Beste forumleden,
Ik blader al een tijdje door dit forum sinds ik 2 maanden geleden mijn Corsa 1.4 16V heb gekocht (x14xe uit 1999). Nu heb ik een account aangemaakt voor de volgende vraag:
Ik ben heel blij met mijn corsaatje, maar het is onduidelijk wanneer de distributiriem is vervangen. Op de distributiekap staat 101.000km maar geen jaartal bekend. Mijn teller staat ondertussen op 152.000km, en aangezien (ik denk) dat het ca. 6 jaar geleden is dat ie vervangen is, denk ik dat het verstandig is om hem preventief te vervangen (ivm uitdroging enzo).
Raden jullie mij aan om van te voren eerst even te kijken op slijtage, scheurtjes en dergelijke?
Ik heb een prijsopgaaf gevraagd maar liefst: €380. Dit is voor mij echt te veel (helft van aankoopprijs).
Nu heb ik mooie setjes gezien (SKF, Conti) incl. spanrollen en waterpomp voor slechts €95.
Nu is mijn vraag: kan ik deze er zelf opzetten? Ik ben aardig handig (veel gesleuteld aan scootertjes) en studeer al 3 jaar HBO Werktuigbouwkunde, dus technische kennis is ook wel aardig aanwezig.
Of zou een van jullie mij kunnen helpen? Uiteraard tegen een leuke vergoeding :).
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Mick