DISPLAY OPELVECTRA 1996 !!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum DISPLAY OPELVECTRA 1996 !!

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    JsonVectra

Een goede avond samen ,

Mijn naam is jason stijfs en al een tijdje lid van dit forum!
      Na deskundig advies van de leden en moderators ben ik al een heel eind gekomen met mijn vectra !
      nu zit ik alsnog met een probleem namelijk :

Het display vertoonde kuren van ouderdom , waardoor de helft van de pixels niet meer zichtbaar waren en eigenlijk toe waren aan vervanging.
      Maar dankzij een site had ik een manier gevonden om het display weer leven in te blazen , maar na onduidelijke foto’s werd het duidelijk dat ik het display kapot had gemaakt !
      ik heb daardoor geen tellerverlichting meer en het display doet al helemaal niks meer .
      nu heb ik een display gevonden maar is van een vectra uit 2002 . (waarschijnlijk een kleurenscherm)
      ZOU dit scherm ook in mijn vectra uit 1996 passen ? of heeft iemand anders een display liggen ???

graag hulp !

Andreas.Berger

ik neem toch aan dat een display toch wel uit te halen valt op de sloop, onze slopen liggen er vol mee, of ze het doen is uiteraard een 2e

sw_reijnders
        Deelnemer

de kans dat het een keuren scherm is, is vrij klein . . . aangezien dat destijds een hele dure zeldzame optie was
          maar het kan.

in dat geval MOET je ook de NCDR radio erbij nemen die erbij hoort en evt de cd wisselaar, navi antenne, stukken kabelboom etc. etc. ;)

in geval van een normale MID, zul je ook nog om moeten bouwen van gele stekker naar grijze stekker.

wim-v6
          Deelnemer

Ik weet niet of ie een MID in zijn auto heeft..

anders zal ie ook voor de Ombouw van TID naar MID moeten ombouwen..

Komt binnenkort wel goede! een 1996 MID (gele stekker) Vrij..

Willem

marcoottema

Het is en blijft een gok. Waar je je tid of mid ook aanschaft. Bij de eerste mid had ik pech, de tweede was goed. Met gele stekker, heb zelf de ontbrekende draden moeten aanleggen, zie de schema’s hier op het forum. Als ik je een tip mag geven informeer eens bij Getparts of bekijk eens de site(Getparts.nl). De bijbehorende stuurhendel heb ik vandaag binnen gekregen. Houd je aan de hier gegeven adviesen(Topic Tid to Mid). Ik heb een cdr500, dat maakt het alweer een klein beetje makkelijker. M.v.g Marco V6.

wim-v6
              Deelnemer

Ik heb er binnekort een MID vrij welke dit beeld geeft:

niks mis mee lijkt me..

Willem

Lemmens
                Deelnemer

Online las ik op een paar pagina’s de mogelijkheid je eigen scherm te repareren. Dat wil ik binnenkort toch eens proberen. Is het dan verstandig (ivm airbag) om gewoon de accu even los te koppelen en dan het dashboard open te schroeven?

jeroenk
                  Deelnemer

Zodra je aan de elektronica van de auto gaat knutselen is het altijd raadzaam om even de accu los te trekken…

sw_reijnders
                    Deelnemer

nooit geen last van gehad hoor.
                      voor je instrumenten paneel is volgens mij contact uit voldoende

als je aan de airbag gaat klooien is het wat anders, aangezien de knalmechanismes explosieven zijn.

marcoottema

Hoi Willem, Ik ben de hele dag bezig geweest om pin 25 te bevestigen aan draad bruin/zwart. Injector 3 vanaf distrubutiezijde. Geldt dit ook voor een zescilinder? De onderste drie cilinders zijn als ik mij niet vergis 2, 4, 6. Ik heb binnen links en rechtsonder los gehad. Ik weet hoe de zaak op het motorblok losmoet. Dan bedoel ik de luchtkamers, en dat doe ik alleen maar als de bougies vervangen moeten worden, dat is een zeer precies werkje gezien de luchtslangen(tjes). Wat een draadbomen zeg! Vandaag de hendel rechts geplaatst en alles werkt, natuurlijk geeft het systeem een foutcode, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zal de foto’s plaatsen in mijn evenvoorstellen daar ik nog steeds niet weet hoe ik dit hier in dit topic moet plaatsen. De draden onder mijn stoel zijn afkomstig van de gordelspanners, zie kleurcodes overgaand in bruin en blauw. Ik heb diverse topics doorgenomen, maar verschillen per model schijnen vanaf fabriek normaal te zijn. Kan jij mij verder helpen? B.v.d. Marco

wim-v6
                        Deelnemer

Bij de V6 ligt deze draad voorbereid in de kabelgoot aan het schutbord.

de draad loopt vanaf de motor naar de stekker welke aan de goot zit, aan de andere kant moet je een pin bijbplaatsen op deze plaats en de kabel naar binnen begeleiden.

willem

wim-v6
                          Deelnemer

Accu los, nog nooit gedaan bij electrowerk

Zelfs niet bij loshalen plofzak, gewoon Contact uit..

Voor de minder geleerde wel verstandig de accu los te koppelen.

Willem

marcoottema

Dank je wel Willem, moet je eerlijk zeggen dat ik alleen de de polen van de accu heb los gehaald bij het verwisselen van het stuur inclusief plofzak, verder niet. Ik heb de kabelgoot aan het schutboord al los, zoekende naar bruin/zwart. Voor mij is dit het moeilijkste wat ik ooit heb mee gemaakt omdat ik verder niets wil beschadigen. Dus die langwerpige stekker achter het koelwaterreservoir, aan het schutboord, het klinkt allemaal heel simpel, daar moet ik zoeken? De draad vanaf pin 25 heb ik bewust langer gehouden, dat was een voorgevoel. Zodra ik weer tijd heb ga ik op mijn dooie gemakkie weer verder. Dit is iets wat je niet zomaar even doet. Alles werkt, zelfs al de km’s die ik nog kan rijden bij het inschakelen van het kontact(na het bedienen van je S-knopje). Zodra ik meer weet of ik twijfel vraag of zeg ik het je. Voor nu bedankt voor je kennis. Je hoort van me. Marco

Jerremy
                              Deelnemer

‘voor de minder geleerde’ nou nou nou Wim, jij hebt er ook niet voor geleerd he ;) :jerry

wim-v6
                                Deelnemer

Ja als je als beginner hieraan gaat staan te kloten, en je maakt een foutje kan dat best minder goed uitpakken, en eigenlijk zou ik ook zo verstandig moeten zijn de accu dan los te halen.

Heb vandaag de beifahrer airbag losgekoppeld van de B1 met kwam ik later achter, Contact nog aan, Teller is er al uit..

willem

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.