Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › distributie ketting corsa c 1.4 twinport 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2015 om 16:33 #17273448
Goededag mensen, kom net van de garage en had gevraagt naar de prijzen voor het vervangen van de distrubutieketting en alle zooi wat erbij hoort en die vroeg er 500 a 600 voor. Is dit een reeele prijs en is het makkelijk zelf te doen voor veel goedkoper, ik ben handig maar heb weinig verstand van motoren maar als ik een goed voorbeeld heb dan lukt het me wel, of kan iemand het voor een goede prijsje doen?
Corsa c 2004 1.4 twinport7 september 2015 om 17:01 #182955907 september 2015 om 17:56 #18295591Dankje, heb hem een berichtje gestuurd even afwachten nu. Bedankt nog trouwens voor het inleren van me sleutel, hij werkt perfect!
8 september 2015 om 16:13 #18295592als je auto 10 jaar of ouder is heb je bij de dealer 20 procent korting op onderdelen en arbeidsloon
Ik was voor de Corsa 218 euro kwijt8 september 2015 om 22:48 #18295593@Daan1908 wrote:
als je auto 10 jaar of ouder is heb je bij de dealer 20 procent korting op onderdelen en arbeidsloon
Ik was voor de Corsa 218 euro kwijt218€ om de KETTING te laten vervangen bij de vod? Geloof ik haast niet.
Tja je moet wel weten wat je aan het doen bent , tis uiteraard wel wat geavanceerder dan een distributieriem
9 september 2015 om 09:05 #18295594@Daan1908 wrote:
als je auto 10 jaar of ouder is heb je bij de dealer 20 procent korting op onderdelen en arbeidsloon
Ik was voor de Corsa 218 euro kwijt218! zoals johanhummer9 al zei geloof het haast niet, want als ik google kom ik uit op 250 euro alleen al voor de onderdelen die nodig zijn. als je voor de montage ook 250 reken , kom je uit op 500 met 20% 400,-. denk dat je eerder een riem ofzo hebt laten vervangen. Maar ik ga toch maar even langs de dealer, misschien ben ik wel gek door je niet te geloven hahah.
9 september 2015 om 12:10 #18295595@sero_t wrote:
@Daan1908 wrote:
als je auto 10 jaar of ouder is heb je bij de dealer 20 procent korting op onderdelen en arbeidsloon
Ik was voor de Corsa 218 euro kwijt218! zoals johanhummer9 al zei geloof het haast niet, want als ik google kom ik uit op 250 euro alleen al voor de onderdelen die nodig zijn. als je voor de montage ook 250 reken , kom je uit op 500 met 20% 400,-. denk dat je eerder een riem ofzo hebt laten vervangen. Maar ik ga toch maar even langs de dealer, misschien ben ik wel gek door je niet te geloven hahah.
Ik heb er echt een nieuwe ketting op laten zetten vorig jaar
Weet heus het verschil wel tussen een ketting en een riem
Als mijn blokje een riem had gehad had ik het wel zelf gedaan
Mijn Corsa is van 2003 en heb een z1.2xe blokje erin liggen11 september 2015 om 13:00 #18295596Nou sta nu bij de opel dealer en ja leuke prijzen 857 zonder korting en met korting is het 600 zoveel. Niet echt in de buurt van jou 218.
11 september 2015 om 13:11 #18295597Dat is ook niet te doen €218,- dat ben je bijna aan onderdelen al kwijt.
11 september 2015 om 13:38 #18295598Ja inderdaad want ik keek mee en er stond 189 voor alleen de ketting set zonder pakkingen nog
11 september 2015 om 13:54 #18295599Alle onderdelen origineel onder de €200,- is wel te doen alleen moet het er dan nog op.
11 september 2015 om 14:06 #18295600@Opeltje17 wrote:
Alle onderdelen origineel onder de €200,- is wel te doen alleen moet het er dan nog op.
Ja inderdaad en heb effe een andere dealer gebeld en hy zei uit het hoofd ongeveer 300 inclusief montage enzo maarja hoeveel is ongeveer 300 en zon groot verschil is ook raar
12 september 2015 om 06:19 #18295601Van deze motoren kun je ook alleen de ketting vervangen zonder demontage van het distributiehuis en de tandwielen.
Dit scheelt enorm in de kosten en wij hebben dat in het verleden dan ook veel gedaan alleen kwamen een hoop klanten terug naar verloop van tijd.
Nu monteren wij alleen complete sets. Normale prijs complete distributie is ongeveer 550,-. Alleen ketting is ongeveer 200,-12 september 2015 om 12:12 #18295602Dat verklaart een hoop, wat was de reden dat de klanten terug kwamen?
12 september 2015 om 13:47 #18295603De ketting loopt dan op de oude tandwielen en slijt dusdanig dat ze binnen de kortste keren weer rammelen.
12 september 2015 om 14:54 #18295604Dat truucje word veel gedaan inderdaad.
Enkel de ketting word dan vervangen.
Maar de geleiders en de tandwielen blijven zitten.
Het spul is allemaal zo dun dat dat gewoon slijt. De tandwielen zijn dan puntig afgesleten.Koop dan liever een hele set, inclusief spanner.
Enige wat je moet regelen is een blokkeersetje, met name voor het nokkenassignaal.
De nokkenassen worden geblokkeerd dmv een plaatje staal. Maar zodra je het inlaattandwiel wil lossen komt de schijf voor de nokkenassensor los. Een speciaal stukje gereedschap zorgt er voor dat die weer precies goed terug geplaatst word.13 september 2015 om 15:34 #18295605Ik vroeg of spanners etc inclusief de prijs waren bij beide dealers en beide zeiden dat dat inderdaad zo was. Dus of de ene van ongeveer 300 l*lt een beetje uit zijn nek of het is echt zo goedkoop
14 september 2015 om 10:56 #18295606Ik kreeg vandaag een telefoontjw van de dealer die het effe uit het hoofd had opgenoemd dat bedrag van 300, ze zeggen 850 nu. Hoe komen ze dan met zo’n bedrag van 300 uit het hoofd.@Daan1908 is bij jou alleen de ketting of ook de spanners etc vevangen en welke dealer heb je dat gedaan dan ga ik hun effe op bellen.
14 september 2015 om 11:02 #18295607Je hebt nodig: 93191271 distr.set €198,50 55561181 pakking distributiehuis € 33,10 en 90570204 pakking waterpomp € 6,05. Dit is bruto ex dus de prijs die je betaald bij de dealer als je de 20% korting eraf trekt..
4,2 uur staat er officieel voor maal de prijs van het arbeidsloon dus als een Dealer het voor minder dan € 400,00 doet dan zit die erg verlegen om werk..14 september 2015 om 12:32 #18295608Dus dan hebben ze waarschijnlijk bij Daan alleen de ketting vervangen ofzo. Want ik zag de prijzen die jij nu opnoemt ook inderdaad bij de dealer op het schermpje,@opeltechniek. Want als je toch de ketting laat vervangen dan ook maar gelijk de spanrollers erbij
14 september 2015 om 13:18 #1829560993191271 is complete set incl. tandwielen en spanners en geleider
15 september 2015 om 07:21 #18295610@sero_t wrote:
Ik kreeg vandaag een telefoontjw van de dealer die het effe uit het hoofd had opgenoemd dat bedrag van 300, ze zeggen 850 nu. Hoe komen ze dan met zo’n bedrag van 300 uit het hoofd.@Daan1908 is bij jou alleen de ketting of ook de spanners etc vevangen en welke dealer heb je dat gedaan dan ga ik hun effe op bellen.
Heb de rekening even nagekeken voor je
Ze hebben inderdaad alleen de ketting bij mij gedaan
En dat is nu 60.000 km geleden en nog steeds prima
Ik heb trouwens een 1.2
Geen geratel van een versleten tandwiel of iets dergelijks
Ik rij 150 km per dag woon werk verkeer op gasMijn dealer waar ik altijd heenga is Broekhuis ( voor heen Smit ) Zwolle
15 september 2015 om 10:14 #18295611Dankje daan, ik ga denk even nog nadenken over wat ik ga doen, want zit een beetje krap bij kas ook. Alle witgoed tegelijk ook stuk, dus moet die ook allemaal vervangen. En wat ik jammer vind is dat de auto pas 78.800 op de teller heeft, nog geen ton dus. Dus even aankijken denk ik wat ik het beste kan doen
30 september 2015 om 10:52 #18295612Vandaag even bij een aantal andere garages langs geweest en die vertelden mij dat het waarschijnlijk de klepstoters versleten zijn en dat het niet de ketting is. Weet iemand hoeveel dit mag kosten en zou dit inderdaad kunnen, want ik hoor nu ook dat het niet echt van de ketting kant komt dat geluid. Ze zeiden ook dat het misschien de nokkenas was maar ze dachten meer aan de klepstoters.
30 september 2015 om 10:58 #18295613Maak eens een filmpje met de koude start van de motor, dan is zo te zeggen of je ketting aan vervanging toe is.
Klepstoters komen ook wel is voor, maar is meestal de ketting.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.