Distributieriem of ketting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Distributieriem of ketting

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    mrdennis86

Hallo,

Ik ben bijna de eigenaar van een Opel Vectra c-cc gts z19dt – dpf. Bouwjaar 2005.

Echter zitten we met de vraag of hier nou een riem of ketting in zit. Vanuit de garage krijg ik geen duidelijk antwoord. Maar lijkt me toch even handig om te weten voordat ik het koop.

Hebben jullie enig idee?

Gr,

Dennis

jraaf
      Deelnemer

Riem,

Groet Jraaf

GTS2.2DTI
        Deelnemer

Inderdaad een riem. Vervangen voor 150.000 kilometer, tegelijk ook de spanrollen en waterpomp meenemen in het hele verhaal.

De 2.2DTI had wel een ketting, misschien dat ze dar mee in de war zijn..

Nick-GSI
          Deelnemer

klopt deze heeft idd een riem en wat GTS2.2DTI al zegt 150.000km of 10 jaar mag die mee gaan

jraaf
            Deelnemer

Eigenlijk is het bij de deDT(L) om de 120.000 en bij de DTH om de 150.000. :agent
              Maar die discussie is al eens eerder gevoerd op het forum. Naar het schijnt heeft de VOD de interval van de DT(L) ook verhoogd naar 150.000 van af model 05-2005
              Of ze dan een dikkere riem zijn gaan gebruiken kunnen ze mij echter niet vertellen. :hmmz :hmmz

Ik pak ‘m in ieder geval bij mijn DTH om de 125 mee :afro

Groet Jraaf.

Opelkees
              Deelnemer

@jraaf wrote:

Eigenlijk is het bij de deDT(L) om de 120.000 en bij de DTH om de 150.000. :agent
                Maar die discussie is al eens eerder gevoerd op het forum. Naar het schijnt heeft de VOD de interval van de DT(L) ook verhoogd naar 150.000 van af model 05-2005
                Of ze dan een dikkere riem zijn gaan gebruiken kunnen ze mij echter niet vertellen. :hmmz :hmmz

Ik pak ‘m in ieder geval bij mijn DTH om de 125 mee :afro

Groet Jraaf.

ze veranderen t wel vaker nu staat ie op 150.000 inderdaad maar als ik m zelf zou hebben zou ik m eerder vervangen. heb sommige al voor die tijd kapot zien gaan

mrdennis86

Jongens,

Bedankt allemaal voor de informatie. Zal morgen even de opeldealer bellen wat de kosten zijn voor de d.riem set.

Gr,

Dennis

GTS2.2DTI
                  Deelnemer

@mrdennis86 wrote:

Jongens,

Bedankt allemaal voor de informatie. Zal morgen even de opeldealer bellen wat de kosten zijn voor de d.riem set.

Gr,

Dennis

Jij gaat helemaal gek worden van wat de dealer daarvoor wil hebben hahahaha..

Beter kun je het zwikkie laten vervangen bij een universeel garage bedrijf. Heb de mijn vorig jaar laten doen. Inclusief grote beurt was ik bijna €500,- kwijt.

Tipje, blijf bij de dealer uit de buurt voor onderhoudt, of je moet nog in de fabrieksgarantie zitten met je auto maar dat doe je denk ik niet meer..

mrdennis86

@GTS2.2DTI wrote:

@mrdennis86 wrote:

Jongens,

Gr,

Dennis

Jij gaat helemaal gek worden van wat de dealer daarvoor wil hebben hahahaha..

Beter kun je het zwikkie laten vervangen bij een universeel garage bedrijf. Heb de mijn vorig jaar laten doen. Inclusief grote beurt was ik bijna €500,- kwijt.

Tipje, blijf bij de dealer uit de buurt voor onderhoudt, of je moet nog in de fabrieksgarantie zitten met je auto maar dat doe je denk ik niet meer..

heb net de opeldealer gebeld en het vervangen kost 490,- incl montage. Belde net de garage op van het bedrijf en 50/50 gaan we doen. Dus kan er dan wel een tijdje mee vooruit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.