Distributieriem erg snel stuk (?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Distributieriem erg snel stuk (?)

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17718081
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Kan je nu al zeggen dat je opzoek moet naar een nieuwe cilinderkop…..
      Of je moet geboren zijn met een Engeltje op je schouder. :P

      Waarschijnlijk ziet je kop er zo uit:

      Dit is die van mij, nadat het krukastandwiel besloot niet meer aan de krukas vast te willen zitten, is gebeurt op de Nordschleife bij 6000 toeren.

      En geloof me als je echte pech hebt, zoals ik, dan zijn ook al je zuigers naar de kloten.

      :cry

      #17718082
      RacesconaB204
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2009

        Ahum… 0 compressie op alle 4 cilinders. Komt door (zie foto’s) 8 kromme uitlaatkleppen (wel mooi symetrisch). De inlaatkleppen zien er op het oog nog wel goed uit.

        #17718083
        jason
          Lid sinds:
          1 July 2004

          inlaat kleppen even in een boor tol doen.
          kan je zo zien of ze nog recht zijn

          #17718084
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            had ik toch (bijna) gelijk met stemmen:jerry

            wel balen man.
            geen klepgeleiders gescheurt?

            #17718085
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              trouwens, die 2 inlaatkleppen wat nog open staan op de foto, zijn die ook krom?

              #17718086
              RacesconaB204
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 December 2009

                origineel gepost door GSI Racer
                trouwens, die 2 inlaatkleppen wat nog open staan op de foto, zijn die ook krom?

                Nee, die staan een beetje op lift nog.

                Ja er zijn ook klepgeleiders gescheurd van de uitlaatkleppen. Ik zal eens horen of de kop nog te repareren is met nieuwe uitlaatkleppen en klepgeleiders.

                #17718087
                GlennGSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 August 2007

                  spijkcity had in het verkoop gedeelte nog kleppen tekoop… misschien is dat wat voor je. Of heb je al nieuwe ?

                  #17718088
                  jermir
                    Lid sinds:
                    20 January 2010

                    balen man , maar zal vast nog wel weer gerepareerd worden…..
                    erg mooie ascona trouwens.

                    #17718089
                    D_Valentino
                      Lid sinds:
                      30 January 2008

                      ik heb precies hetzelfde gehad , ook verkeerde waterpomp gemonteerd .
                      3 x me spanrollen en meellooprol vervangen want die liep steeds stuk,
                      dus ik kijk voortaan altijd goed naar de tanjes

                      #17718090
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        klepgeleiders kun je ook mee laten vervangen ja.

                        dus 8 kleppen en 8 geleiders. Ben je nog goedkoper uit dan een nieuwe kop:D

                        #17718091
                        RacesconaB204
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2009

                          :hmmz Dit weekeinde voor het eerst met de nieuw opgebouwde motor naar de Nurburgring geweest. Het stuk erheen gereden (260 km) en de eerste dag 4 x 20 minuten op de Grand Prix Strecke gereden en 2 rondjes Nordschleife. Al met al zo’n 500km met een ‘iets verhoogd’ toerental zeg maar. Maandagochtend wilde ik toch eerst even de conditie van de distributieriem controleren voor de zekerheid (na eerdere ervaringen), voordat ik er weer een dag het circuit mee op zou gaan. Dit bleek maar goed ook, want de riem zat intussen alweer veel te slap (met 1 vinger zonder kracht bijna 2 cm heen en weer :o :wtf).

                          Nou vraag ik je????

                          Geen speling op de nieuwe waterpomp, ook niet op de rollen.

                          Het kan toch niet zo zijn dat je iedere paar honderd km die riem moet controleren en intussen ook nog het risico loopt dat het fout gaat, of zie ik dit fout(?).

                          Van andere merken ken ik dat de spanrol ‘verend’ is en dat de minste slijtage niet direct tot gevolg heeft dat de riem meteen slap gaat zitten.

                          Wie kan mij adviseren?

                          Ik heb intussen al wel weer gelezen in een ander actueel topic over ‘spanrol en geleiderol’ dat ik m’n geleiderol verkeerdom heb gemonteerd (met de kraag aan de voorkant, net als de spanrol). Maar of dit nu de oorzaak kan zijn (?).

                          Ik zou het bijna vergeten te vermelden, maar los van deze ‘riemkwestie’ gaat het ding als de brandweer, met een geluid om kippevel van te krijgen. Hier had ik vroeger alleen maar van durven dromen. Echt ontzettend gaaf :thumbup

                          #17718092
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Lijkt me niet goed, maar lijkt me ook niet dat het aan die rol ligt, want bij mij zat hij ook verkeerd om gemonteerd. Ongeveer 1000km mee gereden en ook niet echt voorzichtig en de riem was nog prima. Met het vervangen van mijn oliepomp de boel vervangen en de rol wel goed om gemonteerd nu, ook al weer een kleine 2000 kilometers er op zitten…

                            #17718093
                            Corsa16V
                              Lid sinds:
                              26 January 2005

                              Distributie optijd zetten, spannen klein stukje verder draaien spanrol nog keer naspannen. Dan moet het echt goed zijn, met een verentang van Opel.

                              #17718094
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Ik span hem gewoon met de hand, dan draai ik de krukas een aantal keer volledig rond. Dan controleer ik nog eenmaal de timing en of de spanning gelijk gebleven is en dan zou hij er weer een halve ton tegen aan moeten kunnen.

                                Ik heb van een rot in het vak de volgende methode aangehouden, voor een C20XE met ronde tanden moet met uiterste handkracht op het langste rechte stuk de snaar maximaal een centimeter bewogen kunnen worden.

                                #17718095
                                GSI Racer
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 June 2009

                                  ik zou hem indd. gewoon via de procedure opnieuw spannen, en dan na een aantal km’s de spanning nogmaals controleren.

                                  fijn he als je je weer eens kunt uitleven op de Ring.
                                  was er nog wat te doen met dit weer?:angel

                                  #17718096
                                  youri_corsa_gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 April 2006

                                    origineel gepost door Rik Ophuis
                                    Ik zou het bijna vergeten te vermelden, maar los van deze ‘riemkwestie’ gaat het ding als de brandweer, met een geluid om kippevel van te krijgen. Hier had ik vroeger alleen maar van durven dromen. Echt ontzettend gaaf :thumbup

                                    Leuk he tb’s ;)

                                    Neem aan dat je ook opnieuw heb laten afstellen met de nieuwe zuigers enzo. Hoeveel vermogens winst heb je als ik vragen mag?

                                    Met de losse riem heb ik helaas ook ervaring in 1 van mijn oude c20xe’s, maar het probleem helaas nooit kunnen vinden., Nu voor de zekerheid wel een versterkte riem liggen voor de nieuwe motor.

                                    #17718097
                                    CORSA2L16VALVE
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      heb ook al 2 keer een versterkte distributieriem gehad. en 2 keer dat i terug slap stond na enkele runs. terug 1 van Gates gemonteerd zoals vroeger. en van de eerste keer goed…en blijft gespannen

                                      #17718098
                                      otdh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 March 2010

                                        vreemd heb denk ik +- 50 riemen van een c20xe vervangen, en hou eigenlijk altijd de rand van de gelijderol naar buiten, nog nooit probs mee gehad…

                                        heb nu bijna mn let klaar, maar zal de rol nu s n x omdraaien

                                        verder nog nooit gehad dat de riem na zo weining km’s weer slap hing, heb wel n x een motor gehad waarbij die slap hing,alleen die draaide een klein stukje tegen de draairichting in waardoor die slap ging hangen

                                        #17718099
                                        gsi-maffia
                                          Lid sinds:
                                          15 December 2006

                                          Heb t wel een paar keer gehad bij XE en LET dat de riem na een paar 100 km geluid ging maken

                                          en dan te slap stond.. dan was meestal de procedure van de riem vervangen niet goed gevolgd..

                                          meestal vergeten 7 tanden verder te draaien en dan pas de spanner vast te zetten..

                                          #17718100
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Volgens mij maakt de richting van die rol vrijwel geen reet uit. Er zijn talloze discussies over en mensen die al jaren rijden met die rol op manier 1 of 2… kan denk ik niet veel kwaad hoe om je hem ook hebt…

                                            #17718101
                                            Basgsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              ik heb hetzelfde gehad. Motor kapot gelopen. Terplekke de kap eraf gehaald en zag dat de riem niet gespannen stond.
                                              Weg laten slepen door de anwb en blok naar Hennie gebracht. Hennie had het blok gelijk onderzocht en al snel bleek dat het veertje tussen de snaar en de polie was gekomen waardoor er een stuk of 8 tanden van de riem eraf waren.

                                              gevolg 8 kromme kleppen en alle geleiders in hele kleine stukjes. Verder viel de schade gelukkig mee. Helaas wist ik niet van dit veertje anders had ik deze gelijk verwijderd.

                                              #17718102
                                              RacesconaB204
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 December 2009

                                                origineel gepost door youri_corsa_gsi
                                                Neem aan dat je ook opnieuw heb laten afstellen met de nieuwe zuigers enzo. Hoeveel vermogens winst heb je als ik vragen mag?

                                                Nee, heb ik niet. Aan de hele setup is niets veranderd, er zijn alleen andere zuigers in gekomen, dus aan de mengverhouding zou niet echt wat veranderd moeten zijn. De compressie is wellicht iets hoger, maar pingelen doet ie niet, dus….

                                                Hij trekt misschien nu iets harder onderin (compressie), maar hij loopt wat minder enthousiast door boven de 7.200. Ik heb het idee dat ie met standaard platte zuigers en standaard nokkenas zelfs wat meer toeren wil maken. Anders gezegd: Hij heeft nu (met standaard nokkenassen) eerder last van de uitsparingen in de verhoogde zuigerkop. Nadelig voor de spoeling. Het voordeel van deze zuigers komt er denk ik pas uit op het moment dat je ook nokkenassen toepast met zo’n grote kleplift dat je uitsparingen nodig hebt.

                                                Groeten,

                                                Rik

                                                #17718103
                                                youri_corsa_gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 April 2006

                                                  Ok zolang die maar niet pingelt is het goed. Die van mij pingelde onderin nogal snel, dus als ik ook maar iets aan de compressie verander moet ik gelijk afstellen.

                                                  Maar goed is goed! Nu nog eens een paar goeie nokkenassen erin dan word het nog leuker ;)

                                                23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.