distributie Z18XE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum distributie Z18XE

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237340
    hawk45
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2009

      goedenavond saam,

      heeft er mischien iemand een schets met de afstelgegevens van de distributieriem van een Z18XE

      De waterpomp is gesprongen en wil deze gaan vervangen gelijk met de rollen en de getande riem.

      B.V.D. Dolf

      #17875362
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        #17875361
        hawk45
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 June 2009

          Hartleijk bedamkt wim is precies wat ik zocht.

          gr. Dolf

          #17875366
          Franky391
            Lid sinds:
            27 October 2011

            Hey hallo Wim,

            Hee wat een mooi schema!
            Denk dat die ook toepasbaar is voor mijn vectra x18xe.

            Maar waarom zijn er dan 3 merktekens (10 11 en 12) op het schema, moet toch op de middelste staan, niet ?

            Frank

            #17875364
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              plaatje 12 is de juiste, je gaat spannen tot het puntje in het midden van het v teken staat.

              #17875363
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @Franky391 wrote:

                Hey hallo Wim,

                Hee wat een mooi schema!
                Denk dat die ook toepasbaar is voor mijn vectra x18xe.

                Maar waarom zijn er dan 3 merktekens (10 11 en 12) op het schema, moet toch op de middelste staan, niet ?

                Frank

                Nee!!!!!!!

                De X18XE moet je anders op tijd zetten.
                Daar moetten de nokken as tandwielen met de merk tekens op 12 uur zetten.
                De krukas weet ik zo snel niet.

                #17875365
                dappie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2008

                  arjontje, ja inderdaad je heb gelijk, nokas streepjes moeten op 12uur.
                  en het vliegwiel op de krukas tegen over het scherpe puntje, ongeveer tien over 6.

                  #17875367
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Zonder V-snaar poelie kan je m beneden ook timen, op 6uur zitten een merk in de oliepomp en op het distri krukaswiel.

                    Willem

                    #17875368
                    Franky391
                      Lid sinds:
                      27 October 2011

                      Hallo iedereen en danke voor het meedenken!
                      Sorry voor de verwarring, mooi schema bedoelde ik dat je mooi het loopwerk
                      van de riem kunt zien.
                      De x18xe heeft zijn eigen merktekens, op 12 uur, en op de krukas zit er nog een
                      die ook goed moet staan.

                      Verwarring was er over de spanrol, die zoals je ziet ook “op tijd” gezet moet worden
                      ivm de riem-spanning. Bij een nieuwe riem staat deze “naald” op stand 11, en bij een
                      “oude” riem of gebruikte zou deze op 10 moeten staan.
                      Maar hoe zie je of een riem nieuw (strak) of oud is (los), lastig word het als je een
                      waterpomp moet vervangen, en de riem heeft dan maar 20.000 gelopen.
                      Wij hebben in dit geval net tussen 11 en 12 gepakt ivm de staat van de riem.
                      Of zijn er andere meningen hierover ?

                      Bedankt iedereen

                      Frank

                      #17875369
                      dappie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2008

                        frank, wat zijn de koste van een nieuwe riem, volgens mij niet zo veel.
                        maar ik zelf span een riem niet voor een 2e keer, dan koop ik een nieuwe.
                        en als mijn vec toe is aan een distributie dan vervang ik alles, ook de water-pomp.
                        en als ik de spanrol ga spannen dan staat hij bij mij zoals je kunt zien op plaatje 12.
                        dit zijn volgens mij plaatjes van hoe het wel en niet moet.

                        #17875370
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          dom inderdaad
                          ALTIJD een nieuwe riem zetten als je die los haalt.
                          en als je een nieuwe riem zet, ook de spanrollen en de waterpomp.

                          materiaal zijn de kosten niet, het zijn vaak de uren als je het laat doen die veel geld kosten

                          #17875371
                          hawk45
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 June 2009

                            De kosten zijn het zeker niet was in totaal riem, spanrollen en waterpomp € 160 kwijt, en het schema was van Wim dus niet duur :thumbup

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.