Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Distrbutie ketting bij de yh motoren?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2011 om 20:17 #17233745
Ik hoorde van de week van een collega dat bij de yh motoren het nog wel eens gebeurt dat de spanrol van de distributie ketting kapot loopt. De kostte van een reparatie zijn ongeveer E 1200,- Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.gr Andre
6 maart 2011 om 07:51 #17829395Mijn ketting was slecht toen ik de C kocht, bleek inderdaad een slechte spanner of zo te zijn. Maar omdat er enige tijd gereden was met slechte spanning (of smering?) moest het hele zooitje worden vervangen. Met wat andere kleine reparaties was ik inderdaad bijna 1200 euro kwijt.
Er was zelfs al een geleiding in het blok afgebroken, had echt mazzel. Ik kwam er achter door een toch wel nare ratel tijdens het aanslaan van de motor.8 maart 2011 om 20:53 #17829396Eigenlijk nooit problemen mee gehad, daarom juist gekocht – no more Distrie-riemen :)
Of hebben we niet hezelfde blok?8 maart 2011 om 22:04 #17829397@Henkieo
andre1058 heeft het over de benzine 2.2 motor .
Jij hebt een diesel (heeft ook wel een ketting dat wel).Maar bij de 2.2 benzine motor wil de ketting wel eens lawaai maken (bij het starten meestal).
Meestal de oorzaak vastzittende spanner.
En dan moet het hele spul vervangen worden.
(2 kettingen + geleiders spanner enz enz).
Uurtje of 6 werk.9 maart 2011 om 17:02 #17829398[rquote=1886822&tid=143964&author=jsgsi]@Henkieo
andre1058 heeft het over de benzine 2.2 motor .
Jij hebt een diesel (heeft ook wel een ketting dat wel).Maar bij de 2.2 benzine motor wil de ketting wel eens lawaai maken (bij het starten meestal).
Meestal de oorzaak vastzittende spanner.
En dan moet het hele spul vervangen worden.
(2 kettingen + geleiders spanner enz enz).
Uurtje of 6 werk.[/rquote]Ik heb ook gehoord dat er een modificatie op zit. Maar weet niet bij welke motoren of bouwjaar.
9 maart 2011 om 17:12 #17829399distributie set kost niet zo heel veel
maar de uren dat je ermee bezig benthttp://www.dupartswebwinkel.nl/opel-originele-distributiekettingset-z22se-oe-ref.html#
gr erik
9 maart 2011 om 18:04 #17829400Let wel met dat ene set van €219-, ben je er nog niet.
Er zitten 2 kettingen ook voor de balansassen en waterpomp inclusief bijbehorende geleiders.
Als je het spul gaat vervangen zou ik die ook gelijk meenemen.12 maart 2011 om 19:55 #17829401[rquote=1886822&tid=143964&author=jsgsi]@Henkieo
andre1058 heeft het over de benzine 2.2 motor .
Jij hebt een diesel (heeft ook wel een ketting dat wel).
[/rquote]Oeps. Da wisiknie ….
12 maart 2011 om 23:20 #17829402[rquote=1887250&tid=143964&author=andre1058][rquote=1886822&tid=143964&author=jsgsi]@Henkieo
andre1058 heeft het over de benzine 2.2 motor .
Jij hebt een diesel (heeft ook wel een ketting dat wel).Maar bij de 2.2 benzine motor wil de ketting wel eens lawaai maken (bij het starten meestal).
Meestal de oorzaak vastzittende spanner.
En dan moet het hele spul vervangen worden.
(2 kettingen + geleiders spanner enz enz).
Uurtje of 6 werk.[/rquote]Ik heb ook gehoord dat er een modificatie op zit. Maar weet niet bij welke motoren of bouwjaar.[/rquote]
Ik dacht dat die modificatie bij de 2.2 se was een olie nippel boven op de ketting…
Kan het mis hebben maar bij de 2.2DGI (Z22YH) niet. dacht ik:hmmz
13 maart 2011 om 08:54 #17829403[rquote=1887329&tid=143964&author=jsgsi]Let wel met dat ene set van €219-, ben je er nog niet.
Er zitten 2 kettingen ook voor de balansassen en waterpomp inclusief bijbehorende geleiders.
Als je het spul gaat vervangen zou ik die ook gelijk meenemen.
[/rquote]
inderdaad, geleiders, spanner, distributie voor de balansassen en de distributie zelf. Ik dacht dat de onderdelen totaal rond de 450 euro zitten. En natuurlijk een dag sleutelen.
Ik had een behoorlijke berg met onderdelen me naar huis gekregen[edit] Ik zie net dat het hier over de YH motoren gaat. dat is toch de 2.2 met directe inspuiting? Deze motoren hebben van een eventueel distributie probleem geen last. Het probleem speelde als het goed is eerder bij de 2.2 Se’s van rond 2003
13 maart 2011 om 09:14 #17829404bij welke km of jaren komen dan de eerste klachten mbt de ketting spanners ???
bvd henry
14 maart 2011 om 07:30 #17829405Het is een bepaald motornummer waar je het aan kan zien. Geen idee welke, maar een google sessie zou je verder moeten helpen.
Maar nogmaals, volgens mij speelt dit alleen bij de SE blokken, niet bij de YH’s14 maart 2011 om 18:52 #17829406Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!
Heb al diversen rammelende kettingen (spanners) vervangen.Bij de SE motoren is in het begin een schrijven geweest over de olienevelaar die ging dicht zitten.
Dit is nooit bij de YH geweest.Later is er een schrijven geweest over rammelende ketting (als gevolg van een vastzittende spanner)
Deze ging voor alle motoren in de 2.2 reeks (Z22SE Z22YH) en zelfs de Z20NET).14 maart 2011 om 19:52 #17829407[rquote=1891186&tid=143964&author=jsgsi]Het speelt wel ZEKER bij de YH motoren ook !!!
Heb al diversen rammelende kettingen (spanners) vervangen.Bij de SE motoren is in het begin een schrijven geweest over de olienevelaar die ging dicht zitten.
Dit is nooit bij de YH geweest.Later is er een schrijven geweest over rammelende ketting (als gevolg van een vastzittende spanner)
Deze ging voor alle motoren in de 2.2 reeks (Z22SE Z22YH) en zelfs de Z20NET).
[/rquote]Laat ik nou ook zo’n motor hebben ik heb wel een keer of 2 gehad bij heel koud weer dat ie een raar geluid maakte vlak na het starten, maar het ging al vrij snel weer weg. En de laatste tijd hoor ik niks meer. Ik wacht het wel af misschien is het een storm in een glas water, laten we hopen dat ie in het glas blijft zitten:P
14 maart 2011 om 19:55 #17829408Ok, dat wist ik niet.
@andre1058: Ik zou persoonlijk die gok niet nemen. Een reparatie van de distributie is duur, maar een koprevisie is nog veel erger14 maart 2011 om 19:57 #17829409Bij mij maakt hij af en toe ook dat geluid.
Maak me er nog niet zo druk om.
Na de laatste olieverversing heb ik het nog niet gehoord .
Heb ze wel erger gehoord.14 maart 2011 om 20:08 #1782941014 maart 2011 om 20:24 #17829411Ik had een zafira 2.2 se motor..
Koude start je hoorde ff een rateltje en dit was snel weg je hoorde eigenlijk de spanner … opkomen..
Geen problemen mee gehad…..
En denk ook niet alles hoeft je te gebeuren natuurlijk….. elk rammeltje betekend nog geen ramp…
Als het geluid snel weg is….werkt de spanner nog lijkt mij …anders blijft hij rammelen…..
Je kunt niet alles op voorhand laten vervangen….. wordt je ook straat arm..
De moderne benzine motoren zijn toch net diesels als ze koud starten tegenwoordig
14 maart 2011 om 20:54 #17829412Bij mij had ie het ook alleen met starten. Maar toen ik de vectra naar de garage bracht toen was ik net op tijd. Er was al een hele geleide rail afgebroken. En bij mijn weten is het niet de spanner die laat “in komt”, maar slaat de ketting ergens tegen aan omdat ie langer is geworden door een al langere tijd slecht werkende spanner
Ik wil je niet bang maken, maar het blijft een gok.
14 maart 2011 om 21:06 #17829413[rquote=1891373&tid=143964&author=2000]Bij mij had ie het ook alleen met starten. Maar toen ik de vectra naar de garage bracht toen was ik net op tijd. Er was al een hele geleide rail afgebroken. En bij mijn weten is het niet de spanner die laat “in komt”, maar slaat de ketting ergens tegen aan omdat ie langer is geworden door een al langere tijd slecht werkende spanner
Ik wil je niet bang maken, maar het blijft een gok. [/rquote]
Maar als de geleider stuk is wordt hij niet snel stil….(dan zal de ketting ook al een tijdje hoorbaar aanwezig geweest zijn lijkt mij, breekt niet zomaar..maar als de ketting te ruim wordt zal dit gebeuren door langdurig klapperen tegen de geleider.
De ketting/klapperen moet denk ik wel opvallend te horen zijn dan…
Maar als je hem ff hoort en dan snel het geluid weg hoort gaan .. dit is op zich normaal.
Natuurlijk is blijven rammelen, en dit is wel hoorbaar/herkenbaar…dan altijd ff na laten kijken.
En natuurlijk als het erg rammelt…. ook al zou het vermoedelijk de spanner zijn en of uitrekken ketting…zou ik ook de boel na laten kijken….
Ik denk dat je zelf het best herkend is dit normaal…of?
Wat kost een ketting incl alles vervangen voor een 2.2 dgi direct
En moet waterpomp mee?
15 maart 2011 om 11:09 #17829414Het rammelen was bij mij na het starten weg, ook na het breken van de geleider. Het rammelen werd wel steeds erger tijdens het starten.
Ik was voor de reparatie zo’n 1200 euro kwijt. zaten wel een paar andere dingetjes bij, maar het grootste deel van de rekening was wel voor de distributie. Ze hebben daarbij dan ook wel alles vervangen wat ook maar iets met de distributie te maken had. De onderdelen waren rond de 450 euro (als ik het goed heb) Ik vond het eigenlijk nog mee vallen, want ze zijn wel een hele dag bezig geweest, en had verwacht dat het meer zou zijn. (Dit was overigens NIET bij de opel dealer0
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.