Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › distributieriem corsa a c20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 15:10 #17231217
Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een corsa A TR met C20XE motor. Trekt super, alleen ik had een vraagje over de distributieriem. Het is mij en de vorige eigenaar onbekend wanneer deze vervangen is (motor komt oorspronkelijk uit een kadett GSI). Is de ditributieriem een vrijloper, met andere woorden, als ie knapt, rijd ik dan niet meteen mijn hele motor in de soep, of is het toch verstandig te wisselen?
grtz.
wouter17 januari 2011 om 15:16 #17799645Voorkomen is altijd beter als genezen natuurlijk,
maar in autodata staat dat deze motor een interference motor is dus dat ie stuk loopt.
ps: stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic.
Erwin
17 januari 2011 om 15:17 #17799646ja dat ids verstandig. :)
17 januari 2011 om 15:21 #17799647je motor loot zeker weten stuk!!!
bij twijfel gewoon wisselen en vergeet dan niet meteen de waterpomp te wisselen. anders heb je kans dat die gaat lekken en dan moet je weer alles los halen…
LET OP er zijn 2 verschillende soorten distributie riemen en waterpompen 1 met ronde tanden en 1 met trapezium tanden let er goed op dat je de goeie hebt van beide!!!!!
17 januari 2011 om 15:24 #17799648idd,
is geen vrijloopmotor, minimaal 8 kleppen kapot bij breken van de riem
vervang:
waterpomp
spanrol
looprol
distributieriemowja, het is trouwens geen pretje om een riem in een corsa te vervangen, je krijgt de waterpomp er niet uit zonder de motorsteun Rechts voor los te halen, en de motor zover mogelijk te laten zakken…
17 januari 2011 om 15:36 #17799649Idd geen pretje, alles valt goed te doen behalve die #$@$@# waterpomp :D maar valt allemaal reuze te doen verder.
en c20xe is idd geen vrijloper.
maar we zijn dol op :kewlpics
17 januari 2011 om 16:27 #17799650Wat veel reacties in zo’n kort tijdsbestek!
Ik ben er erg blij mee, ik wilde eigenlijk altijd al zo’n corsa TR, stoere auto’s zijn het zeker met zo’n C20XE erin.
Hij weegt nog steeds maar zo’n 830 kg, dus het is een echt racemonster (als je wilt dan).
Weet iemand ook of het mogelijk is LPG in te bouwen? En zo ja, waar zouden ze dit goed kunnen doen? Ik snap dat ik dan wat vermogen verlies, maar lijkt me dat je met LPG-injectie nog wel wat pk’s uit dit blokje kan krijgen? Iemand ervaring met een C20xe blok op LPG?Ik zal deze week nog even wat fototje plaatsen. Hieronder de gegevens van de auto, misschien kent iemand hem?
een compleet gereviseerde C20XE met o.a.:DDV chip
MTech SFI vervanger
82 graden thermostaat
F20 5 bak
3,5 Bar Brandstofdrukregelaar
92 graden koelvin schakelaar
Aluminium poelie
Lichter vliegwiel
K&N 57i kit
MTech ombouwset
verstevigde draagarmen met PU rubbers
GSI trekstangen en stabilisatiestang (achteras ook voorzien van Stabi)
GSI tank
zgan GSI radiator met spal fan
2 liter externe brandstofpomp
Dikke, uit een stuk bestaande, 2 liter assen (speciaal laten maken exclusief de homokineten) met 2 liter homokineten en naven.
Calibra Turbo Remmen met gereviseerde klauwen, stalen remslangen en nieuwe blokken
Antracite 15 inch OZ velgen
Tussendempervervanger en nieuwe Orginele einddemper voor de keuring. los mee geleverd supersprint!
ZGAN Kw Variant 3 schroefset
GSI teller met oranje wijzers, klokje met oranje wijzers, kofferbak- en dashbordkastverlichting
GSI stuur
Electrische ramen
witte knipperlichten
achterlichten half donker (maar geven goed licht)
De motor is bij vorige eigenaar op een MAHA bank geweest en levert 164,5 pk en 206 Nm
Het motorblok is compleet gereviseerd. het blok is compleet gereinigd. Het onderblok is gehoond en voorzien van nieuwe z uigers, zuigerveren en lagerschalen. De kop is gevlakt, de kleppen zijn opnieuw ingeslepen, nieuwe klepzittingen. Het blok heeft na revisie ongeveer 15000km gelopen. En inmiddels de motorblok op kenteken als 115KW
17 januari 2011 om 16:30 #17799651115 kw is onmogelijk… de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft
c20xe levert 110kw
of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn…
ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken
17 januari 2011 om 16:37 #17799652[rquote=1844430&tid=140715&author=otdh]115 kw is onmogelijk… de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft
c20xe levert 110kw
of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn…
ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken[/rquote]
Niks is onmogelijk!
Check maar eens kenteken op RDW site: RF-62-BH: 115kw!:o:wors17 januari 2011 om 16:50 #17799653Bij sommige RDW stations kan je vermogen zelf aangeven, ik probeer binnenkort de mijne ook 300pk op papier te krijgen ipv 204pk :D
mareh, bekende corsa heb je dan gekocht, uit gorredijk toch?
waar kom je zelf vandaan?
LPG is vaak no-no hier, maar ik ben er zeker voorstander van!
als je het goed doet kan je er ook nog vermogen mee winnen!!(maar vaak compenseert dat het gewicht weer wat je meer mee neemt :P)
17 januari 2011 om 16:55 #17799654hmm
ik gaf bij mijn corsa gewoon 150kw aan, en dat vond die al vreemd…
vroeg ook waar de motor uit kwam, ik zeg een calibra
toen zag die idd een 2l turbo met 150kw, toen werd het pas ingevuld
dus sjoerd…denk niet dat je 200kw op kenteken kan krijgen :p
want als dat zo is wil ik t ook ^^
maar ze gaan uit van de motorcode, dus misschien als je er c20leTT van maakt, dat ze t wel geloven ;)
17 januari 2011 om 17:17 #17799655@SW16V
Ik woon in Noordhorn, Groningen, redelijk in de buurt dus. Inderdaad komt hij uit Gorredijk, wat weet je nog van mijn corsa? Ken je de oude eigenaar?LPG is vaak een nono ja, ik heb nog een vw kever (mag ik dat hier zeggen op het forum, of is dat schelden? ;-)) en op het keverforum is dat ook nono. Ik kan me er iets bij voorstellen, voor de puristen, maar ik maak mijn corsa zoals ik hem zelf mooi en leuk vind.
Weet je ook wie dat zou kunnen doen? Tips? Ik hoef niet per se meer vermogen, het moet ook een daily auto worden (15km heen en weer naar groningen elke dag). De kever gaat eruit, is ook op LPG, staat nu in de verkoop…17 januari 2011 om 17:23 #17799656Heb je bij een B corsa meer ruimte voor de riem en waterpomp, dan bij een a corsa?
Lijkt mij dat ik nog redelijk wegkom, ik moet binnenkort de kop er af hebben en de zuigers er uit. Wil alleen de riem lossen, want die zit er nog maar net 5000km op met een nieuwe pomp.
17 januari 2011 om 17:31 #17799657ja bij een B heb je veel meer ruimte… denk 3x zoveel
en, bij een A haal ik ook zo de kop eraf… alleen t spannen van de riem is dan om te huilen :p
17 januari 2011 om 18:14 #17799658rode tr zeker? is van een forummer geweest.
maar de riem is te doen… enkel die bout van de spanrol:P en indd de waterpomp is een drama.
17 januari 2011 om 18:16 #17799659Weet alleen dat die daat het laatst te koop stond, de oud eigenaar die hem zo heeft gebouwd zit hier ook op het forum! komt vanzelf langswaaien.
ik doe het niet weer met ingebouwde motor, wip liever de motor er uit.
Noordhorn rij ik met enige regelmaat langs ;)
17 januari 2011 om 18:32 #17799660@sw16V o.k. dan, ik probeer namelijk de oude eigenaar te achterhalen (vóór degene van wie ik hem kocht) om te weten te komen bij welke km stand hij de d.riem heeft vervangen! Is er toevallig een topic over mijn nieuwe aanwinst:D;):o? Heb al beetje gezocht maar kon niks vinden…
Noordhorn rijd je vaak langs? Vanuit NoordFriesland naar de stad Groningen?
Als je een kopje koffie wilt, laat het me weten…., wil zo’n LET wel eens zien in een corsa…. Ik schrok al van de C20xe qua optrekken, echt niet normaal en dan is er dus ook nog een die veel meer koppel heeft….. Zou bang van worden denk ik :angel:D17 januari 2011 om 18:33 #17799661@mayhem ja is een rode idd, leuk kleurtje al zeg ik het zelf, alleen wielkastrandjes achter zijn een beetje krokant…
17 januari 2011 om 20:31 #17799662Rij er 1x in de week langs, en bij uitstek van prachtig mooi stralend weer ga ik met de corsa……:D:D
maar om 1 of andere reden, rij ik dan vaak een stukje om en pak de a7 richting grunn.:angel
je krijgt straks even een u2utje van mij
21 februari 2011 om 10:07 #17799663ik heb inmiddels contact gehad met de oude eigenaar (viperdjegts) en het wordt tijd om de distributieriem te vervangen. Ik wil dit laten doen, ik heb al contact gehad met DHZ en die vragen er incl. pomp 387 euro voor. Nu is dat niet om de hoek, denken jullie dat ik het ook gewoon bij de opeldealer kan laten doen of bij “de garage om de hoek”?
Of kent iemand een garage in groningen die veel ervaring heeft met c20xe motoren?21 februari 2011 om 10:20 #17799664AnoniemLid sinds:
1 January 1970zitten hier vast wel groningers/friezen
(je zit toch zowat op de grens;))
met kennis en tijd
die dat als beun klusje aan willen nemen;)ik heb er geen tijd voor
m,n eigen zooi kom ik niet eens aan toe
;)kom wel regelmatig langs /door noordhorn
21 februari 2011 om 10:25 #17799665Louwe, o.k. we zullen zien:
Beuners, wie wil op zijn vrije dagje de distr. riem van mijn corsa vervangen voor een leuk bedragje?!
21 februari 2011 om 13:02 #17799666ik wil m best voor je vervangen… alleen woon ook niet echt in de buurt…
in +- 2,5 uur is die in elk geval wel vervangen ( van de week nog van mijn let tr vervangen )
21 februari 2011 om 13:37 #17799667Hey Trpower,
Dank voor het aanbod, maar Leiden is idd niet om de hoek
Idee wat de kosten zijn aan materiaal? (incl. w-pomp)?21 februari 2011 om 16:01 #17799668ik heb t bij duparts vandaan, zijn orriginele delen
distributieset kost 129 euro
waterpomp kost 99 euroimmitatie:
distriset 139 euro
pomp 107 eurodit is via Van Heck ( hier oa rijsbergen of slager automaterialen )
dan zijn de distributiesets van Gates of SKF en de pompen van aquaplus
wil je t nog goedkoper??
dan via http://www.ebay.co.uk bestellen ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.