Ik gooi ze er bij 50.000 eraf. Heb ze vroeger al eerder zien knappen. Goed, toen zat er geen spanrol op en dat verlengt de levensduur wel enigszins. Als het goed is heb je een X18Xe1 of zoals bij mij een Z18XE. Voor de riem maakt het niet veel uit.
Pas op! Ik heb dit klusje pasgeleden gedaan en heeft me veel problemen opgeleverd! Had en setje van SKF en hier zat een defecte spanrol in (niks aan te zien!!). Je kan er niet meer vanuit gaan, dat de aftermarket top spullen levert. Heb de riem er wel 3 keer op en af gehad en op tijd gezet omdat de riem telkens een tand verschoof. Zelfs een Opel monteur wist het niet meer en opperde dat ik ‘m maar naar de sloop moest brengen. Natuurlijk niet! Voor mij konden het alleen maar de rollen, waterpomp en spanrol zijn (Gelukkig alle oude spullen bewaard…). Met de laatste begonnen en was meteen raak. Hij loopt nu als een naaimachine, met een nieuwe goedwerkende spanrol! Overigens is het makkelijk zelf te doen, maar met dit krijg je er veel hoofdpijn bij!
Let ook op de kabel van de nokkenas-sensor. Die van mij was helemaal verteerd en dat geeft op den duur storingen