Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Distributieriem vervangen Opel Combo B 1.7
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2012 om 13:07 #17246950
Beste forumleden,
Heb al eerder eens een account op forum gehad, kan hier alleen niet meer op doordat mijn e-mail eens gehacked is!Na lang rondzoeken op het forum, heb ik nog geen antwoord op mijn vragen kunnen krijgen, wel wat over de benzine auto’s kunnen vinden maar ik meen dat een 1.7 diesel toch weer iets anders werkt?
Ik zit met het volgende:
Van mijn opel combo 1.7 diesel (1996) is de koppakking lek. Omdat de auto net gekeurd is etc lage km stand (155000) is het toch nog de moeite om deze te vervangen.Hierbij heb is het kleppendeksel al gedemonteerd en de riemen eraf (jaja ben nog niet heel ver :D ). Maar loop tegen het volgende probleeem aan.
De bedoeling was om alle tandwielen m.b.t. de distributiriem te merken zodat deze exact hetzelfde terug geplaatst konden worden. Maar omdat er een pulli op de (ik denk) nokkenas zit (onderste pulli) kan ik deze niet markeren. Want als je de pulli eraf probeer te halen draait gelijk de “nokkenas” mee.
Doe ik iets verkeerds, of heeft er iemand tips hoe ik het verder kan aanpakken?Alvast erg bedankt voor de tijd en moeite!
Met vriendelijke groet, Ruud24 februari 2012 om 22:10 #17997599Poelie zit ook konishcbevestigd, zal je moeten merken op de nokkenas en op de het tandwiel…
anders moet je m met daarvoor bestemd gereedschap moeten plaatsen..
Willem
12 maart 2012 om 22:02 #17997598Het volgende probleem:
De koppakking had wat beschadigingen maar was niet heel erg slecht eigenlijk. Kan dit de oorzaak zijn dat de auto niet meer startte?Verder zoek ik nog een verklaring voor het feit dat de auto zo warm werd.
1. Themostaat is verwijderd (dus de vloeistof moet constant rondpompen)
2. Waterpomp is oke (open gehad en pompt goed rond)
3. Dacht dat de radiator dan verstopt moest zitten. Deze was namelijk koud wanneer de motor overhit was. Dit was overigens niet altijd.
Maar na deze gedemonteerd te hebben en te testen loopt het water zonder enige weerstand zo van boven naar onder. :wtfIemand een idee wat dit zou kunnen zijn? :wors
12 maart 2012 om 22:18 #17997597Radiateur verstopt is een kwaal van deze radiateuren..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.