Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Distri Riem Astra H Z18XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2011 om 14:10 #17243867
Beste mensen,
De ene zegt dat de distri riem om de 60 er af moet en de ander zegt om de 90? Bij de 60 is die van mij al een keer vervangen, maar als ik in de boekjes kijk moet hij om de 90??
Ik heb een Astra H GTC met een z18xe blok.
Wie kan mij vertellen wat juist is?
Alvast bedankt,
3 december 2011 om 14:40 #17954012Als het inderdaad een z18xe is dan is het 6jr/90000km.
3 december 2011 om 19:49 #17954013en de X18XE1 dan??? (Astra-G / Vectra-B)
is die ook 90.000km of 6 jaar???
3 december 2011 om 19:55 #179540146 jaar 90.000na 2003
3 december 2011 om 19:58 #17954015alleen is de set niet veranderd na 2003, de X18XE1 geleverd t/m 2001.
Dat wil zeggen dat ze het risico nemen om met een set waar eerst 60.000km en 4jaar voor werd geschreven nu gewoon naar 90.000km en 6jaar is opgewaardeerd.
De Onderdeelnummers, zijn gelijk van een X18XE1 uit 1999, en een Z18XE uit 2005 namelijk.
Dat onderzoek had ik al gedaan.
Ik zou het niet doen in ieder geval.
Dit was de rede van mijn vraag, het antwoord wist ik al, maar wilde even wat uileggen.
Het is trouwens niet NA 2003, maar VANAF 2003.
Willem
4 december 2011 om 13:14 #17954016Oke, binnenkort dus maar vervangen. Hij zit er nu namelijk bijna 60k om.
Weet iemand zo de aanhaalmomenten?
4 december 2011 om 13:15 #17954017waarvan.
Ik zet de boel goed vast, heb eigenlijk nooit een momentsleutel gebruikt, en is ALTIJD goed gegaan..
Willem
4 december 2011 om 14:18 #17954018Spanrol enz.. Maargoed heb ze ondertussen al gevonden.
4 december 2011 om 16:00 #17954019Wim,
De onderdeelnummers zijn niet veranderd, maar de samenstelling van het rubber en glasvezel is wel degelijk veranderd.
Het glasvezel in de riemen oud en nieuw is ook anders van kleur. Even onderzocht, door twee orginele riemen kapot te knippen.
Het rubber van de nieuwere riem heeft ook een ander soort vezels of dergelijke.Neem maar eens een oude en nieuwe riem (eventueel gebruikte) en knip deze maar eens in twee dan zul je zien.
4 december 2011 om 16:04 #17954020Dit is dus niet altijd het geval bij aftermarket montage…
houd dat wel in het achterhoofd.
de Gates / SKF sets zijn trouwens fabrieks montage..
Willem
4 december 2011 om 16:16 #17954021Geen idee mischien nogsteeds oude vooraden die op moeten?
4 december 2011 om 16:23 #17954022Daarom durf ik geen Risico te nemen met dit soort zaken.
Een koprevisie is duurder als een paar keer vaker de riem vervangen
pak anders een mooie middenweg 75.000km of 5 jaar..
zit je wel veilig.
Die riemen van deze Smallblock motortjes breken mij wat te makkelijk!!!
willem
5 december 2011 om 16:25 #17954023Ik ga hem na de winter vervangen, het is me nu veel te koud in het hok. En 4-5 k erbij zal hij ook nog wel houden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.