Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Distributieriem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2015 om 20:25 #17270798
Hallo, ik heb een tijdje geleden een tweedehands Opel astra g gekocht van een particulier.
Die persoon is jammer genoeg naar het buitenland vertrokken en ik kan hem niet meer
bereiken.
Mijn vraag is de volgende!
Ik kan nergens terugvinden of hij de distributieriem en waterpomp verving. Ik heb begrepen
dat dit om de 60.000 km moet gebeuren en mijn wagen heeft er nu 199.210 km.
Mijn broer zegt dat er waarschijnelijk een nieuwe distributieriem in zit want als het om de
60.000 km moet worden vervangen dan zou de vorige eigenaar de riem vervangen moeten hebben
bij 180.000 km en hij denkt niet dat hij bijna 20.000km zou gereden hebben met de distributieriem
die hij aan 120.000 heeft vervangen.
Wat denken jullie?
Met veel groeten,
Martine28 februari 2015 om 20:33 #18275989Niet gokken… Als je het niet weet, gewoon vervangen!
28 februari 2015 om 20:36 #18275990Welkom,
Is niks zinnigs over te zeggen, de riem heeft ook een interval m.b.t jaren, nooit vanuit gaan dat hij vervangen is.
Als je de motorcode post is er te zeggen wat de interval is.
28 februari 2015 om 20:42 #18275991Meestal staat de km stand wanneer de riem vervangen is (vaak op een sticker) genoteerd in de motorruimte.
28 februari 2015 om 20:50 #18275992als je het niet weet d-riem en waterpomp vervangen
je zou nog een profiel aan kunnen maken op my opel dan vind je een digitaal onderhoudsboekje.
van mijn omi heb ik daar ook gegevens gevonden.https://www.myopelservice.com/NL/Login.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
suc6 ermee
28 februari 2015 om 21:25 #18275993Voorkomen is beter dan genezen, niet twijfelen, gewoon wisselen, straks gok je nog verkeerd en loopt je hele blok in de soep.
1 maart 2015 om 08:55 #18275994idd als je twijfeld gewoon laten vervangen want als je een 16 klepper hebt en hij breekt, dan heb je minimaal 8 krome kleppen
2 maart 2015 om 11:19 #18275995mijn idee ook, vaak wordt een auto ook weggedaan omdat er extra onderhoudskosten aan zitten te komen. Met een distributie riem kun je ook wel net iets langer doen… Bijv bij 65000 vervangen en bij 135000, als je van plan bent om de auto te verkopen dan laat je dat niet meer doen.
Goede kans dat de ditributieriem ruim over de datum is
Verder wordt vaak een stikker meegeleverd om de datum en Km stand te controleren welke je op bijv de distributie kap kan plakken2 maart 2015 om 11:28 #18275996@Ratman wrote:
Verder wordt vaak een stikker meegeleverd om de datum en Km stand te controleren welke je op bijv de distributie kap kan plakken
Inderdaad en anders wordt het meestal gewoon met een stift op de kap geschreven.
Als er geen sticker zit, dan is dat meestal al verdacht. Dan zou het best kunnen dat ze ‘m eraf hebben gehaald ;)
2 maart 2015 om 13:50 #18275997een riem kan onwijs lang heel blijven als je geluk heb, er kwam is een man bij mij langs, die man had een schavend geluid bij z”n distributie, hij was de 1e eigenaar en had alle bonnen bewaard, toen ik naar de bonnen keek bleek de riem nooit te zijn vervangen bij een km stand van 170,000 :shock:
na inspectie bleek de spanrol gewoon vast te zitten en, te slippen op de snaar .dit geen advies, ik vond het gewoon leuk om te vertellen :D
2 maart 2015 om 15:20 #18275998Dat soort dingen heb ik ook mee gemaakt b07.
maar heb ook al het andere uiterste meegemaakt.
Met 37.000km en net 1jaar en 3maanden al een Rol vast.En een met 2dagen 2rollen de lagers eruit. (Goedkoop setje voor de V6 van Ebay.de)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 maart 2015 om 08:31 #18275999Hoi allen, alweer even niet geweest hier maar gisteren een discussie over de distributieriem….en nu zie ik deze topic die ik graag wil gebruiken, als het anders moet hoor ik het graag :afro
Ik heb een Opel Astra Station H, 1.6 motor benzine uit 2008. Er staat 93.000km op de teller, kan iemand mij adviseren qua onderhoud van die riem/spanrollen of kan ik voorlopig rustig aan doen?
Ik lees verschillende dinge, 100.000 km maar ook 150.000km…. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Alvast bedankt!
:thumbup4 maart 2015 om 05:18 #18276000Ligt aan de motorcode.. Is dit een z16xep?
4 maart 2015 om 07:04 #18276001Hoe kom ik daar achter? :shock:
4 maart 2015 om 08:02 #18276002Denk inderdaad een z16xep. Dan is het 10 jaar of 150.000km :thumb
4 maart 2015 om 12:51 #18276003Denk een Z16XER, maar de interval is dan ook 150K of 10 jaar.
Ook de kleppen moeten dan gesteld worden.
4 maart 2015 om 16:58 #18276004Oké Thanks!
En wat kost deze ingreep ongeveer?
4 maart 2015 om 17:10 #18276005Tja dat ligt eraan waar je het laat doen, distributie set is nog geen honderd euro, maar als de kleppen gesteld moeten gaan worden wordt het wel duur, dan moeten de nokkenassen er ook uit.
4 maart 2015 om 17:25 #18276006Aha dat is lekker dan… :D ik heb nog even om te sparen… Kan dit ook bij bv. de Kwikfit ofzo ipv dealer?
4 maart 2015 om 17:44 #18276007Natuurlijk, alleen zou ik in elk geval de kwikfit snel voorbij rijden :puke
Welke regio kom je vandaan?
4 maart 2015 om 17:51 #18276008Hahah ik heb wel goede ervaringen met ze maar voor zulke ingrepen weet ik t niet…
Ik woon in Den Haag :thumbup4 maart 2015 om 17:54 #18276009Dan zou ik CarloAstra of wim-v6 een pm sturen
Die zitten in Berkel en Rodenrijs.
4 maart 2015 om 17:57 #18276010Oké, die doen dit zelf of hebben ze een adresje?
4 maart 2015 om 18:01 #18276011Die doen dit zelf, maar wou je hem nu al laten vervangen dan? Hij is er nog niet aan toe.
5 maart 2015 om 06:45 #18276012Nee, nog niet, maar dan weet ik hoe het zit en parkeer ik het even in mn achterhoofd. Altijd handig zulke weetjes…..
Er staat btw nu INSP in mn scherm, maar ik heb hem een half jr gelden een grote beurt gegeven dus deze melding wil ik eruit halen…
wat was het ook alweer, 3 x op je rem en je dagteller indrukken? :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.