dimmende binnenspiegel

Forumindex Forums Modellen Corsa dimmende binnenspiegel

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240623
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Is het mogelijk om in een corsa B een Automatisch dimmende binnenspiegel te zetten?

      Zoja, welk type van een andere opel zou hiervoor geschikt zijn?

      #17909940
      Timzel
        Lid sinds:
        18 October 2010

        heb wel eens gehoord dat mensen de spiegel uit een Opel Omega daarvoor gebruiken. helaas weet ik hier het fijne ook niet van.

        #17909941
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Past die uit een Astra H niet ? Volgens mij past in een Corsa B ook de spiegel uit een Astra G, dus zou die van een Astra H, Vectra C of Zafira B ook moeten passen.

          Moet je trouwens wel even die “vleugels” eraf slijpen.

          Qua elecktra heb je alleen een massa en een geschakelde + nodig

          Gr. Arjan

          #17909942
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Ok, de elektra is dus simpel.

            Wat bedoel je precies met passen, kan ik de voet op het raam dan laten zitten?

            #17909943
            TeamWest
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2007

              Werkt dat ouwe systeem van die spiegels niet naar behoren voor je?
              Dat knoppie dat de spiegel net in een andere hoek laat staan?

              #17909944
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Jawel, maar ik ben bezig om m’n corsa vol te douwen met allerlei opties. Dan is zo’n aut. dimmende binnenspiegel best leuk, plus je hebt weer even wat te rommelen en een paar redenen erbij om naar de sloop te gaan :D

                #17909945
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  Je spiegel zit via een railtje op het raam vast (bij de Astra G teminste).
                  Wat je zou moeten doen is je huidige spiegel er eens vanaf halen en kijken of dat zo’n zelfde rail is als bij bijv de Astra G / Astra H / Vectra C / Zafira B

                  Let wel op dat het een beetje stroef kan gaan, het zal niet het eerste voorraam zijn wat sneuvelt bij het inbouwen :angel

                  #17909946
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Hmm, dat test ik ander wel even op de sloop. Volgens mij zit de spiegel bij de corsa gewoon gelijmd.

                    #17909947
                    Loenatik
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2011

                      Bij de corsa B zit de spiegel gewoon op een rail, k heb hem al in me handen gehad.
                      Vanaf onder naar boven trekken en dan komt hij vanzelf los ;)

                      #17909948
                      joop1970
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 September 2010

                        Je hebt gelijk! Het is me nu ook gelukt.

                        Nog even een vraag:
                        Past dit bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/462839742″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        De dimfuncite is gewoon de plus en min aansluiten, maar hoe werkt dat elektrisch verstelbare gedoe in een opel omega?
                        Hebben die autos serieus een knopje om de binnenspiegel te verstellen?

                        #17909937
                        Loenatik
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2011

                          Even voor mijn beeldvorming, als je alleen een + en een – aan hoeft te sluiten, van bvb je interieur verlichting.

                          Hoe weet de spiegel dan wanneer hij moet dimmen?

                          #17909938
                          TeamWest
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 October 2007

                            @joop1970 wrote:

                            Jawel, maar ik ben bezig om m’n corsa vol te douwen met allerlei opties. Dan is zo’n aut. dimmende binnenspiegel best leuk, plus je hebt weer even wat te rommelen en een paar redenen erbij om naar de sloop te gaan :D

                            Hahaha, I see, begrijp het :thumb .

                            @joop1970 wrote:

                            Je hebt gelijk! Het is me nu ook gelukt.

                            Nog even een vraag:
                            Past dit bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/462839742″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            De dimfuncite is gewoon de plus en min aansluiten, maar hoe werkt dat elektrisch verstelbare gedoe in een opel omega?
                            Hebben die autos serieus een knopje om de binnenspiegel te verstellen?

                            Lijkt me niet te passen zo, natuurlijk is wel alles te fabriceren, zorgen dat je die voet van die oude gebruikt, en pas op deze maakt (lijmen o.i.d.). Je weet ook dat je de draden achter de headliner trekt, en dan waarschijnlijk door je raamstijl?

                            Verder werkt het elektrisch verstellen inderdaad met een aparte knop, en deze kan je ook vast op de sloop vinden, en net als de spiegel ergens pas maken, moet je enkel ook die bedrading vinden, of erbij krijgen.

                            Succes in ieder geval :thumbup .

                            #17909949
                            joop1970
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 September 2010

                              @loenatik:

                              Dat gaat met een lichtsensor, schijnt iemand met groot licht in je spiegel dimt hij.


                              @Teamwest
                              :

                              De draden wilde ik via de hemel door de raamstijl trekken. Dat elektrisch verstellen gaat misschien wel heel erg ver alhoewel het wel een leuke gadget is. Ik zal eens gaan zoeken op de sloop, mocht het gelukt zijn uiteraard :kewlpics

                              #17909939
                              Juffer1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2006

                                @Loenatik wrote:

                                Even voor mijn beeldvorming, als je alleen een + en een – aan hoeft te sluiten, van bvb je interieur verlichting.

                                Hoe weet de spiegel dan wanneer hij moet dimmen?

                                Er zit een lichtsensor aan de voor en achterzijde. Zodra de lichtsensor aan de voorzijde merkt dat het dinker is gaat er onderop de spiegel een lampje branden welke het middenconsole aanlicht.
                                Zodra de lichtsensor aan de achterkant dan licht opmerkt wordt hij in plaats van helder donkerblauw of zelfs bijna helemaal zwart.

                                Dat systeem werkt echt super :thumbup

                                Het stukje over elecktrisch verstellen snap ik niet helemaal, bij een Astra H, Vectra C en Zafira B moet je de spiegel nog steeds handmatig draaien / verstellen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.