Distributieriem & olie lampje vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra Distributieriem & olie lampje vraagje

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    roog
    Deelnemer

Hoi, na een tijd hier niet rond gekeken te hebben, omdat mn opel astra H station uit 2008 het gewoonweg goed bleef doen, heb ik nu 2 dingen;

1. M’n olie lampje brand af en toe. Olie peil is goed, over de helft van de peilstok indicator. Olie is een kleine 2 jr terug vervangen + olie filter (grote beurt). Wat kan dit zijn en wat kan ik zelf doen? iemand enig idee?

2. Mijn opel 1.6 Astra H station uit 2008 met 120K op de teller moet binnenkort een nieuwe distributieriem/spanrollen…. Weten jullie wat dit ongeveer gaat kosten en waar ik dit (zuid-holland/Den Haag) het beste kan laten doen?

Alvast bedankt!

roog
      Deelnemer

Niet allemaal tegelijk…. ;-)

Olie heb ik bijgevuld met een kleine scheut, lampje blijft weg. Zal we net onder het peil hebben gestaan.

Ben bij de Kwikfit geweest voor een prijsindicatie distributieriem en waterpomp; €550,=

Zie nu ook dat de GPS is doorgestreept om mn dashboard scherm en hij denk dat ik ergens in Breda ben terwijl ik in Den haag rij (??) Iemand enig idee wat dit kan zijn, een nieuwe GPS lijkt te duur om te repareren geloof ik.

Niet allemaal tegelijk he!! ;-)

Opeltje17
        Deelnemer

Distributie moet om de 150K of 10 jaar.

En de waterpomp hoeft niet want die loopt niet mee met de distributie.

Brand er met de olie een rood of oranje lampje?

roog
          Deelnemer

Hey, bedankt voor de reactie.
            Ging om een oranje lampje mbt olie.

De astra is uit 2008 met nu 117K op de teller. Ga rond September richting Parijs/iets verder en wil geen risico lopen dat er iets gebeurt mbt de riem. Volgend jaar wil ik de Astra ook in de verkoop zetten, wat is slim?
            Jij geeft aan dat de waterpomp niet hoeft, maar is het niet slim om te doen? Ik weet niet of die dingen kapot gaan bij Opel?

gr

Corsa_GSi
            Deelnemer

Zuid-Holland / Den Haag even CarloAstra of WimV6 een bericht sturen, die kunnen je denk ik wel helpen bij je distributie wissel.

http://www.opel-infos.de/modelle/astra_hcar.html

Z16XER
              Steuerung: Zahnriemen
              Z16XEP, Z16XER, Z18XER 10 jaar oder 150.000 km
              Dus vervangen bij was als eerste komt.

SnowWolf
              Deelnemer

Opel dealer is vaak goedkoper voor de distributie dan universele garages is m’n ervaring. En inderdaad de waterpomp hoeft niet, hooguit nakijken of deze niet lekt.

GPS antenne zit op je dak, misschien kijken of de aansluiting niet gecorrodeerd is.

roog
                Deelnemer

Top! Ik ga nog even langs de Opel-dealer voor een prijs-opgave voor de distributieriem.
                  Wat is jullie mening, slim om het nu te doen of kan dat nog wel een jaartje? (2008/117K op de teller)

Nog even over die GPS;
                  begrijp dat de GPS ontvangen onderaan mn antenne zit, kan ik dat ding er af halen om te kijken hij het gecorrodeerd is, of gaat dat via een andere manier? of moet ik alleen de antenne eraf draaien zodat ik de schroefdraad zie….

Dank!

Corsa_GSi
                  Deelnemer

[quote quote=18342852]Top! Ik ga nog even langs de Opel-dealer voor een prijs-opgave voor de distributieriem.
                    Wat is jullie mening, slim om het nu te doen of kan dat nog wel een jaartje? (2008/117K op de teller)[/quote]

Dat is jouw keuze, hier ga ik geen voorspelling over doen. Als hij kapot gaat / knapt dan is je blok goed stuk.
                    En 10 jaar na 2008 is 2017 ;) Dus qua jaartal ben je al aan de beurt. Wat de kilometrage nog niet, maar het is wat als eerste komt.

roog
                    Deelnemer

hahah, je hebt gelijk….ga m dit jr nog doen, heb al een berichtje gestuurd naar een forumlid hier ook, wellicht dat hij me kan helpen, anders gewoon bij een garage ;-)

SnowWolf
                      Deelnemer

[quote quote=18342852]Top! Ik ga nog even langs de Opel-dealer voor een prijs-opgave voor de distributieriem.
                        Wat is jullie mening, slim om het nu te doen of kan dat nog wel een jaartje? (2008/117K op de teller)
                        [/quote]
                        Bij mij is hij pas na 10,5 jaar vervangen (foutje in de administratie) en zag er nog goed uit. Als je hem gaat inruilen volgend jaar zou ik het lekker zo laten :P

Als je hem privé gaat verkopen, verkoopt hij met een nieuwe distributie een stuk beter…

[quote]
                        Nog even over die GPS;
                        begrijp dat de GPS ontvangen onderaan mn antenne zit, kan ik dat ding er af halen om te kijken hij het gecorrodeerd is, of gaat dat via een andere manier? of moet ik alleen de antenne eraf draaien zodat ik de schroefdraad zie….

Dank!
                        [/quote]
                        Ik heb geen idee hoe je die los krijgt helaas.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.