Distributieketting versleten???

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieketting versleten???

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    jasper_tb
    Deelnemer

Volgens mijn Opel dealer is de distributieketting van mijn Corsa C 1.4 16v (Z14XEP) na 143.000km (120.000 op LPG G3) versleten en dient dringend, op zeer korte termijn vervangen te worden. Nu overweeg ik toch al om een 1.8 16v 125pk in te bouwen maar op zo’n korte termijn had ik dat nu ook weer niet in gedachten. Ook omdat het op dit moment mijn enige auto is.

Mijn vraag is dus of iemand dit probleem kent en/of het echt zo drijgend is? Dacht namelijk dat een distributieketting onderhoudsvrij is en niet vervangen zou hoeven worden. Is er iemand die dat heeft mee gemaakt?

Corsa_GSi
      Deelnemer

Ketting is inprincipe onderhoudsvrij, echter als de spanner of iets anders niet goed werkt / kapot is, dan zal die best gaan slijten.

RISL
        Moderator

Ook een ketting heeft een vervangingstermijn, anders gaat deze klapperen.
          Het is dus onderhoudsvrijer, maar niet helemaal onderhoudsvrij. Bij de Vec-C van m’n ouders is de distributieketting ook laatst vervangen.

Jurgen
          Deelnemer

mja na 143.000 zou een ketting eigenlijk nog niet versleten moeten zijn. Als deze toch lawaai maakt en aan vervanging toe is, doe dit dan ook maar, als ie knapt heb je een kapot blokje

wim-v6
            Deelnemer

Deze kettingen gaan vaak rammelen, meestel te wijten aan te lange onderhouds intervallen, let wel, als ie rammelt, vlot wat aan laten doen, kan uitlopen op ernstige motorschade.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.