Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › distributie snaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2011 om 20:03 #17236494
Goede avond,
Ik heb een Zafira a bj 2002 1.8
deze auto heeft bij de dealer op 104.000km een nieuwe distributie snaar gekregen.
Volgens de Opel dealer waar ik deze auto net gekocht heb,moet er om de 60.000 of 90.000 km ???een nieuwe geplaatst worden.
Als het om de 60 000 is dan was deze erg vroeg en moet dat om de 90.000 dan was deze erg laat.
De auto heeft nu 142000 km op de teller.
Weet iemand hoe het nu precies zit ??? eventueel ook wat dat kost ??
Ik hoor het graag.29 juni 2011 om 13:20 #17866850Het staat hier wel ergens, even zoekfunctie gebruiken. Aan de andere kant, het komt allemaal niet op een km en als om welke reden dan ook de snaar wat beschadigd is moet ie ook eerder vervangen worden.
104 dkm kan ook zijn 2x bij 52 dkm (omdat ie bij de volgende beurt royaal over de 60 dkm zou zitten b.v.). En 104 is ook maar 15% meer dan 90 dkm, niet helemaal volgens het boekje maar ook niet echt wereldschokkend. De auto heeft er niets onder te lijden als de riem langer blijft zitten dan voorgeschreven. Behalve als de riem knapt, dan is het in één keer einde oefening. Vandaar dat op tijd vervangen toch wel belangrijk is, maar als een vorige eigenaar dat heeft nagelaten was dat op zijn risico, niet het jouwe.
Veel plezier nog met je nieuwe aanwinst!
29 juni 2011 om 15:18 #17866851Volgens het boekje moet hij om de 90.000
Maar volgens de dealer moet hij om de 60.000 vervangen.
Ik heb de mijne vorig jaar vervangen, deze had 55.000 km gedraait maar was al aardig aan het afraffelen.
Ik denk niet dat hij de resterende 5000km het nog had gered.
Als je de distributieriem vervangt neem dan meteen je waterpomp en je spanrol en je looprollen mee.
Anders kun je met een beetje pech een maand later weer alles vervangen of je complete blok vervangen.
Metname de waterpomp wil nog wel eens problemen geven als je die niet mee vervangt.29 juni 2011 om 16:31 #17866852Of de waterpomp mee vervangen moet worden ligt aan het blok, er zijn er een paar waarbij de waterpomp niet op de distributieriem zit. Dan is het niet nodig. Diverse blokken (w.o. de 1.8 in de A) hebben de pomp op de riem zitten en dan is het erg verstandig die mee te vervangen. Zie zoekfunctie, is ook pas een topic over geweest.
Greetz, Dutch
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.