Forumindex › Forums › Modellen › Astra › distributieriem z18xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2012 om 11:51 #17248599
Beste iedereen,
Binnenkort wil ik zelf mijn distributieriem gaan vervangen.
Het gaat hier om een astra g coupe 1.8 16v z18xe uit 2001.
Hebben jullie tips en tricks of misschien zelfs een how to?
Bijvoorbeeld hoe ik de nokkenassen op tijd kan houden?Uiteraard distributieriem, waterpomp, spanrollen.
Alvast bedankt!!
16 mei 2012 om 12:09 #18018576bij mij is het gedaan met een simpele klem tussen de 2 tandwielen.. beetje mac guyver style, maar het werkt prima.
je moet wat als je het juiste gereedschap niet hebt16 mei 2012 om 12:26 #18018577voordat je de riem los neemt zet je de nokken /merktekens tegen over elkaar dat is 1 en dan neem je de riem er af waterpomp eruit en de spanner er af
en dan omgekeerd monteren
tja de boel op tijd te houden ???je zet volgens opgave op de riem doos de nokjes/merktekens tegen over elkaar ik gooi de riem over beide nokkenassen heen en zet daar 2 heel kleine klemmetjes op en dan vervolgens onder om de krukas en dan aan de voorzijde ven de motor kant de riem strak en spant de boel .
is allemaal niet zo spannend neem zeker de waterpomp mee die zit in de distributie loop en let goed op hoe deze er in zit,, merk hem en zet de nieuwe op de zelfde wijze er in anders spant de riem niet voldoende.het is een veer spanner dus als deze op de aangegeven tekens staat is dat goed .
zit de boel er op voor dat je de deksels er op zet draai met de krukas bout de motor 2 slagen rond en kontroleer of de merktekens goed staan
16 mei 2012 om 14:43 #18018578Nokkenassen verdraaien heel ietsje als je de spanrol los haald. maar het is ook wel te doen zonder, als je echt zeker van je zaak wil zijn zou je de riem zelf ook kunnen markeren en dat over nemen op je nieuwe riem.
staat een topic over dit blok distru (door mij gestart)
tips: spanrol 20 nm vastzetten(is een raar ding met een soort van stelwijzer,staar je niet blind op dat mechanisme)
Torx nodig voor je krukaspoulie(een slagtol is ook handig indien mogelijk)
nokkenassensor niet losdraaien, gwn stekker boven op t blok loshalen.
de riem eropleggen tegen de draairichting in met als laatste de linker geleiderol.Zo heb ik het pas gedaan voor de eerste keer bij mijn astra H:)
16 mei 2012 om 19:06 #18018579Begrijp enkelt niet hoe dit hier tussen komt,over de distributieriem daar zit toch een beschermkap overheen? Zijn er niet een paar tandjes van de distributieriem zelf afgebroken.
16 mei 2012 om 20:17 #18018580@linfiel wrote:
Begrijp enkelt niet hoe dit hier tussen komt,over de distributieriem daar zit toch een beschermkap overheen? Zijn er niet een paar tandjes van de distributieriem zelf afgebroken.
Volgens mij hoord dit in het topic met een stuk v snaar tussen de Driem? -offtopic
16 mei 2012 om 20:25 #18018581Ja je heb gelijk Chiel,Foutje niet goed opgelet!.!.!.Bedankt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.