Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › distributie ketting Vectra C 2.2 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2009 om 19:43 #17215061
Hoi allemaal,
Ik heb gelezen dat de vectra c 2.2 16V se, kuren heeft met de distributie ketting.
Mijn vraag is, hier kost de ketting 490 euro bij de dealer, zou het in duitsland goedkoper zijn?
gegroet,
Henk
14 december 2009 om 21:17 #17568593gewoon even Fragen he…
willem
14 december 2009 om 21:52 #17568594origineel gepost door nosc
Hoi allemaal,Ik heb gelezen dat de vectra c 2.2 16V se, kuren heeft met de distributie ketting.
Mijn vraag is, hier kost de ketting 490 euro bij de dealer, zou het in duitsland goedkoper zijn?
gegroet,
Henk
IK vind 490 een mooi bedrag, lijkt me gezien de onderdelen én het werk redelijk
14 december 2009 om 22:46 #17568595490 euro is alleen voor de ketting, geen vervanging.
Vrijdag bij de dealer geweest omdat het lampje van motormanagement brande. Hij constateerde dat het aan de bougies kon liggen, of aan de bobine, of aan de distributie ketting.
Hij zei dat je bij een koude start een lichte trilling in de motor kan horen dat kan duiden op een wijder wordende ketting. Ik merk niet echt een trilling bij een koude start.
Hij heeft de melding gereset.
Nu brand hij weer.
Iemand zei tegen mij dat het ook aan je kettingspanner kan liggen. Of aan de olie? er zit 5w40 in.
14 december 2009 om 23:29 #17568596Een distributiekettingset kost 249 en eventueel een balansas kettingset ca 220 (nederlandse prijzen)
het is maar dat je het weet
15 december 2009 om 06:40 #17568597het is bijna altijd de kettingspanner,er is bij de eerste modellen een mod. vanuit de fabriek voor geweest
15 december 2009 om 06:45 #17568598Heb dit probleem ook gehad met mijn vectra B 2.2 Gelfoof wel niet een iets ander type motor. Als het een ketting is, dan hoor je deze duidelijk ratelen. Bovengenoemde prijzen kloppen idd.
Heb mijn vectra toe verkocht omdat er een vectra C voor in de plaats is gekomen. Oude rijdt nu ergens rond in Hilversum.
Wacht niet te lang met het vervangen van de ketting indien nodig. De boel hoeft maar 1 tantje over te slaan en je kan het hele motorblok er uit lepelen en vervangen.
Gr Marcel
15 december 2009 om 10:32 #17568599Ik heb dit een tijdje geleden laten vervangen bij de dealer, inderdaad bij een koude start heel eventjes ratelen.. kosten a 750e
15 december 2009 om 11:15 #17568600Prijzen bij de dealer in NL , DE, BE, SE of andere landen is voor onderdelen gelijk.
Alleen kan het arbeidsloon verschillen, omdat dat in elk land weer anders is.
Ik dacht zelf ook slim te zijn door in Duitsland en Zweden naar een dealer te gaan, dat scheelt dus niks !15 december 2009 om 15:10 #17568601Mijn ketting heb ik ook laten vervangen, ik weet alleen niet wat het kostte want er zat nog een hoop andere narigheid bij. Ik weet wel dat tijdens het starten de ratel DUIDELIJK te horen was. Ik kan me niet voorstellen dat door een versleten ketting het M.M. lampje gaat branden. Ik had dat i.i.g. niet. Uit welk jaar komt jouw 2.2, want alleen de eerste lichting had dit. Het komt (van horen zeggen) door een tekort aan smering, en daardoor rekt de ketting, en heeft niets met de spanner te maken. Mocht het je ketting wel zijn, wacht niet te lang.
15 december 2009 om 15:36 #17568602origineel gepost door i200
het is bijna altijd de kettingspanner,er is bij de eerste modellen een mod. vanuit de fabriek voor geweestMijn auto komt uit 2002, en ik hoor/voel geen trilling, behalve de motor, hoe weet ik het zeker, de dealer doet ook vaag ze zeggen, kan je alleen weten door het open te halen.
15 december 2009 om 16:52 #17568603origineel gepost door nosc
origineel gepost door i200
het is bijna altijd de kettingspanner,er is bij de eerste modellen een mod. vanuit de fabriek voor geweestMijn auto komt uit 2002, en ik hoor/voel geen trilling, behalve de motor, hoe weet ik het zeker, de dealer doet ook vaag ze zeggen, kan je alleen weten door het open te halen.
Die mod zegt niet zoveel als de ketting al op z’n donder heeft gehad. Maar nogmaals: ik (en de meesten) hoorden tijdens het aanslaan een ratel. Ik geloof dat de vectra’s die de mod gehad hebben een gekleurde stip op de spanner hebben staan. Maar zoals ik net al zei: als de ketting al heeft geleden dan heeft een andere spanner niet veel zin (meer)
15 december 2009 om 18:53 #17568604[/quote]
Die mod zegt niet zoveel als de ketting al op z’n donder heeft gehad. Maar nogmaals: ik (en de meesten) hoorden tijdens het aanslaan een ratel. Ik geloof dat de vectra’s die de mod gehad hebben een gekleurde stip op de spanner hebben staan. Maar zoals ik net al zei: als de ketting al heeft geleden dan heeft een andere spanner niet veel zin (meer) [/quote]Kan je de stip goed zien? waar moet ik kijken op de motor? En wat houd die mod precies in? Als ie niet bij de mijne is uitgevoerd is kan ik dat dan nog als nog doen?
15 december 2009 om 19:32 #17568605Ik heb geen idee, alles wat ik weet staat op het net (googlen levert een hoop ketting info op. De mod houd een nieuwe verbeterde ketting+oliedruppelaar in.
Gevonden via google:
-Opel geeft hier dus in aan dat er een probleem is met de distributie ketting met motoren tot motor nr. 11065400. gelevert tot maart 2002 (nummer staat laag op het blok gestanst, t.o. radiateur)
-Volgens de TIS2000 van Opel moet de dealer binnen 6 jaar en 100.000 de garantie verlenen op de distributie ketting. (mits dealer onderhouden)
-Gisteren heb ik de auto opgehaald bij de garage.
Alles is vervangen kettingen tandwielen, spanners, geleiders,multieriem,olie ververst en nog wat kleine dingen.
De motor ratelt niet meer gelukkig,en ik hoop nu een tijdje probleemloos te kunnen rijden.
Totale kosten 1212 euro,s.15 december 2009 om 19:52 #17568606Ok ik heb net gekeken en mijn motor nr is 11099528.
Dus dan zou de mod al uitgevoerd moeten zijn toch?
Bij de opel dealer vragen ze 890 euro vervangen distributie ketting en ballast ketting emt spanners en etc.
Vandaag opel gebeld distr. ketting kost 247 euro en ballast ketting 149 euro toebehoor zit er bij, alleen weet ik niet of de kettingspanner er bij zit. Dan kom ik op 396 euro uit. Neef van me is auto monteur en die vraagt 250 euro voor de werkzaam heden.
Wat is nu wijsheid, ik wil niet iets vervangen dat niet nodig is, en ik heb het gevoel dat de dealer soms dingen zegt om je geld uit je zakken te halen.
Maar als ik de werkzaamheden uitlaat voeren ben ik er dan ook van af?
15 december 2009 om 19:58 #17568607maar het enige dat jij merkt is dat je motor management lampje brand?
wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad en wat is er toen aan gedaan?
15 december 2009 om 20:20 #17568608je management lampje heeft niets met de ketting te maken (zover ik weet) Wat ik wel weet (denk) is dat sommige dealers er weinig van af weten en maar wat in de lucht lullen.
15 december 2009 om 20:47 #17568609Ik was vrijdag bij opel heerhugowaard, hij zei of ketting, bobine of bougie. auto rijdt goed, dus bobine of bougie is het denk ik niet. zou er misschien te veel olie in zitten? Fabriek zegt 5 liter, maar ik hoorde dat het iets minder moest zijn. garage heeft hem gevuld ik weet niet hoeveel ze er in hebben gegooid.
Misschien moet ik naar opel alkmaar gaan die is groter, of is er in de buurt een betere dealer?
15 december 2009 om 21:18 #17568610origineel gepost door nosc
Ik was vrijdag bij opel heerhugowaard, hij zei of ketting, bobine of bougie. auto rijdt goed, dus bobine of bougie is het denk ik niet. zou er misschien te veel olie in zitten? Fabriek zegt 5 liter, maar ik hoorde dat het iets minder moest zijn. garage heeft hem gevuld ik weet niet hoeveel ze er in hebben gegooid.Misschien moet ik naar opel alkmaar gaan die is groter, of is er in de buurt een betere dealer?
Ondanks dat het voor mij een eind rijden is, breng ik mijn gts altijd bij hoogenboom in scharwoude. Goed bedrijf, redelijke prijzen, goede service, ik vind ze gewoon toppie. Is een in opel gespecialiseerde garage.
Tevens vind ik de vergelijking van: of bobine, of bougie, of de ketting zeer vreemd.
16 december 2009 om 21:41 #17568611Trouwens HIER een link naar een engelse 2.2se site, daar kan je zo’n beetje alles vinden wat weten wilt
17 december 2009 om 21:13 #17568612Tot nu elke keer opgelet met het starten of er een extra geluid bij kwam.
Vandaag een keer gestart en ik hoorde een extra geluid er bij, en later op de dag nog een keer geprobeerd en weer het zelfde gehoord.
Dus nu ben ik bang dat het toch de ketting is. Morgen laat ik er even naar luisteren en als het toch zo is dan ga ik hem zsm later vervangen.
Bij duparts kost ketting en balanas set totaal 387,- euro en 250,- euro arbeid. 637,- euro totaal.
Dit houd me al een week bezig in me hoofd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.