Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Distributieketting opel corsa b 1.2 16v 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 06:11 #17254266
Goedemorgen
Ik heb een vraag over de vervanging van een distributieketting. Heb een auto op het oog van een kennis die volgens de garage een versleten ketting heeft. Prijs van de auto is echt interessant voor mij, zeker omdat mijn eigen corsa totalloss is gereden en ik slechts de dagwaarde (internetwaarde) terug krijg.
Begreep dat de oudere corsa’s last hebben van versleten kettingen? Omdat een ketting eigenlijk niet zou mogen verslijten?
Wil de reparatie zelf uitvoeren. Heb de beschikking over een brug en gereedschap etc.Nu mijn vraag:
Waar vindt ik een handleiding? Heb wel een werkplaatshandboek van een corsa tot 1997 (mijn andere corsa) maar die heeft een riem ipv een ketting :(
Dus een internet handleiding met eventueel foto’s of een uitreksel uit het werkplaatshandboek zou welkom zijn.Hoe lang ben je er ongeveer mee bezig en wat vervang je? Alleen de ketting of ook de spanners, tandwielen en geleiders.
Kan het ook alleen een spanner zijn?
Wat kost een complete set?
Bedankt voor de antwoorden, heb al veel gegoogeld maar nog geen echt goede antwoorden.
Alle hulp/info is welkom
8 januari 2013 om 06:32 #18092688Ey
Staat hier in deze sectie meer dan genoeg over geschreven en ook n paar webwinkels waar de sets goedkoop zijn
Marc
8 januari 2013 om 07:46 #18092689Marc
dank voor je antwoord. :thumbup
Veel draadjes gelezen over de ketting alleen niet over hoe te vervangen.
Aangezien ik een computer in de werkplaats heb staan zoek ik een handleiding in pdf formaat.
Liefst in engels of nl
Weet iemand waar dat te koop is. De aanbiedingen op MP heb ik al gezien maar dat vertrouw ik niet echt8 januari 2013 om 17:42 #18092690Koop een Haynes(engelstalig) van Corsa B van 1997t/m 2000. Hier staat de X12XE wel in ;)
9 januari 2013 om 16:50 #18092691Kan iemand mij dan globaal vertellen hoe de reparatie gaat?
Wat moet ik allemaal demonteren om de ketting te vervangen?
Ik heb nog geen duidelijke handleiding gevonden helaas…..9 januari 2013 om 17:14 #18092692http://www.youtube.com/watch?v=w39GHIFmVaQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij deze motor rekt vaak de ketting uit waardoor de spanner het niet meer op kan vangen dus sowieso ketting, spanner pakkingen
misschien dat je ook de kleppen deksel pakking sloopt dan deze ook vervangen.Zou ook de carterpan demonteren i.v.m vuil(als je hem demonteerd nieuwe pakking gebruiken voor montage)
En goede olie gebruiken en om de 10.000km of 1 jaar een beurt
En afstel gereedschap is een must.
9 januari 2013 om 17:22 #18092693Ga ik bekijken. Bedankt!!!
12 januari 2013 om 06:26 #18092694Ik heb de link bekeken. Is voor een agila, veel verchil met mijn corsa x12xe?
Zie ze in dat filmpje in de weer met speciaal gereedschap voor de montage.
Is dat noodzakelijk? Verder een complete set incl tandwielen pakkingen gezien in de uk voor krap €200.
Iemand ervaring?12 januari 2013 om 07:57 #18092695Zie mijn laatste post laatste zin, en motor is hetzelfde.
En op de duitse ebay heb je al setjes van rond de €115,-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.