Distributieriem geknapt Opel Corsa B 1998

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieriem geknapt Opel Corsa B 1998

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    erikz
    Deelnemer

Vorige maand van mijn Astra G distributieriem incl. waterpomp etc. compleet laten vervangen voor het mooie prijsje van 355 Euro bij een Duitse Opel Dealer. Zij hadden toen een aanbieding voor diverse reparaties. Nu was ik voornemens om dit binnenkort ook bij de Opel Corsa van mijn eega te doen maar helaas. Gisteren telefoontje dat ze langs de weg stilstond en je raad het al. Distributieriem geknapt. :cry

Ik vraag me nu af of ik deze auto nu naar de sloop kan gaan brengen of dat de schade bij deze motoren wel meevalt bij een gebroken riem en dit nog redelijk te repareren is.
      Betreft Opel Corsa B 1998 X1.4SZ

StinG

denk dat win-v6 hier het beste antwoord op weet
        zelf weet ik niet of dit een vrij loop blok is :S

corsaboy
        Deelnemer

Grote kans dat er wel iets een tik heeft gehad.
          Uit mijn hoofd zijn dit net als de generatie ervoor geen vrijloop motoren.

Maar vaak zijn de kosten te overzien bij dit soort blokjes. Het ligt er wel aan of je zelf kunt sleutelen. Moet je alles laten doen dan gaat het kostenplaatje hoger uitvallen.

Als alle kleppen geraakt zouden zijn is het vaak goedkoper een ander blokje erbij te zoeken voor weinig en daar de cilinderkop van overzetten.

Maar zo via het internet is diagnose stellen (in dit soort situaties) niet te doen.

Haasje17
          Moderator

Het is geen vrijloper, als verder het blokje vrij goed nog liep, zou ik gewoon de kop naar een revisie bedrijf brengen en kleppen vervangen. Zuigers zal wel een afdruk instaan, maar daar ga je geen problemen van ondervinden, mits ze niet te ernstig beschadigd zijn.

insane31
            Deelnemer

de x1.4sz is geen vrijloper, maar zoals eerder gezegd kan de schade nog wel meevallen

joop1970
              Deelnemer

Het is geen vrijloper, als verder het blokje vrij goed nog liep, zou ik gewoon de kop naar een revisie bedrijf brengen en kleppen vervangen. Zuigers zal wel een afdruk instaan, maar daar ga je geen problemen van ondervinden, mits ze niet te ernstig beschadigd zijn.

Kun je er net zo goed een andere motor inhangen, die 1.4tjes zijn niet duur en over het algemeen betrouwbaar. Denk dat je dan goedkoper uit bent.

Haasje17
                Moderator

@joop1970 wrote:

Kun je er net zo goed een andere motor inhangen, die 1.4tjes zijn niet duur en over het algemeen betrouwbaar. Denk dat je dan goedkoper uit bent.

Tja, maar dan weet je nogsteeds niet wat je hebt. En kopje klepjes inzetten en slijpen kost je geen honderden euros.

erikz
                  Deelnemer

Bedankt voor alle reacties!

In ieder geval is het me duidelijk dat het geen vrijloper is en er waarschijnlijk wel wat schade aan het blok is. Ik ben even een afweging aan het maken. Als dit grapje me in de 1000 Euro gaat kosten vind ik het de moeite niet meer waard voor een 15 jaar oud beestje en kan ik misschien beter 1000 erbij leggen en een ietsje jongere pakken. Maar dan is natuurlijk weer de vraag wat je dan in huis haalt. Kortom geld voor een nieuwe is er helaas niet. Blijft altijd een gok.

wim-v6
                    Deelnemer

Effe nieuw (of gebruikt) riempje erop en kijken.of ze start.

Start en draait ze normaal kan je de hele set nieuw plaatsen zonder problemen

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

corsaboy
                      Deelnemer

Voor 1000 euro heb je dit ding met gemak weer op de weg. Zijn hier ook nog lui genoeg die je het voor een net bedrag kunnen maken.

Ik zeg ook als er verder geen roest op zit lekker maken dat ding.

sjoerdie
                        Deelnemer

waar moet je vandaan komen, wil het evt wel voor je fiksen.

erikz
                          Deelnemer

Bedankt voor het aanbod Sjoerdie, ik woon ongeveer 90 km van jou vandaan, een beetje ver dus. Ik heb iemand in de buurt wonen waarmee ik de cilinderkop eerst ga bekijken, Ik zag op de Duitse Ebay dat je deze blokjes inderdaad al voor circa 250 a 300 Euro uit kan halen maar eerst eens even kijken wat de werkelijke schade is.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.