Distibutieriem of -ketting

Forumindex Forums Modellen Insignia Distibutieriem of -ketting

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269837
    Wilfred H
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2004

      Ik ben Wilfred, woon in regio zuid-oost Brabant en heb nu een weekje een Insignia, ik heb hier voor bijna 10 jaar een Omega B2 V6 gereden.

      Het is de 2.8 V6 Turbo 4×4 uit 2009 geworden :wub

      Ik heb meteen een vraagje over de distributie, ligt hier een distributie-riem en een poly-v-riem of een distributie-ketting en poly-v-riem op?

      Groet,
      Wilfred

      #18267116
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Een distributie ketting en multi riem(poly v riem)

        #18267117
        Wilfred H
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2004

          Dank je!
          Das al ff een zorg minder, kon nergens vinden wanneer deze vernieuwd zou zijn :D

          #18267118
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            Zou niet te snel zeggen een zorg minder, haha hoop niet voor je dat de ketting ooit oprekt dan kan je een aardig kostenplaatje verwachten.

            ketting heeft vooral een voordeel je hoeft er niet naar om te kijken. behalve dat je je olie intervallen goed bij moet houden.

            Distributie riem moet je wel wat beter in de gaten houden zeker hoe oud de riem is en natuurlijk ook voorgeschreven km,s in de gaten houden.

            als ik mocht kiezen geef mij maar een distributie riem :thumb

            #18267119
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Als ik mocht kiezen zou ik een onderliggende nokkenas met links en rechts een cilinder bank met 4 cil per kant met stoterstangen alias V8 old style nemen…

              Die motoren zijn veel veeeeeeel meer bullet proof dan de hedendaagse cheap design motoren met rare systemen en vreemde assen en unieke injectie systemen die hun brandstof voordeel weer opvreten door duur onderhoud.

              Wedden dat een bv een ls1 V8 met zelfde vermogen op 300.000km goedkoper is om hebben dan de 2,8 turbo v6,en dan tel ik alles:
              brandstof onderhoud slijtage vervangen ketting turbo kapot enz enz enz

              #18267120
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                @Wilfred H wrote:

                Dank je!
                Das al ff een zorg minder, kon nergens vinden wanneer deze vernieuwd zou zijn :D

                Waarom heb je dat niet aan de verkoper gevraagt

                #18267121
                erwin1968
                  Lid sinds:
                  23 November 2014

                  Ligt idd een ketting op die af en toe de nodige probleempjes geven, deze motoren hebben nog wel eens last van een oprekkende ketting, is idd een dure reparatie.. na modeljaar 2010 heeft opel de ketting gewijzigd en is dit probleem minder aanwezig.. Verder een zeer fijne motor!!

                  Nette auto.

                  #18267122
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Sorry maar als ik bv een 1.0 of 1.2 opel ketting zie word ik verdrietig,zo gierig als dat gemaakt is en als ik naar de z22se kijk begin ik te huilen…Een constructie van hier tot daar tig geleiders een ketting die je om mijn dorp kan leggen zo lang als die is (2 stuks zelfs bij de z22SE) en dan moet dat onderhoudsvrij zijn…..

                    https://www.youtube.com/watch?v=r4tQJcjFkN4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Dan zie ik dat systeem toch echt veel liever…

                    #18267124
                    forshizzle
                      Lid sinds:
                      1 May 2009

                      Vraagje, bij welke km stand moet distributieriem vervangen worden bij Insignia 1.8?

                      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                      #18267125
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        150K of 10 jaar.

                        #18267123
                        forshizzle
                          Lid sinds:
                          1 May 2009

                          Bedankt voor het snele antwoorden opeltje!

                          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.