Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › distributie ketting afstel gereedschat set
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 augustus 2023om 18:03 door Opeltje17.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2013 om 11:25 #17261337
ik heb net maar op internet een afstelset besteld om de distributie ketting op mijn corsa 1.2 aftestellen en te monteren
ik hoop dat ik de juiste set besteld heb :)
dit is de set die ik besteld heb
hier de link
http://www.gereedschapbestellen.nl/auto-accessoires-gereedschap/gereedschap/tijdafstel-setjes/distributie-timing-set-opel-weber-wt-2688″ onclick=”window.open(this.href);return false;
19 oktober 2013 om 11:38 #18180932Dit is de goede set, maar waarom heb je zoveel speciaal gereedschap genomen?? er zijn maar 3 dingen uit deze set die je nodig hebt om de X/Z12XE af te stellen.
19 oktober 2013 om 11:55 #18180933kon geen kleinere set vinden………. bestaat er ook een kleinere set dan ?
19 oktober 2013 om 12:04 #18180934midlock heeft ze volgens mij ook
19 oktober 2013 om 12:12 #18180935ok ga ik daar ff zoeken :)
19 oktober 2013 om 12:43 #1818093619 oktober 2013 om 12:50 #18180937je heb bericht terug :)
19 oktober 2013 om 12:58 #18180938Jij ook ;)
19 oktober 2013 om 13:00 #18180939ha ok :)
19 oktober 2013 om 14:26 #18180940nu alleen nog ff kijken hoe ik de set precies moet gebruiken maar volgens mij weet ik het al aardig :P
19 oktober 2013 om 15:39 #18180941Zijn er maar 3:
Krukas blokkeer pen, nokkenas sensor afstel ”boog” en nokkenassen blokkeer plaat.
19 oktober 2013 om 16:15 #18180942klopt maar waar zet je die krukasblokeer pen dan precies ? want die poulie moet er af toch
had ook begrepen dat er iets van een pennetje moet zijn om de kettingspanner op druk te houden ofzo tijdens het monteren van de ketting
19 oktober 2013 om 16:19 #18180943[youtube:1u9zsjzk]http://www.youtube.com/watch?v=w39GHIFmVaQ[/youtube:1u9zsjzk]
Kijk even bij 4:23 dan zie je waar de krukas blokkeer pen in moet deze zit achter een bout die los draaien en pen erin.
En het pennetje om de kettingspanner te ontspannen zit er ook bij was ik vergeten te zeggen.
19 oktober 2013 om 16:29 #18180944ok ik ga ff kijken :)
19 oktober 2013 om 16:32 #18180945als ik het goed begrijp is er dus maar 1 stand van de krukas waar de pen er in kan…..dus kan eigenlijk niet misschien had gelezen ergens dat de zuiger van de 1e cilinder in het bovenste dode punt moet staan
19 oktober 2013 om 16:38 #18180946Ja er is maar één stand van de krukas wanneer de pen erin kan en dat is als cilinder 1 in b.d.p staat, maar je hebt dus de distributie niet op tijd gedraaid voor het demonteren van de kop?
19 oktober 2013 om 16:42 #18180947nee want me nokas van de inlaat kant was ook overleden heb dus alles gedomteert
19 oktober 2013 om 16:45 #18180948Oke, nu eerst de krukas op tijd draaien dan op je krukas poulie staan merktekens evenals op je ketting huis deze moeten overéén komen dan kan de pen erin.
19 oktober 2013 om 16:49 #18180949klopt dat weet ik maar ik kan toch ook gewoon draaien tot de zuiger van cilinder 1 op het b.d.p staat dan zou de krukas inprincipe goed moeten staan toch de kop is er nu toch af dus is makkelijk te zien :)
19 oktober 2013 om 16:51 #18180950Ja dat kan natuurlijk ook is nog makkelijker :D
19 oktober 2013 om 16:53 #18180951ja toch :)
19 oktober 2013 om 16:54 #18180952dan moet ik alleen nog weten hoe ik zeker weet dat de nokassen goed staan want die kunnen natuurlijk op 2 manieren dat die blokeer plaat er in kan als je begrijpt wat ik bedoel :)
24 december 2013 om 21:21 #18180953Hallo Opel rijders,
Die distributieketting was wel ooit een probleem. Met 55.000 km gelopen, brak hij ineens en beschadigde de motor.
Ik heb een 4 cylinder 1200 cc met Eco Tech motor, gemaakt sept. 1999.
Nu staat de teller op 75.000 km.
Wat denken jullie? Straks al preventief de distributieketting laten vervangen bijv. bij 100.000 km?
Ik was nl. nogal geschrokken van hoge reparatiekosten toen de distributieketting lossloeg op de motor: rond 1000 euro.Opel rijdster :hmmz
24 december 2013 om 22:44 #18180954Wanneer de ketting/spanner versleten is kondigt zich dat vanzelf aan, ratelen met de koude start en éénmaal warm klinkt hij als een diesel als je zover bent moet je aan vervanging denken.
25 december 2013 om 20:42 #18180955Dus het is een kwestie van goed naar de motor luisteren.
Vervanging van in dit geval distributieketting met de nadruk op ketting is een tijdrovende bezigheid dus duur…Bedankt voor je reactie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.