Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › distributieketting versprongen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 10 juni 2021om 19:36 door Hendriesk.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2016 om 09:37 #17277413
Helaas weer een keer pech….
Na dat ik alle bobines moest vervangen reed de auto perfect, maar helaas is de ketting versprongen denk ik.
Hij ploft uit de uitlaat en hij maakt een schrapend geluid :shock: :shock:
Heeft geen vermogen meer.Iemand ervaring met het verspringen van de ketting.
Dit zal toch altijd motor schade tot gevolg hebben??het rare is hij klinkt station
21 juli 2016 om 10:45 #183232742.2?
21 juli 2016 om 10:48 #18323275Vectra 2.8 v6 turbo uit 2006
21 juli 2016 om 11:02 #18323276Sowieso zit er iets in het blok niet goed.
Ben nu rond aan het kijken voor een andere motor.
Ik weet dat ik de Z28net heb maar zit daar nog verschil in bepaalde types of zijn ze allemaal het zelfde ?21 juli 2016 om 11:22 #18323277Versprongen ketting hoeft geen schade aan te brengen, zou eerst een kijken of ie versprongen is.
21 juli 2016 om 11:41 #18323278Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.
Het klinkt of er iets schraapt en als de motor warmer is is het nog erger.
de vorige eigenaar heeft niet echt veel onderhoud gedaan en veel getrapt met de auto.
En nu ik hem even heb hoor ik alle kleppen wel tikke soms harder dan andere keren.Ik twijfel dus sowieso over de staat van het blok.
Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen21 juli 2016 om 12:24 #18323279@dunja wrote:
Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.
Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen
Kijk nou eerst of de ketting uberhaupt versprongen is. Beetje dure hobby om blind allerlei dingen te gaan vervangen.
Eerst kijken wat er aan de hand is, dan pas diagnose stellen en een oplossing zoeken. Niet allerlei aannames doen en op basis daarvan spullen gaan vervangen.
21 juli 2016 om 12:32 #18323280En een andere motor is geen dure grap? eerst kijken wat er aan de hand is!
21 juli 2016 om 12:37 #18323281@Renkema wrote:
@dunja wrote:
Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.
Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen
Kijk nou eerst of de ketting uberhaupt versprongen is. Beetje dure hobby om blind allerlei dingen te gaan vervangen.
Eerst kijken wat er aan de hand is, dan pas diagnose stellen en een oplossing zoeken. Niet allerlei aannames doen en op basis daarvan spullen gaan vervangen.
Ik heb een vriend van mij laten kijken zojuist(automonteur) en eerste wat die zei ketting versprongen. Dus ook mijn gedachte.
En ook koppakking die niet goed meer is, ook al iets waar ik aan twijfelde.
Koelvloeistof vandaag gecheckt en ook die bleek te verdwijnen.21 juli 2016 om 12:38 #18323282@Opeltje17 wrote:
En een andere motor is geen dure grap? eerst kijken wat er aan de hand is!
Ja is ook duur maar reparatie wat er nu aan gaat komen is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe motor.
Ik denk dat ik voor een splinternieuwe ga en dan zit ik met kosten op hetzelfde
21 juli 2016 om 12:40 #18323283Zijn allemaal aannames, hoe kan je met een dichte motor zien dat een ketting versprongen is??
Daar heb je afstel gereedschap etc voor nodig, is niet zomaar even gedaan, deze blokken hebben problemen met de kettingen(3x) dus de kans is zeker aanwezig.
Als je graag een ander blok wilt kijk dan is op onderdelen lijn bij ”gebr klein gunnewiek” zit in groenlo deze hebben nog nieuwe A28NET’s staan insignia motor( is één op één over te bouwen) volgens mij ook nog een Z28NET(H)(L)
21 juli 2016 om 13:08 #18323284@Opeltje17 wrote:
Zijn allemaal aannames, hoe kan je met een dichte motor zien dat een ketting versprongen is??
Daar heb je afstel gereedschap etc voor nodig, is niet zomaar even gedaan, deze blokken hebben problemen met de kettingen(3x) dus de kans is zeker aanwezig.
Als je graag een ander blok wilt kijk dan is op onderdelen lijn bij ”gebr klein gunnewiek” zit in groenlo deze hebben nog nieuwe A28NET’s staan insignia motor( is één op één over te bouwen) volgens mij ook nog een Z28NET(H)(L)
Ja ik weet dat het allemaal aannames zijn maar het wordt me steeds duidelijker hoe slecht er om is gesprong met dit blok.
En aannamens zijn wel door monteurs gedaan en geloof me als je een blok hoor dan hoor je of het je nog een hoop geld gaat kosten en dan het blok gaar is.Ik ben nu van plan om er een nieuw blok vanaf fabriek in te gooien aangezien ik het helemaal beu ben.
Heb een mooie prijs denk ik2500 euro voor een heel nieuw blok af fabriek. Dus met btw 3025 euro
Al met al reken ik op 3500 euro.21 juli 2016 om 13:21 #18323285Ik help het je hopen voor dat bedrag :thumb
21 juli 2016 om 13:26 #18323286@Opeltje17 wrote:
Ik help het je hopen voor dat bedrag :thumb
Ja ik doe het zelf ik ben geen arbeid loon kwijt.
Maar is het een schappelijke prijs 3000 voor een blok nieuw ?Vliegwiel versnellingsbak endergelijke moeten overgezet worden.
Maar zie het als een leuk project :)
21 juli 2016 om 13:27 #18323287Wat voor blok Z28NET?
21 juli 2016 om 13:35 #18323288Ja z28net
21 juli 2016 om 13:58 #18323289Deze even bekijken https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/a28net/onderdeel/motor/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zijn nieuwe insignia motoren voor hetzelfde geld, ook met aanbouwdelen, hier zullen ook wel de gemodificeerde kettingsets op zitten.
21 juli 2016 om 14:02 #18323290Is alles dan nog 1 op 1 over te zetten?
21 juli 2016 om 14:06 #18323291Als het goed is wel, anders corsabc20xe even vragen hier van het forum die heeft pas zo’n motor in z’n signum
21 juli 2016 om 16:45 #18323292Dat valt mij erg mee. 2500 euro voor een nieuw blok incl. turbo, gasklep en spruitstukken.
21 juli 2016 om 18:04 #18323293Wel ex de btw dus rond de 3K
21 juli 2016 om 18:11 #1832329421 juli 2016 om 18:58 #18323295De 2.8 van de vectra tot insignia bouwjaar ergens helft van het jaar 2010 zijn de kettingen zeer slecht, dit heeft opel ook erkend maar doen ze niks mee.
Bij de insignia vanaf 2010 ergens is een aanpassing gedaan.Maar hier heb je natuurlijk niks aan.
Zelf zou ik eerst eens kijken wat onderdelen kosten voor je huidige motor en even goed de boel bekijken.
Ik weet niet waar je woont maar er zijn genoeg mensen die het wel eventueel willen doen :thumb21 juli 2016 om 19:44 #18323296Neem even contact op met kc performance. Die zijn ook met mijn signum bezig. Als het goed is heeft klein gunnewiek geen a28net nieuw meer. Liggen allebei in Oisterwijk. 1 in me signum en 1 op de plank. 1 op 1 overzetten is het niet. Er zijn zeker wel wat veranderingen doorgevoerd met de a28net. Oa nokkenas verstelling op in en uitlaat kant.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
22 juli 2016 om 06:41 #18323297@corsabc20xe wrote:
Neem even contact op met kc performance. Die zijn ook met mijn signum bezig. Als het goed is heeft klein gunnewiek geen a28net nieuw meer. Liggen allebei in Oisterwijk. 1 in me signum en 1 op de plank. 1 op 1 overzetten is het niet. Er zijn zeker wel wat veranderingen doorgevoerd met de a28net. Oa nokkenas verstelling op in en uitlaat kant.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Maar 1 op 1 over zetten bedoel ik turbo dynamo startmotor enzo
En die sensoren enzo zitten al gemonteerd. Die hoef ik dan niet over te zetten als je een compleet blok haal -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.