display zafira A op program

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) display zafira A op program

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18000266
    marcelnl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2012

      alles beter dan de eerder genoemde prijzen.

      :thumb

      #18000265
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Gewoon doen wat Wim zegt, naar de sloop gaan, zo’n display halen en hooguit 40 Euro voor betalen anders zijn het afzetters :vertag

        #18000267
        edwardvdk
          Lid sinds:
          9 October 2012

          Ok mensen,

          Display (s) gevonden met t goede nummer (door de dealer gegeven).
          Nu zijn er displays met alleen t nummer EN displays met 2 letters achter t nummer.

          Iemand een idee welke ik zal nemen, de dealer zegt die met alleen de cijfers, letters
          moeten niet veel uitmaken en kan een productietijd zijn, bovendien staat ie in de
          computer bij de dealer ook alleen met nummers aangeduid.

          Ik ga dus denk ik die met alleen de cijfers bestellen en m bij de dealer
          om laten wisselen. Ik weet zelf niet goed hoe t stukje dashboard los te krijgen
          en ben bang dat ik wat sloop. Programmeren schijnt niet nodig te zijn en
          t is een half uurtje werk zeggen ze.

          gr Ed

          #18000292
          edwardvdk
            Lid sinds:
            9 October 2012

            Hallo allemaal,

            Hier de beloofde update:

            Ik kom net van de dealer en de display is gewisseld.
            De gebruikte zit er dus in en werkt naar behoren.

            Ik heb zoals gewoonlijk ff meegekeken en t was in drie kwartier gepiept.
            Bij t aansluiten bleek ie op de franse taal te staan (schrikken!), maar
            de monteur heeft m gelijk opnieuw geprogrammeerd in t nederlands.

            Dus een goede afloop op dit probleem, en ik hoop dat de display t een tijd
            uithoudt.

            Iedereen die gereageerd heeft wil ik bij deze ook bedanken en ik hoop
            dat mensen met t zelfde probleem via google hier terrecht komen.

            Tot ziens iedereen! :thumb

            #18000293
            marcelnl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2012

              eind goed al goed, heel veel plezier met je nieuwe display :thumb

              #18000294
              Hills
                Lid sinds:
                16 April 2013

                Even dit verouderde topic omhoog halen.

                Ik heb sinds kort een Opel Zafira uit 2002 en hetzelfde probleem.
                Mijn display blijft dus staan op “Program”. Ook zit er een andere radio in, maar ben van plan om de CDR 500 erin te plaatsen, zodat ook mijn radio informatie op de display tevoorschijn komt.
                Gezien ik totaal een leek ben op dit gebied, begreep ik het volgende uit de bovenstaande posts.

                Bij de Opel dealer via Tech 2 mijn display in laten lezen. En via Op-com mijn radio in laten lezen? Er komt een code mee met de radio, zou ik dan via deze code de radio zelf in kunnen laten lezen?
                Nu begreep ik ook dat er wat kapot was uit bovenstaande, waardoor het display niet kon communiceren met de Tech 2, om welk onderdeel ging dit nu precies? Want als ik de bedragen bij de Opel dealer zag, liggen deze erg hoog, waardoor ik dan liever zelf ga shoppen en na het plaatsen deze zal in laten lezen bij Opel.

                #18000295
                Hills
                  Lid sinds:
                  16 April 2013

                  Ik heb ondertussen contact gehad met de Opel dealer, en de kosten voor het in laten lezen zou rond de 50 euro worden.
                  Is dit een redelijk bedrag om het display in te laten lezen? Ze controleren gelijk op eventuele foutcodes. Of is dit aan de hoge kant?

                  #18000296
                  edwardvdk
                    Lid sinds:
                    9 October 2012

                    Zo daar ben ik weer, beetje laat maar t is bij ons nog druk….
                    Ik heb gewoon een pioneer radio en die geeft geen gegevens door. Ik hecht daar
                    niet zoveel waarde aan. Dit zal je aan de dealer moeten vragen of gelijk uitproberen als je r bent.

                    Als de display kapot is is daar niks aan te doen, t is een gegoten apparaatje, en dat repareren
                    zal duurder zijn dan een gebruikte.

                    Als je m nu gaat laten inlezen en hij blijkt kapot, regel dan dat t inlezen bij t plaatsen van een vervangende
                    voor nop gaat. Dit ging bij mij trouwens in 1 moeite door bij t plaatsen.

                    succes ermee, laat de afloop en eventuele vragen hier maar verschijnen :agent

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.