Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Distributieketting vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2015 om 22:09 #18273584
Ketting zou ik dan i.i.g vervangen idd, nog steeds zeg ik met tandwielen maar dat is je eigen keus.
En dan zo veel mogelijk de carterventilatie slangen etc schoonmaken kleppendeksel goed schoon, en dan echt een heel eind een aantal honderden km goed warm rijden.
Zou ook kunnen dat de stoters vervuild zijn dan zou je eventueel ook een keer zo’n ”valve lifter” spulletje bij je olie kunnen gooien volgens voorschrift, en dan nog een keer verversen.
Tikt ie dan nog dan zou ik eens voor nieuwe stoters gaan kijken.
20 februari 2015 om 22:18 #18273585Ben er bang voor dat de stoters vervuild zijn. We gaan het zien en horen morgen. Anders maar is zon goedje wat je zegt door de olie gooien volgens gebruiksaanwijzing.
Ik zal deze dagen een update geven. Tips blijven welkom natuurlijk. Wel erg als je youtube op z1.2xe. Alleen maar rauwe blokjes wat je hoort lopen21 februari 2015 om 07:22 #18273587Oliesproeier niet los in je kleppendeksel naast je nokkenas tandwielen? Een zwart plastic kapje, zat bij mij ook los, weer vastgezet en probleem opgelost
21 februari 2015 om 10:15 #18273588Bedoel je die zwarte kap die in het kleppendeksel zit geklikt?
Een dringende vraag:
De centrale krukasbout torx 18 is dat linkse of gewoon normaal rechtse draad?????
21 februari 2015 om 10:27 #18273589Ik had ook last van de klepstoters dat die tikken . Corsa z1.2 xe ( 2003 ) op gas
Blok even geflusht met Tunap ( gekocht bij de Opel dealer ) nieuwe olie erop gedaan 5 w 40 en probleem was verholpen.
Ketting kwam bij mij na de tijd ook tikken bij stationeer draaien eb als ik gas gaf was het weg.
Bij de dealer laten vervangen voor 220 euro ( 20 % korting omdat de auto 10 jaar oud is )
Loopt nu weer als een zonnetje21 februari 2015 om 10:45 #18273586Bedankt voor je info.
Misschien iemand die weet of het linkse of rechtse schroefdraad is van de krukasbout?21 februari 2015 om 13:39 #18273590Krukasbout is gewone normale rechtse draad. Heb de opeldealer even gebeld.
Aangezien ze nu niet meer aanwezig zijn en geen tis bij de hand heb moet ik het aanhaalmoment van de lagerkappen van de nokkenas weten. Die 20 boutjes. ???
21 februari 2015 om 16:59 #18273591Zou ze met 10nm vast zetten, ze schrijven 8nm voor maar wil wel eens voorkomen dat ze loslopen, waarna de nokkenas breekt.
Nieuwe ketting erom nu?
21 februari 2015 om 17:34 #18273592Ketting zit erop. Straks ff verder afbouwen. Leuk klusje was het. Bedankt voor de informatie. Laat later wel even weten of het geholpen heeft.
21 februari 2015 om 17:37 #18273593Ik heb ook zo`n zelfde motor in mijn auto en de auto tikt ook bij een koude motor.
Bij warme motor is het geluid zo goed als bijna weg, zal dit ook de kleppen stoters zijn?
Toevallig vorige maand nieuwe verse olie in gedaan en geluid is stuk minder geworden maar nog niet helemaal weg.
Verstandig om zo`n Tunap flush middel te halen en verse olie daarna erin te doen?
Ook verstandig om de carter eronder vandaan te halen? Bij de oude olie van vorige maand kwam hier echt veel vieze drap uit……
Ik weet niet of de carter dan ook nu schoon is of dat deze verstopt is of net wat……Graag advies wat ik het beste kan doen.
21 februari 2015 om 17:41 #18273594Ik heb iig de klepstoters eruit gewipt en met lucht doorgeblazen.
Zulke grote gaatjes zijn dat niet.21 februari 2015 om 20:01 #18273595Corsa loopt weer. Een stuk fijner. Af en toe lijkt het erop dat 1 klepstoter niet mee kan komen. Dat mag de pret niet drukken.
Had voor het testen de ouwe olie erop gedaan, namelijk 5w30.Nu nieuwe olie, iets dikker en het motortje loopt echt perfect.
Groetjes martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.