Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Distributieriem vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 06:14 #17217274
Hallo Forum,
Wat zijn de kosten voor het vervangen van de distributieriem ( Corsa 1.2 ) en wat moet er worden gedemoteerd om deze te vervangen ?9 februari 2010 om 06:19 #17613312O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
Zoek eventueel een andere corsa Van .9 februari 2010 om 11:37 #17613313Als je het zelf kan doen bijna niks. Prijzen zou je automaterialenzaak ff moeten bellen.
9 februari 2010 om 13:43 #17613314origineel gepost door da viking
O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
Zoek eventueel een andere corsa Van .Riem vervangen kost niet veel als je het zelf doet, wel zou ik de rest ook even doen, loop rol, waterpomp.
ik weet het alleen niet zeker meer als je met de 1.2 kans hebt op motor schade (kleppen krom)
Maar je kan er altijd weer een riem opleggen, en dan merk je het snel genoeg als er een kromme klep in zit of niet.suc6 mvg Roel
9 februari 2010 om 14:42 #17613315c12nz heb je idd kans op kromme kleppen.
Helemaal tijdens het rijden…ff riem erop leggen en met de hand rond draaien..
vervolgens als dat gaat een compressie meting uitvoeren.NIET starten als de riem erop ligt.. pas wanneer je met de ‘hand’ de motor rond kunt laten gaan zonder extreme weerstand starten.
Anders weet je zeker dat de boel nog verder vernield wordt mocht er een klep op half 7 hangen…wanneer compressie meting niet ok is moet de motor los…
9 februari 2010 om 15:13 #17613316Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.
Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.
9 februari 2010 om 15:26 #17613317Originally posted by TedMechanic
Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.
is wel aan te raden ja..
of je moet jezelf wel heel erg vertrouwen en genoeg op de bankrekening hebben staan…check, check dubbel check is mijn motto :vertag
9 februari 2010 om 20:35 #17613318ik zeg altijd dubbel genaaid houd beter :P maar idd je kan je zelf beter 1 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig..
9 februari 2010 om 21:04 #17613319origineel gepost door R.Frankhuisen
ik zeg altijd dubbel genaaid houd beter :P maar idd je kan je zelf beter 1 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig..Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P
Anyway, idd, check check dubbelcheck, trippelcheck indien mogelijk.
Distributieriem kost niet zoveel, is in de orde van tientjes, en je kan op Ebay complete sets krijgen met spanrol en andere accesoires erbij die je normaal bij het vervangen van de riem ook mee laat vervangen bij de dealer.
Kost je een paar tientjes.ALs je zelf handig bent kan je het dan zelf vervangen en anders zoek je ff een beunhaas (lekker negatieve term, er zijn zat goede hoor ;) ) die het voor je kan doen.
Koop anders ff een werkplaatshandboek/vraagbaak voor je auto en ga lekker zelf aan de slag.
Uiteraard is goed gereedschap vereist.9 februari 2010 om 21:07 #17613320Tja, ik heb geen centen voor een garage maar weet zeker dat mijn waterpomp en distributieriem aan vervanging toe zijn. Ik heb geen idee wat de staat ervan is omdat de vorige eigenaar daar niks over kan vertellen, maar ik weet wel dat het bij mijn Mondeo goed mis is gedaan toen de riem bijna knapte omdat ik dacht “agh, die kan nog wel even mee” .
Zou het best zelf willen doen, maar zo handig ben ik nu ook weer niet. ‘k Leer steeds kleine dingen bij.
Eens een keertje iemand zoeken in Den Haag die me een plezier wil doen om me te helpen ermee. Lijkt me geniaal om het zelf te kunnen, want ik wil zoveel mogelijk aan mijn auto zelf kunnen doen.http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-MK3-MK4-Nova-Corsa-B-C-1-6i-Timing-Belt_W0QQitemZ390140951400QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad6367b68#ht_3901wt_941
Daar bijvoorbeeld. Kost geen baal enkel die riem.9 februari 2010 om 21:10 #17613321Originally posted by McKaamos
Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P
ik krijg een nieuwe stoel van je..
die van mij is net afgebroken toen ik omrolde van het lachen:thumbup:thumbup:thumbup
9 februari 2010 om 21:20 #17613322origineel gepost door corsaboy
Originally posted by McKaamos
Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P
ik krijg een nieuwe stoel van je..
die van mij is net afgebroken toen ik omrolde van het lachen:thumbup:thumbup:thumbup
Echt niet :P ik besteed m’n geld wel aan m’n Corsa ;)
Neem maar een voorbeeld aan Aapje met z’n Astra F burostoel ;) Zet je autostoel maar neer ofzo :Porigineel gepost door Myzrael
Tja, ik heb geen centen voor een garage maar weet zeker dat mijn waterpomp en distributieriem aan vervanging toe zijn. Ik heb geen idee wat de staat ervan is omdat de vorige eigenaar daar niks over kan vertellen, maar ik weet wel dat het bij mijn Mondeo goed mis is gedaan toen de riem bijna knapte omdat ik dacht “agh, die kan nog wel even mee” .
Zou het best zelf willen doen, maar zo handig ben ik nu ook weer niet. ‘k Leer steeds kleine dingen bij.
Eens een keertje iemand zoeken in Den Haag die me een plezier wil doen om me te helpen ermee. Lijkt me geniaal om het zelf te kunnen, want ik wil zoveel mogelijk aan mijn auto zelf kunnen doen.http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-MK3-MK4-Nova-Corsa-B-C-1-6i-Timing-Belt_W0QQitemZ390140951400QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad6367b68#ht_3901wt_941
Daar bijvoorbeeld. Kost geen baal enkel die riem.Koop in ieder geval even een vraagbaak of werkplaatshandboek. De boeken van Haynes zijn in ieder geval goed verkrijgbaar al is niet iedereen even goed daar over te spreken. Voor regulier onderhoud en demonteren/monteren van de meeste delen voldoen ze mijns inziens ruim voldoende.
Dat zal in ieder geval aardig voorzien in je zelfredzaamheid wat betreft autotechniek.
Stuiter ook even langs de website van Datona voor een garagekrik en 4 as-steunen.
Kijk ook even bij het gereedschap om bij te vullen wat je mist (zorg iig voor een set schroevendraaiers, een paar tangen, een uitgebreide dopsleutelset, torx doppen, inbus sleutels en vergeet vooral geen momentsleutel!)9 februari 2010 om 21:31 #17613323as-steunen CHECK
krik (Geen mooie maar check)
Haynes CHECKDistributie durf ik gewoon niet aan. Te gevaarlijk als ik het fout doe….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.