Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Distributie vervangen van een X1.6SZR, wanneer en gegevens?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2013 om 19:26 #17261625
Ik ben in het bezit van een Astra G Station met de bekende X1.6SZR motor daarin.
Echter, om de hoeveel km moet de distributieriem + waterpomp vervangen worden?
Is er iemand die daar ook even wat gegevens van heeft (digitaal bij voorkeur) ? Technisch moet ik het wel aan kunnen
Is er ook een bepaald merk van riem wat de voorkeur heeft?Alvast bedankt!
5 november 2013 om 19:54 #18184980Opgelost:
1: Termijn van Vervanging:
– 60.000km of 4jaar, Wat het eerste komt.2: Merken van distributiesets.
– Meestal Gates of SKF
– Contitech is ook een prima merk.3: Merktekens:
– Duidelijk aanwezig, zowel onder als boven. ook zat over te vinden denk ik zo op dit Forum
– boven: hapje uit distributie achterkap, streepje op nokkenaswiel
– beneden: of pennetje aan onderzijde onder krukaspoelie, of streepje op distri achterkap, of pijltje uit distri achterkap
— let op, uitstekende piel rechtsboven de krukaspeolie is voor het merkteken op de V of Multi-V snaarpeolie.4: Extra informatie:
– Vervang altijd de Koelwaterpomp en de Spanrol mee.
– Distri stellen aan de waterpomp, ook bij modellen met spanrol.5 november 2013 om 21:44 #18184981:thumb
5 november 2013 om 21:46 #18184982@Gait Uutdedroad wrote:
Opgelost:
1: Termijn van Vervanging:
– 60.000km of 4jaar, Wat het eerste komt.2: Merken van distributiesets.
– Meestal Gates of SKF
– Contitech is ook een prima merk.3: Merktekens:
– Duidelijk aanwezig, zowel onder als boven. ook zat over te vinden denk ik zo op dit Forum
– boven: hapje uit distributie achterkap, streepje op nokkenaswiel
– beneden: of pennetje aan onderzijde onder krukaspoelie, of streepje op distri achterkap, of pijltje uit distri achterkap
— let op, uitstekende piel rechtsboven de krukaspeolie is voor het merkteken op de V of Multi-V snaarpeolie.4: Extra informatie:
– Vervang altijd de Koelwaterpomp en de Spanrol mee.
– Distri stellen aan de waterpomp, ook bij modellen met spanrol.Als aanvulling, zou je ook preventief je thermostaat mee kunnen vervangen is namelijk ook een gevoelig onderdeel en zit ook achter de distributie
En zijn de kosten ook niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.