Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Directflow inlaat kit voor z20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2009 om 12:51 #17211837
Ben heel nieuwsgierig wie hier op het forum er een directflow kit heeft op een z20let. En of je er iets van merkt.
Het zou leuk zijn om een how-to te maken hiervoor.
Ikzelf heb al een paar onderdelen kunnen vinden die zo en zo in de kit mogen.
– 1 luchtfilterhuis van een Astra 1.9 CDTI of 2.2 model
– filter element voor nieuwe behuizing
– 2 bochten van 63 > 70mm en 1x 70mm inwendig en een hoek van 90 graden. turbo aansluiting is eigenlijk 60mm. Maar de 3mm wordt geknepen door de slangenklem.
– karterventilatie slang diameter is 8 mm
– 5 slangenklemmen RVS voor het inlaat traject
– 1 maal koppelstuk 70mmaanvullingen welkom!!:D
Website waar ik 1 en ander heb kunnen vinden is: (deze heeft ok 60 > 70 ipv de 63 > 70 mm.)
2 september 2009 om 12:59 #17518353Dat is toch zoiets:
2 september 2009 om 17:21 #17518354Ik ben er ook benieuwd naar, echter heb ik op een engelse site ook gelezen dat je alleen een luchtfilterkast met filter nodig hebt en een slangetje voor je carterventilatie + filtertje en dat je voor de rest je originele slangen kan gebruiken.
LINK
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/z22airbox.pdf
kan zijn dat je ff moet doorklikken!
3 september 2009 om 08:30 #17518355maar euh, je motorkap hoeft er niet af hoor.. LOL
Zo kan het ook natuurlijk. Scheelt wel weer een hoop geld want die silicone slangen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Luchtfilterbehuizing bij de dealer kost 121 ex btw…
Dat laat weer geld te over voor een oilcatchtank….:angel
3 september 2009 om 08:43 #17518356De optie om de Derestrict uit te voeren zal ook wel werken op onze zafira’s of Astra’s.
3 september 2009 om 09:59 #17518357@Bjorn: jouw foto is van een CDTI luchtfilterkast.
Foto astraownersforum: is van een z22se.
nadeel z22se: LMM zit boven turbo. cdti filter moet je slangen gaan kopen en dat loopt zo maar eens richting de 150 euro..
voordeel: je kan alle originele slangen hergebruiken. Bij CDTI filter niet.
Ik kan er eentje cdti kopen voor 65 euro…. Maar ik twijfel straks is het weg 65 euries…..
3 september 2009 om 10:20 #17518358origineel gepost door tijgetje57
De optie om de Derestrict uit te voeren zal ook wel werken op onze zafira’s of Astra’s.
Dit is bij mij ook al weggehaald :thumbup
3 september 2009 om 14:31 #17518359Ik had een originele Z22se box bij dealer voor 90 euro ofzo?
Voor de 2 slangen betaal je ongeveer 60 euro.
Voor 150 ben je klaar, bij mtech betaal je voor hetzelfde set 350… tel uit je winst :)
4 september 2009 om 10:14 #17518360@Jerk: toen dit stukje pijp weg was merkte je daar iets van
@Baaasj waar had jij je slangen vandaan dan
z22se box bij de dealer kost 121 euro ex btw…
maar na even verder lezen kun je beter een CDTI box nemen. Dit vanwege het feit dat dan je lmm niet boven je turbo zweeft. Tenminste dat zeggen ze bij Mtech ook. want hun verkopen in de set ook een CDTI box vanwege dit probleem.
Dus CDTI box met slangen da’s 65 euro + 76,30 slangen = 141,30 + koppelstuk € 30,23 = 171,53 dan nog de slangenklemmen + carterventilatie of oilcatchtank.
4 september 2009 om 18:58 #17518361Merken???
Tja……..:hmmz
Ik weet het niet,
het zal vast wel ietsje uitmaken maar ik kan niet zeggen dat ik nu veel sneller ben….Maar alle winst is welkom ;)
6 september 2009 om 09:31 #17518362Van het weekend gemonteerd!
6 september 2009 om 10:18 #17518363ziet er netjes uit hoor!!
15 oktober 2009 om 08:05 #17518364nu nog een BOV monteren denk?
Voorste stuk slang bij de powerpipe schijn je beter te kunnen vervangen voor een stuk silicone slang met balg omdat het anders te statisch schijnt te zijn. De grote rubberen standaard slang schijnt iets te dempen wat silicone recht niet doet.
18 oktober 2009 om 12:02 #17518365Zo, na middagje sleutelen met John zit de HKS BOV er op!
18 oktober 2009 om 16:02 #17518366netjes, maar waarom de bumper eraf??
18 oktober 2009 om 17:57 #17518367Konden we er beter onder komen.
26 oktober 2009 om 20:36 #17518368Zo heb ik het.
26 oktober 2009 om 20:43 #17518369inlaatbuis van een 3.0cdti
26 oktober 2009 om 20:47 #17518370Ziet er netjes uit :thumbup
Maar een inlaatbuis van een 3.0cdti???
Welk type is dat dan?
Is dat wel plug and play of moet je het nog pas maken???26 oktober 2009 om 21:05 #17518371Bv een signum v6 diesel,hoef je niets pas te maken en de bevestiging kun je mooi weg werken onder het type plaatje.
26 oktober 2009 om 21:07 #17518372Dat is nog eens een goede tip :thumbup
29 oktober 2009 om 20:25 #17518373Dat ziet er goed uit. :thumbup
1 mei 2010 om 12:24 #17518374nou het mooie weer is begonnen.
Maar eens gaan kijken of we de boel kunnen gaan opmeten en bestellen.
Luchtfilterhuis heb ik al. Nu nog 2 slangen in een hoek van 90 graden. Eentje van 63 > 70 en eent 70mm.
Dan nog de carterventilatie aansluiten onderop luchtfilterhuis, kwam er net achter dat er een mooie opening voor zit aan de onderzijde van het luchtfilterhuis van de cdti. Dus ik hoef geen T-stuk te kopen om de ventilatie aan te sluiten.
1 mei 2010 om 14:29 #17518375Zodat heel je luchtfilter onder de olie komt te zitten?
1 mei 2010 om 15:37 #17518376origineel gepost door Baas J.
Zodat heel je luchtfilter onder de olie komt te zitten?Idd , zou of een klein (breathertje) filter eropzetten of een
catchtankje plaatsen.
Oliedampen verbranden in je motor slecht dit en
trouwens ook het orginele systeem is uiteraard een milieuverhaaltje.groet Marcel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.