Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Distribtieriem kit bestellen v6 maar welke?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2012 om 18:15 #17251793
Hallo,
Ik wil voor mijn vectra Y2.6SE een distribtieriem kit bestellen maar zie dat er 2 verschilende types zijn.
Ik zie bij een set staan Ch.11162841. 17080724
En •Ch.11162842. 17080725->Mijn ch nr is 11113460 (zijn de laaste 8 nr)
Nu is mij vraag welke heb ik nodig?
Wie o wie kan en wel me helpen?Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten Bastiaan
28 augustus 2012 om 20:22 #18061593Voor de jouwe kunnen zelfs 3sets passen.
Demonteren is echt de enige oplossing..
willem
28 augustus 2012 om 20:37 #18061594Daar was ik al bang voor Willem.
Dan maar eerst demonteren en kijken.Weet je toevallig ook waar ik dan op moet letten welke ik moet hebben als ik het los heb?
28 augustus 2012 om 20:44 #18061595Code op het Span stelblok
Daar staan de Volgende codes op:
– EB = SKF set nr VKMA 05500
– 01 = SKF set nr VKMA 05501
– 02 = SKF set nr VKMA 05502Willem
28 augustus 2012 om 20:47 #18061596Thanks Willem :) daar kan ik wat mee
28 augustus 2012 om 20:50 #18061597Die nummers ken ik van lieverelee wel uit mijn hoofd.
Mijn vorige Vectra-B1 sedan 01-1996 2.5 V6 X25XE had de set EB VKMA 05500
Mijn huidige Vectra-B2 Caravan 05-1999 2.5 V6 X25XE heeft de set 01 VKMA 05501
Mijn 3.0 V6 Y30SE motor uit 02-2003 heeft de set 02 VKMA 05502Willem
28 augustus 2012 om 20:58 #18061598geld dit ook voor de 2.5?????
28 augustus 2012 om 20:59 #18061599Voor de 2.5 V6 zijn alleen de Set EB en 01 van toepassing..
Set 02 is een set die Flink duurder is, maar dan ook 90.000km of 6jaar mag blijven zitten.
Willem
28 augustus 2012 om 21:00 #18061600het is wel irritant dat er zo veel verschilden riemen zijn.
Me D kadett moet ook een nieuwe riem binnen kort en die moet ook ook eerst los halen, om te kijken welke ik moet hebben (c20xe)28 augustus 2012 om 21:02 #18061601voor of na 1991
Willem
28 augustus 2012 om 21:08 #18061602blok komt uit een 1991 callibra
28 augustus 2012 om 21:34 #18061603haha, ook weer zo’n Kantelmodel… altijd lastig..
Kan een C20XE set zijn inderdaad, met vaste spanner, of zo’n Ecotec set met Veerspanner.
Bij de vaste spanner, Veer aan de spanner demonteren na afstellen en vast zetten van de Set, deze veer wil wel eens los komen en zorgt dan voor 16 kromme kleppen.LET WEL OP DE GELEVERDE WATERPOMP!!!!!
Willem
28 augustus 2012 om 21:49 #18061604Het zit niet mee hahaha
Zal zeker naar de waterpomp kijken je hebt ze met 21 en 25 tanden dacht ik.
Dat heeft me ooit als is 16 kleppen gekost die spanner :(28 augustus 2012 om 21:55 #18061605Let goed op de Type waterpomp tanden tov de riem..
t is niet de 1e C20XE die hierdoor aan Vellen draait…
Willem
28 augustus 2012 om 21:59 #18061606Bedankt Willem zal ik zeker doen.
Wil niet dat hij kapot draait.
En tips zijn altijd welkom :)28 augustus 2012 om 22:00 #18061607Bij de V6 is het niet noodzakelijk om de Waterpomp mee te vervangen, maar als je m niet vertrouwd, gewoon WEL doen…
willem
28 augustus 2012 om 22:05 #18061608Dat zal ik ook zeker doen dan :)
De v6 moet nog wel ff een tijdje mee ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.