanden en 20 mm breed…anders gaat ie terug
Al die gedoe omdat ik denk dat ik iets goedkoper uit zal komen als ik deze zelf koop en laat het universeel autobedrijf alleen maar op leggen. Ik begin daar zelf niet aan, daar heb ik niet genoeg ervaring mee (en kan veel mis gaan).
Ik heb nog niet eens geïnformeerd wat dit zou gaan kosten, eerst wou ik de eerlijke mening van de onafhankelijke gebruikers lezen
thx18 maart 2015 om 11:30 #18278200Heb 2 jaar terug voor m’n Z18XE ook een setje bij misterauto gehaald van gates toen der tijd €176,-
Heb hem er zelf omgelegd, maar als je naar een universele garage gaat mag het naar mijn mening niet meer kosten als €200,-(arbeid)
18 maart 2015 om 12:48 #18278201ja, dat was ook mn inschatting
Trouwens, ik ga nog iets anders proberen. Ik ga naar de Duitse Opel garage voor de prijs opgave (woon 2km van de Duitse grens). Ben benieuwd of ze daar bij de dealer iets goedkoper zijn dan in NL. Gewoon uit nieuwsgierigheid want eerlijk gezegd denk dat dit niks gaat worden.18 maart 2015 om 18:52 #18278202@Andy6446 wrote:
ja, dat was ook mn inschatting
Trouwens, ik ga nog iets anders proberen. Ik ga naar de Duitse Opel garage voor de prijs opgave (woon 2km van de Duitse grens). Ben benieuwd of ze daar bij de dealer iets goedkoper zijn dan in NL. Gewoon uit nieuwsgierigheid want eerlijk gezegd denk dat dit niks gaat worden.Mag ik jou vragen naar welke Duitse dealer jij dan gaat?
Is dit toevallig de dealer met de ‘gouden’ M in Selfkant?Daar ga ik ook naar toe namelijk en moet zeggen dat de service niet verkeerd is en naar mijn gevoel de prijs ook niet.
Een heel groot pluspunt vindt ik ook dat je er erg snel een afspraak geregeld krijgt.
Ik hoor namelijk van dealer H in H geen al te positieve geluiden: bv zaken op de factuur zetten die niet worden uitgevoerd.
De werkplaatschef in Duitsland houdt zich akelig strak aan het boekje, maar probeert ook samen met de klant te kijken naar een compromis.18 maart 2015 om 20:20 #18278203Is dit toevallig de dealer met de ‘gouden’ M in Selfkant?
ja die… in Selfkant/Wehr, Meures oid (maar ik heb daar geen gouden M gezien)
goed om te weten dat je daar goede ervaringen mee hebt
18 maart 2015 om 22:56 #18278193Was eigenlijk fictief bedoeld, die ‘gouden’ M [WINKING FACE]
Ik ben er wel inmiddels achter gekomen dat de werkplaats chef zich echt de moeite doet om nieuwe klanten te helpen.
Zo is hij nu voor mij een klacht aan het behandelen mbt roestvorming onder de motorkap.
Hij zegt er ook eerlijk bij waar het op staat en wat de verwachtingen zouden kunnen zijn.
Je krijgt ook, als je dat graag vooraf duidelijk wil weten, en prijsopgave voor de reparatie.
Ze doen er zelfs APK, al vindt ik die wel duur bij hun.
40 euro als ik me niet vergis.18 maart 2015 om 23:38 #1827819440 euro is de APK bij mij in de buurt ook gemiddeld al is de prijs wel wisselend tussen benzine en diesels…
19 maart 2015 om 06:52 #18278204Als je je aanmeld bij My Opel, dan krijg je bij de NL dealer de APK voor slechts 19,95 euro.
Dat is ruim de helft goedkoper!19 maart 2015 om 07:27 #1827820540 euro betaal ik voor een APK bij een universeel bedrijf en daar kies ik bewust voor.
Bij de oplichters die je de APK voor €19.95 aanbieden heb ik nooit minder dan €100 betaald. Logisch, voor die prijs moeten ze altijd iets vinden.
maar…een Duitse garage kan een APK doen?…vreemd19 maart 2015 om 15:13 #18278206Helemaal niet zo vreemd.
De duitse dealer heeft gewoon een goede relatie met een garage in NL die de APK voor hem uitvoerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.