Distributieriem vervangen Opel Combo B 1.7

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Distributieriem vervangen Opel Combo B 1.7

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246950
    comboz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2012

      Beste forumleden,
      Heb al eerder eens een account op forum gehad, kan hier alleen niet meer op doordat mijn e-mail eens gehacked is!

      Na lang rondzoeken op het forum, heb ik nog geen antwoord op mijn vragen kunnen krijgen, wel wat over de benzine auto’s kunnen vinden maar ik meen dat een 1.7 diesel toch weer iets anders werkt?

      Ik zit met het volgende:
      Van mijn opel combo 1.7 diesel (1996) is de koppakking lek. Omdat de auto net gekeurd is etc lage km stand (155000) is het toch nog de moeite om deze te vervangen.

      Hierbij heb is het kleppendeksel al gedemonteerd en de riemen eraf (jaja ben nog niet heel ver :D ). Maar loop tegen het volgende probleeem aan.
      De bedoeling was om alle tandwielen m.b.t. de distributiriem te merken zodat deze exact hetzelfde terug geplaatst konden worden. Maar omdat er een pulli op de (ik denk) nokkenas zit (onderste pulli) kan ik deze niet markeren. Want als je de pulli eraf probeer te halen draait gelijk de “nokkenas” mee.
      Doe ik iets verkeerds, of heeft er iemand tips hoe ik het verder kan aanpakken?

      Alvast erg bedankt voor de tijd en moeite!
      Met vriendelijke groet, Ruud

      #17997599
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Poelie zit ook konishcbevestigd, zal je moeten merken op de nokkenas en op de het tandwiel…

        anders moet je m met daarvoor bestemd gereedschap moeten plaatsen..

        Willem

        #17997598
        comboz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 February 2012

          Het volgende probleem:
          De koppakking had wat beschadigingen maar was niet heel erg slecht eigenlijk. Kan dit de oorzaak zijn dat de auto niet meer startte?

          Verder zoek ik nog een verklaring voor het feit dat de auto zo warm werd.
          1. Themostaat is verwijderd (dus de vloeistof moet constant rondpompen)
          2. Waterpomp is oke (open gehad en pompt goed rond)
          3. Dacht dat de radiator dan verstopt moest zitten. Deze was namelijk koud wanneer de motor overhit was. Dit was overigens niet altijd.
          Maar na deze gedemonteerd te hebben en te testen loopt het water zonder enige weerstand zo van boven naar onder. :wtf

          Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? :wors

          #17997597
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Radiateur verstopt is een kwaal van deze radiateuren..

            willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.