Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › dimmende binnenspiegel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2011 om 18:13 #17240623
Is het mogelijk om in een corsa B een Automatisch dimmende binnenspiegel te zetten?
Zoja, welk type van een andere opel zou hiervoor geschikt zijn?
3 juli 2011 om 14:50 #17909940heb wel eens gehoord dat mensen de spiegel uit een Opel Omega daarvoor gebruiken. helaas weet ik hier het fijne ook niet van.
3 juli 2011 om 14:56 #17909941Past die uit een Astra H niet ? Volgens mij past in een Corsa B ook de spiegel uit een Astra G, dus zou die van een Astra H, Vectra C of Zafira B ook moeten passen.
Moet je trouwens wel even die “vleugels” eraf slijpen.
Qua elecktra heb je alleen een massa en een geschakelde + nodig
Gr. Arjan
3 juli 2011 om 15:13 #17909942Ok, de elektra is dus simpel.
Wat bedoel je precies met passen, kan ik de voet op het raam dan laten zitten?
3 juli 2011 om 15:31 #17909943Werkt dat ouwe systeem van die spiegels niet naar behoren voor je?
Dat knoppie dat de spiegel net in een andere hoek laat staan?3 juli 2011 om 15:35 #17909944Jawel, maar ik ben bezig om m’n corsa vol te douwen met allerlei opties. Dan is zo’n aut. dimmende binnenspiegel best leuk, plus je hebt weer even wat te rommelen en een paar redenen erbij om naar de sloop te gaan :D
3 juli 2011 om 15:41 #17909945Je spiegel zit via een railtje op het raam vast (bij de Astra G teminste).
Wat je zou moeten doen is je huidige spiegel er eens vanaf halen en kijken of dat zo’n zelfde rail is als bij bijv de Astra G / Astra H / Vectra C / Zafira BLet wel op dat het een beetje stroef kan gaan, het zal niet het eerste voorraam zijn wat sneuvelt bij het inbouwen :angel
3 juli 2011 om 18:27 #17909946Hmm, dat test ik ander wel even op de sloop. Volgens mij zit de spiegel bij de corsa gewoon gelijmd.
3 juli 2011 om 20:47 #17909947Bij de corsa B zit de spiegel gewoon op een rail, k heb hem al in me handen gehad.
Vanaf onder naar boven trekken en dan komt hij vanzelf los ;)4 juli 2011 om 14:57 #17909948Je hebt gelijk! Het is me nu ook gelukt.
Nog even een vraag:
Past dit bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/462839742″ onclick=”window.open(this.href);return false;De dimfuncite is gewoon de plus en min aansluiten, maar hoe werkt dat elektrisch verstelbare gedoe in een opel omega?
Hebben die autos serieus een knopje om de binnenspiegel te verstellen?4 juli 2011 om 15:07 #17909937Even voor mijn beeldvorming, als je alleen een + en een – aan hoeft te sluiten, van bvb je interieur verlichting.
Hoe weet de spiegel dan wanneer hij moet dimmen?
4 juli 2011 om 15:10 #17909938@joop1970 wrote:
Jawel, maar ik ben bezig om m’n corsa vol te douwen met allerlei opties. Dan is zo’n aut. dimmende binnenspiegel best leuk, plus je hebt weer even wat te rommelen en een paar redenen erbij om naar de sloop te gaan :D
Hahaha, I see, begrijp het :thumb .
@joop1970 wrote:
Je hebt gelijk! Het is me nu ook gelukt.
Nog even een vraag:
Past dit bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/462839742″ onclick=”window.open(this.href);return false;De dimfuncite is gewoon de plus en min aansluiten, maar hoe werkt dat elektrisch verstelbare gedoe in een opel omega?
Hebben die autos serieus een knopje om de binnenspiegel te verstellen?Lijkt me niet te passen zo, natuurlijk is wel alles te fabriceren, zorgen dat je die voet van die oude gebruikt, en pas op deze maakt (lijmen o.i.d.). Je weet ook dat je de draden achter de headliner trekt, en dan waarschijnlijk door je raamstijl?
Verder werkt het elektrisch verstellen inderdaad met een aparte knop, en deze kan je ook vast op de sloop vinden, en net als de spiegel ergens pas maken, moet je enkel ook die bedrading vinden, of erbij krijgen.
Succes in ieder geval :thumbup .
4 juli 2011 om 15:20 #17909949Dat gaat met een lichtsensor, schijnt iemand met groot licht in je spiegel dimt hij.
De draden wilde ik via de hemel door de raamstijl trekken. Dat elektrisch verstellen gaat misschien wel heel erg ver alhoewel het wel een leuke gadget is. Ik zal eens gaan zoeken op de sloop, mocht het gelukt zijn uiteraard :kewlpics
4 juli 2011 om 15:41 #17909939@Loenatik wrote:
Even voor mijn beeldvorming, als je alleen een + en een – aan hoeft te sluiten, van bvb je interieur verlichting.
Hoe weet de spiegel dan wanneer hij moet dimmen?
Er zit een lichtsensor aan de voor en achterzijde. Zodra de lichtsensor aan de voorzijde merkt dat het dinker is gaat er onderop de spiegel een lampje branden welke het middenconsole aanlicht.
Zodra de lichtsensor aan de achterkant dan licht opmerkt wordt hij in plaats van helder donkerblauw of zelfs bijna helemaal zwart.Dat systeem werkt echt super :thumbup
Het stukje over elecktrisch verstellen snap ik niet helemaal, bij een Astra H, Vectra C en Zafira B moet je de spiegel nog steeds handmatig draaien / verstellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.