Forumindex › Forums › Modellen › Astra › distributieriem opel astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2011 om 17:12 #17239509
Hoi Allemaal,
Mijn Vrouw Astra H 2005 heeft een nieuw distributieriem gehad toen die 105.263KM gelopen,
nu de auto heeft bijna 2k gelopen, ik wil graag haar distributieriem vervangen voor dat het te laat is,
graag jullie advies, moet het nu of later? waar kan ik dat het best doen?mijn dank is groot
14 augustus 2011 om 19:14 #17898777Weet niet wat de voorgeschreven interval is? Welk blok?
Als je die interval overschreden heb, zou ik het zo snel mogelijk doen. Een distributiesetje met spanrollen e.d. is veel goedkoper dan wanneer je kleppen je zuigers tegenkomen en alles krom staat.14 augustus 2011 om 19:24 #17898778AnoniemLid sinds:
1 January 1970Motorcode is wel makkelijk ja.
15 augustus 2011 om 07:56 #17898779hallo, ik weet alleen distributieriem meer niet :) helaas ik ben niet handig met autos,
als je en distributieriem moet vervangen , wat vervange je bij?15 augustus 2011 om 08:40 #17898780distributie riem
spanrol
en waterpomp is ook slim om te doen, is niet echt 100% noodzakelijk maar is wel beter om te doen.je kan op het kenteken wel zien wat voor motorcode je hebt.
staat vaak wel op.. 1 letter 2 cijfers en dan weer 2 letter.
zo heb ik bijvoorbeeld een c1.4nz.15 augustus 2011 om 09:52 #17898781en de geleiderol, en misschien zelfs de multiriem als je toch bezig bent ;)
15 augustus 2011 om 10:05 #17898782ik houd zelf een interval aan van 65dkm
lees dat je niet zo handig bent, kun je het beter laten doen bij garage
zeker als het een 16v is, 8v is appeltje eitje
als het een 16v is zou ik er niet te lang mee wachten
als je distririem breekt heb je veel schade
gewoon distibutieriem multiriem span geleiderollen en waterpomp laten vervangen
eventueel spoelen van het koelsysteem kan ook geen kwaadMvg Mario
15 augustus 2011 om 11:20 #17898783Waterpomp inderdaad gelijk meenemen. Die is ontworpen om net zo lang mee te gaan als de distributieriem zelf. Als de pomp vastslaat door slijtage, breekt ook je distributieriem en dan kun je je zelf wel voor je kop slaan dat je die ook niet ff vervangen hebt.
15 augustus 2011 om 16:47 #17898784Mocht het een Z16XEP/XER of een Z18XER zijn dan moet deze om de 150.000 km of 10 jaar vervangen worden, waterpomp bij deze motoren word niet door de distributoie aangedreven, maar door de multie riem ( buitenste riem die je ziet )
15 augustus 2011 om 17:15 #17898785Laat even je motorcode weten, dan weten we een stuk meer.
Motorcode staat op je kentekenbewijs.15 augustus 2011 om 19:33 #17898786de auto is Astra H 1.7 CDTI 2005, Diesel,
ik weet niet waar voor riem in zit, hoe weet ik welke riem zit in?
dank jullie wel,15 augustus 2011 om 19:44 #17898773Bij Brezan of de grossier gewoon je kenteken opgeven, dan krijg je de goede. Vraag wel gelijk om de complete distributieset.
15 augustus 2011 om 19:44 #17898776Bij Brezan of de grossier gewoon je kenteken opgeven, dan krijg je de goede. Vraag wel gelijk om de complete distributieset.
15 augustus 2011 om 20:21 #17898775De 1.7 Diesels zitten ook om de 10 jaar 150.000 km, en de waterpomp zit bij deze motor ook aan de buitenkant
15 augustus 2011 om 20:32 #17898769dank je wel Nick,
hoe weet ik dat mijn distributieriem moet vervangen worden?
is er een melding vanuit de computer?15 augustus 2011 om 20:34 #17898772Nee, gewoon om de 150.000 km of om de 10 jaar. Je krijgt daar geen melding van.
15 augustus 2011 om 20:36 #17898768de auto heeft zeker meer als 150 000 gelopen en wij weten niet of de distributieriem al veravangen is door de lease bedrijf,
mijn vrouw heeft de auto gekocht van de leas,
er is boeking bij maar er is nergens gemeldt dat de distributieriem is vervangen,15 augustus 2011 om 20:42 #17898767Geen risico nemen dan en snel vervangen
Je kunt het aan een riem amper zien of deze ‘oud’ is of niet. Een riem kan zonder van tevoren te rafelen ofzo ineens knappen.15 augustus 2011 om 20:43 #17898766een foto van de motor kap, kan dat bewijzen?
dank u wel,15 augustus 2011 om 20:48 #17898765Staat er een datum of km-stand op de afdekplaat van de motor geschreven? Dan is het waarschijnlijk toen wel gebeurd, niemand schrijft zomaar iets op de afdekplaat.
15 augustus 2011 om 21:00 #17898763dank je wel RISL, sorry nog een vraag
als ik dat niet heb betekend die is nooit vervangen?15 augustus 2011 om 21:15 #17898762Geen problemen, een forum is om vragen te stellen hè ;)
Dat je dat niet hebt, wil niet zeggen dat de distributieriem nooit vervangen is. Vaak wordt het genoteerd in een onderhoudsboekje of iets dergelijks, zeker wanneer die bij een Opel-dealer vervangen wordt. Dan staat het dus niet op de motorcover. Bij een universele garage of een doe-het-zelver zie je vaak dat het op de motorcover of distributiekap wordt geschreven.
Als je nergens hebt staan dat de riem ooit vervangen is, zou ik ‘m vervangen. Zo duur is het niet en het zonde als je je blok op deze manier sloopt.
15 augustus 2011 om 21:52 #17898761Dank je wel RISL,
ik ga dat zeker doen, ik ben alleen opzoek naar een goedkopper garage die dat voor mij kan regelen :)
dus ik ben er actief bezig,
mijn dank is groot,16 augustus 2011 om 05:13 #17898760Succes ermee :thumb
16 augustus 2011 om 06:46 #17898758Nog ff wat laatste info…
Leasebedrijven hebben vaak contracten lopen met dealers voor het onderhoud van het wagenpark
en als leaserijder moet je er natuurlijk ook voor dokken, dus worden de onderhoudsintervallen meestal wel goed aangehouden :D
het zit immers bij de prijs inbegrepen
Als je weet bij welke dealer hij is onderhouden kun je bij hun de onderhoudshistorie opvragenMvG Mario
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.