Distributieketting vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieketting vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Opeltje17
    Deelnemer

Ketting zou ik dan i.i.g vervangen idd, nog steeds zeg ik met tandwielen maar dat is je eigen keus.

En dan zo veel mogelijk de carterventilatie slangen etc schoonmaken kleppendeksel goed schoon, en dan echt een heel eind een aantal honderden km goed warm rijden.

Zou ook kunnen dat de stoters vervuild zijn dan zou je eventueel ook een keer zo’n ”valve lifter” spulletje bij je olie kunnen gooien volgens voorschrift, en dan nog een keer verversen.

Tikt ie dan nog dan zou ik eens voor nieuwe stoters gaan kijken.

dubbeloseven
      Deelnemer

Ben er bang voor dat de stoters vervuild zijn. We gaan het zien en horen morgen. Anders maar is zon goedje wat je zegt door de olie gooien volgens gebruiksaanwijzing.
        Ik zal deze dagen een update geven. Tips blijven welkom natuurlijk. Wel erg als je youtube op z1.2xe. Alleen maar rauwe blokjes wat je hoort lopen

richardschaeks
        Deelnemer

Oliesproeier niet los in je kleppendeksel naast je nokkenas tandwielen? Een zwart plastic kapje, zat bij mij ook los, weer vastgezet en probleem opgelost

dubbeloseven
          Deelnemer

Bedoel je die zwarte kap die in het kleppendeksel zit geklikt?

Een dringende vraag:

De centrale krukasbout torx 18 is dat linkse of gewoon normaal rechtse draad?????

Daan1908
            Deelnemer

Ik had ook last van de klepstoters dat die tikken . Corsa z1.2 xe ( 2003 ) op gas
              Blok even geflusht met Tunap ( gekocht bij de Opel dealer ) nieuwe olie erop gedaan 5 w 40 en probleem was verholpen.
              Ketting kwam bij mij na de tijd ook tikken bij stationeer draaien eb als ik gas gaf was het weg.
              Bij de dealer laten vervangen voor 220 euro ( 20 % korting omdat de auto 10 jaar oud is )
              Loopt nu weer als een zonnetje

dubbeloseven
              Deelnemer

Bedankt voor je info.
                Misschien iemand die weet of het linkse of rechtse schroefdraad is van de krukasbout?

dubbeloseven
                Deelnemer

Krukasbout is gewone normale rechtse draad. Heb de opeldealer even gebeld.

Aangezien ze nu niet meer aanwezig zijn en geen tis bij de hand heb moet ik het aanhaalmoment van de lagerkappen van de nokkenas weten. Die 20 boutjes. ???

Opeltje17
                  Deelnemer

Zou ze met 10nm vast zetten, ze schrijven 8nm voor maar wil wel eens voorkomen dat ze loslopen, waarna de nokkenas breekt.

Nieuwe ketting erom nu?

dubbeloseven
                    Deelnemer

Ketting zit erop. Straks ff verder afbouwen. Leuk klusje was het. Bedankt voor de informatie. Laat later wel even weten of het geholpen heeft.

pimmie89

Ik heb ook zo`n zelfde motor in mijn auto en de auto tikt ook bij een koude motor.
                        Bij warme motor is het geluid zo goed als bijna weg, zal dit ook de kleppen stoters zijn?
                        Toevallig vorige maand nieuwe verse olie in gedaan en geluid is stuk minder geworden maar nog niet helemaal weg.
                        Verstandig om zo`n Tunap flush middel te halen en verse olie daarna erin te doen?
                        Ook verstandig om de carter eronder vandaan te halen? Bij de oude olie van vorige maand kwam hier echt veel vieze drap uit……
                        Ik weet niet of de carter dan ook nu schoon is of dat deze verstopt is of net wat……

Graag advies wat ik het beste kan doen.

dubbeloseven
                        Deelnemer

Ik heb iig de klepstoters eruit gewipt en met lucht doorgeblazen.
                          Zulke grote gaatjes zijn dat niet.

dubbeloseven
                          Deelnemer

Corsa loopt weer. Een stuk fijner. Af en toe lijkt het erop dat 1 klepstoter niet mee kan komen. Dat mag de pret niet drukken.
                            Had voor het testen de ouwe olie erop gedaan, namelijk 5w30.

Nu nieuwe olie, iets dikker en het motortje loopt echt perfect.

Groetjes martijn

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.