Distributieriem vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieriem vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217274
    da viking
      Lid sinds:
      1 March 2009

      Hallo Forum,
      Wat zijn de kosten voor het vervangen van de distributieriem ( Corsa 1.2 ) en wat moet er worden gedemoteerd om deze te vervangen ?

      #17613312
      da viking
        Lid sinds:
        1 March 2009

        O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
        Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
        Zoek eventueel een andere corsa Van .

        #17613313
        Bart Hoedemaker
          Lid sinds:
          12 February 2007

          Als je het zelf kan doen bijna niks. Prijzen zou je automaterialenzaak ff moeten bellen.

          #17613314
          bikemaster
            Lid sinds:
            5 January 2010

            origineel gepost door da viking
            O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
            Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
            Zoek eventueel een andere corsa Van .

            Riem vervangen kost niet veel als je het zelf doet, wel zou ik de rest ook even doen, loop rol, waterpomp.
            ik weet het alleen niet zeker meer als je met de 1.2 kans hebt op motor schade (kleppen krom)
            Maar je kan er altijd weer een riem opleggen, en dan merk je het snel genoeg als er een kromme klep in zit of niet.

            suc6 mvg Roel

            #17613315
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              c12nz heb je idd kans op kromme kleppen.
              Helemaal tijdens het rijden…

              ff riem erop leggen en met de hand rond draaien..
              vervolgens als dat gaat een compressie meting uitvoeren.

              NIET starten als de riem erop ligt.. pas wanneer je met de ‘hand’ de motor rond kunt laten gaan zonder extreme weerstand starten.
              Anders weet je zeker dat de boel nog verder vernield wordt mocht er een klep op half 7 hangen…

              wanneer compressie meting niet ok is moet de motor los…

              #17613316
              TedMechanic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2007

                Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.

                Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.

                #17613317
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Originally posted by TedMechanic
                  Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.

                  Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.

                  is wel aan te raden ja..
                  of je moet jezelf wel heel erg vertrouwen en genoeg op de bankrekening hebben staan…

                  check, check dubbel check is mijn motto :vertag

                  #17613318
                  R.Frankhuisen
                    Lid sinds:
                    2 March 2009

                    ik zeg altijd dubbel genaaid houd beter :P maar idd je kan je zelf beter 1 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig..

                    #17613319
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      origineel gepost door R.Frankhuisen
                      ik zeg altijd dubbel genaaid houd beter :P maar idd je kan je zelf beter 1 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig..

                      Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P

                      Anyway, idd, check check dubbelcheck, trippelcheck indien mogelijk.

                      Distributieriem kost niet zoveel, is in de orde van tientjes, en je kan op Ebay complete sets krijgen met spanrol en andere accesoires erbij die je normaal bij het vervangen van de riem ook mee laat vervangen bij de dealer.
                      Kost je een paar tientjes.

                      ALs je zelf handig bent kan je het dan zelf vervangen en anders zoek je ff een beunhaas (lekker negatieve term, er zijn zat goede hoor ;) ) die het voor je kan doen.

                      Koop anders ff een werkplaatshandboek/vraagbaak voor je auto en ga lekker zelf aan de slag.
                      Uiteraard is goed gereedschap vereist.

                      #17613320
                      Myzrael
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        Tja, ik heb geen centen voor een garage maar weet zeker dat mijn waterpomp en distributieriem aan vervanging toe zijn. Ik heb geen idee wat de staat ervan is omdat de vorige eigenaar daar niks over kan vertellen, maar ik weet wel dat het bij mijn Mondeo goed mis is gedaan toen de riem bijna knapte omdat ik dacht “agh, die kan nog wel even mee” .
                        Zou het best zelf willen doen, maar zo handig ben ik nu ook weer niet. ‘k Leer steeds kleine dingen bij.
                        Eens een keertje iemand zoeken in Den Haag die me een plezier wil doen om me te helpen ermee. Lijkt me geniaal om het zelf te kunnen, want ik wil zoveel mogelijk aan mijn auto zelf kunnen doen.

                        http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-MK3-MK4-Nova-Corsa-B-C-1-6i-Timing-Belt_W0QQitemZ390140951400QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad6367b68#ht_3901wt_941
                        Daar bijvoorbeeld. Kost geen baal enkel die riem.

                        #17613321
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Originally posted by McKaamos

                          Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P

                          ik krijg een nieuwe stoel van je..
                          die van mij is net afgebroken toen ik omrolde van het lachen

                          :thumbup:thumbup:thumbup

                          #17613322
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            origineel gepost door corsaboy

                            Originally posted by McKaamos

                            Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P

                            ik krijg een nieuwe stoel van je..
                            die van mij is net afgebroken toen ik omrolde van het lachen

                            :thumbup:thumbup:thumbup

                            Echt niet :P ik besteed m’n geld wel aan m’n Corsa ;)
                            Neem maar een voorbeeld aan Aapje met z’n Astra F burostoel ;) Zet je autostoel maar neer ofzo :P

                            origineel gepost door Myzrael
                            Tja, ik heb geen centen voor een garage maar weet zeker dat mijn waterpomp en distributieriem aan vervanging toe zijn. Ik heb geen idee wat de staat ervan is omdat de vorige eigenaar daar niks over kan vertellen, maar ik weet wel dat het bij mijn Mondeo goed mis is gedaan toen de riem bijna knapte omdat ik dacht “agh, die kan nog wel even mee” .
                            Zou het best zelf willen doen, maar zo handig ben ik nu ook weer niet. ‘k Leer steeds kleine dingen bij.
                            Eens een keertje iemand zoeken in Den Haag die me een plezier wil doen om me te helpen ermee. Lijkt me geniaal om het zelf te kunnen, want ik wil zoveel mogelijk aan mijn auto zelf kunnen doen.

                            http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-MK3-MK4-Nova-Corsa-B-C-1-6i-Timing-Belt_W0QQitemZ390140951400QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad6367b68#ht_3901wt_941
                            Daar bijvoorbeeld. Kost geen baal enkel die riem.

                            Koop in ieder geval even een vraagbaak of werkplaatshandboek. De boeken van Haynes zijn in ieder geval goed verkrijgbaar al is niet iedereen even goed daar over te spreken. Voor regulier onderhoud en demonteren/monteren van de meeste delen voldoen ze mijns inziens ruim voldoende.

                            Dat zal in ieder geval aardig voorzien in je zelfredzaamheid wat betreft autotechniek.

                            Stuiter ook even langs de website van Datona voor een garagekrik en 4 as-steunen.
                            Kijk ook even bij het gereedschap om bij te vullen wat je mist (zorg iig voor een set schroevendraaiers, een paar tangen, een uitgebreide dopsleutelset, torx doppen, inbus sleutels en vergeet vooral geen momentsleutel!)

                            #17613323
                            Myzrael
                              Lid sinds:
                              5 February 2010

                              as-steunen CHECK
                              krik (Geen mooie maar check)
                              Haynes CHECK

                              Distributie durf ik gewoon niet aan. Te gevaarlijk als ik het fout doe….

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.