Display geeft aan controleer aanhangwagen verlichting

Forumindex Forums Modellen Insignia Display geeft aan controleer aanhangwagen verlichting

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266507
    Juustem
      Lid sinds:
      20 June 2014

      Goedendag,

      Nadat ik de fietsendrager had gemonteerd gingen tijdens het rijden de knipperlichten snel knipperen (net of er een lampje kapot was). Toen ik de fietsendrager eraf haalde bleef dit zich voordoen. In het display tussen de tellers staat controleer richtingaanwijzer aanhangwagen rechts, en na het wegdrukken hiervan geeft het display aan controleer richtingaanwijzer aanhangwagen links. Toen ik de stekker van de fietsendrager in de contactdoos plaatste van de trekhaak zag ik dat de verlichting geheel niet werkte.

      Vervolgens de -min van de accu losgemaakt met de hoop dat de computer zich reset. (geen idee of dit zo werkt). Maar de storing cq melding op display bleef hetzelfde.

      Hierna de spanning in de contactdoos gemeten. De spanningsmeter geeft iets van 8,2 volt aan terwijl dit volgens mij rond de 12 a 13 volt moet zijn.

      Betreft een Opel Insignia 2.8 4×4 Sport Tourer bouwjaar 2009. De accu die erin zit is nieuwe (1 mnd).
      Voordien geen storingen of meldingen gehad (kar, fietsendrager, caravan). Trekhaak al zeker twee jaar in gebruik.
      Alarmlichten knipperen normaal.
      De achterklep gaat nu ook niet meer open na het indrukken van de sleutel omdat de boord computer waarschijnlijk “denkt” dat er iets op de trekhaak zit.

      Ben erg benieuwd of er iemand is die bekend is met deze storing en zo mogelijk ook een oplossing weet!!

      Alvast bedankt voor het meedenken.

      Ron

      #18238975
      nielss
        Lid sinds:
        30 June 2004

        In de contactdoos zit een schakelaartje wat je indrukt op het moment dat je er een stekker in drukt… zodat de auto weet dat er een aanhanger achter hangt, en die verlichting gecontroleerd moet worden.

        Als dit schakelaartje ingedrukt blijft terwijl de stekker er uit is, krijg je deze meldingen. … De auto denkt namelijk dat er iets achter hangt, en gaat dus verlichting controleren welke er niet is.

        Zie;

        viewtopic.php?t=170085

        Groeten
        ….

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

        #18238976
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          klopt en dat schakelaartje blijft heel vaak hangen

          #18238977
          Juustem
            Lid sinds:
            20 June 2014

            Stekkerdoos gedemonteerd, schoongemaakt. Toen ik het contact aanzette zonder de stekkerdoos gaf het display zelfde storing aan. Tevens schakelaartje aangesloten, ingedrukt en weer losgelaten. blijft storing melden. Nadat ik de stekkerdoos weer gemonteerd had bleef dit ook het geval. Daarna de fietsendrager aangesloten. Verlichting werkt niet en display blijft hetzelfde aangeven.

            Kabelbreuk lijkt mij stug, misschien de aansluiting van de kabelboom van de trekhaak naar de auto?
            Is het mogelijk om de boord computer te resetten of zal ik het maar overlaten aan een vakman?

            gr Ron.

            #18238978
            Juustem
              Lid sinds:
              20 June 2014

              Effe vergeten te vermelden dat ik de avond voor het demonteren de stekkerdoos had in gespoten met ontvetter. Toen ik in de ochtend in de auto stapte had ik geen melding in het display. Echter na een km of 6 gereden te hebben kreeg ik een melding op het scherm.

              #18327653
              the cosmic gate
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 July 2014

                Topic kick :
                Is dit wel opgelost inmiddels? En vooral hoe ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.