Display Boordcomputer?

Forumindex Forums Modellen Astra Display Boordcomputer?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Opel Mnded

Hallo luitjes,

het display van mijn boordcomputer is niet meer leesbaar.
      Ik weet dat dit een veel voorkomende kwaal is bij alle opel-types , ik heb jaren in Omega’s gereden, en het zelfde verhaal.
      Nu heb ik al hier en daar op het internet gezocht naar een gebruikte die nog helemaal goed is, maar kan er niet zomaar één vinden.
      Op marktplaats staan er een aantal maar één van die aanbieders vertelde mij dat ik dus een “32-pins” nodig heb? Nu zie ik wel 6 en 12 pins op marktplaats staan maar géén 32-pins.
      klopt dat eigenlijk wel? hoeveel pins?
      mijn Astra is dus van 2001 met boordcomputer met verbruik,stopwatch, trajekt enz. enz. enz…, (bediening via de knopjes op de ruitenwisser)
      Wie weet of heeft er 1 in de aanbieding? of is zo’n ding misschien wel te repareren?
      Als ik er echt niet meer kan aankomen dan denk ik dat ik ook maar zelf een tom tom/navi ga inbouwen zoals ik op dit forum heb gezien. ziet er ook echt top uit!!
      Maar het liefst hou ik mijn Astra (wat dat aangaat) origineel.

mrzuko

Klopt. Er zijn verschillende. Er staat ook een code achterop weet nie welke uit me hoofd. Maar er zit ook verschil in functie’s

Opel Mnded

Ok dank je. Ik heb m er nog niet uitgehaald dus die code weet ik (nog) niet.

Opeltje17
          Deelnemer

Zijn heel schaars nieuwe en gebruikte, je kan hem beter laten repareren of idd een tomtom o.i.d inbouwen.

mrzuko

zijn inderdaad prijzig. bij mijne stond er A A achter op. en je ziet het snel genoeg aan de stekker.
              ik keek op de sloop een paar jaar geleden maar daar stonden andere letters op. je hebt tid en mid.
              maar als je jouwe eraf haalt dan zie je het verschil wel

Opel Mnded

@Opeltje17 wrote:

Zijn heel schaars nieuwe en gebruikte, je kan hem beter laten repareren of idd een tomtom o.i.d inbouwen.

enig idee waar ik m kan laten repareren dan? :( bijna alle pixels zij “dood”

Opeltje17
                Deelnemer

In Duitsland:

http://www.pixelfehler-behebung.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Omdat het in Nederland zo achterlijk duur is.

Opel Mnded

Dank :-))

Ernsto

Als ik het goed lees 100 euro.. dat is niet veel.. Enig idee hoelang het duurt voordat de display weer gemaakt en retour is? En kun je gewoon rijden zonder display?

Opeltje17
                      Deelnemer

Er staat meestal zelfde dag van aankomst, en rijden zonder scherm kan gewoon.

StinG

is meen ik ook een topic van, van eentje met het zelfde probleem :afro
                          deze had bepaalde punten opnieuw gesoldeerd en was opgelost

iig een how-to om dit eventueel zelf te fixen

Opel Mnded

Heb gezocht maar kan t niet vinden

J.Eland

Hallo jongens, Ik heb een jaar geleden mijn display naar Pixelfehler in Duitsland gestuurd.
                              Toen hij na zes weken pas terug kwam zag ik al gelijk aan de kast dat er maar wat aan
                              was gerommeld. Ze hadden de bandkabel die slecht contact gaat maken met het display
                              gewoon met een stuk plastic en een reepje schuimrubber er tussen vast gezet.
                              Het resultaat was dat het display na drie maanden weer pixelfouten gaf.
                              Dus besloot ik maar om een hele nieuwe te kopen. met korting 560 euro.
                              Maar deze is op diverse plaatsen anders, zo kun je nu je eigen kleur led of lampjes er achter zetten.
                              Dat komt omdat bij de oude display een scherm zit de het licht geel maakt.
                              Dat is bij de nieuwe niet meer. Dus mijn display is nu met leds mooi groen.

Opel Mnded

Oh oke. Das lekker dan… Ze vertellen op hun site dat ze ‘m na 1 werkdag terugsturen? Met 7 jaar garantie? Klopt dus niks van. Ik was net van plan om de mijne binnekort op te sturen. Daar zal ik nog maar eens goed over nadenken dan. Maar ik ga zoiezo geen 5 á 600 euro ervoor uitgeven. Ik voel zo ook wel dat het buiten 32 graden is en dat ik alweer zo snel 60 euro moet tanken :-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.