Dimmen navigatie helderheid

Forumindex Forums Modellen Astra Dimmen navigatie helderheid

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257990
    senn
      Lid sinds:
      22 May 2013

      Hallo,

      Ik heb sinds december 2011 een Astra Sports Tourer en de helderheid van de navigatie (en radio/boordcomputer) display is veel te sterk (vooral ‘s nachts).
      Als ik ‘s nachts rijd dan zie ik echt 1/3 minder dan normaal omdat de display mijn rechteroog verblindt.

      Weet iemand of de helderheid gedimd kan worden? Heb al overal gezocht door de config-opties van de display maar nergens gevonden.
      In de boekjes heb ik ook niks gevonden.
      Ik had ergens op internet gelezen dat je ‘gewoon aan de draaiknop moest draaien’ maar dat is ook niet correct, denk ik. Ik zie namelijk 2 draaiknoppen en de bovenste is voor volume en de onderste is voor zoomen(navi) / frequenties wisselen (radio) / … Dus mogelijks ging dat over een ander model…

      Ik zit reeds permanent op de nacht-stand (blauw-geel) want de dagstand (rood-wit) vind ik gewoon echt heel lelijk.

      Ik ben het zo grondig beu dat ik overweeg om een stuk donker plexiglas oid. te bestellen om ‘s nachts voor de display te zetten. :swear

      Groeten,
      Bart

      #18145790
      sander2.5v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2011

        Denk dat ze de draaiknop voor interieur verlichting bedoelen. Deze zit links van het stuur bij verlichtingknop in de buurt.

        #18145791
        Nor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 June 2012

          Geen draaiknop links bij jouw (dim)lichten? Indrukken en draaien voor aanpassing sterkte

          #18145792
          senn
            Lid sinds:
            22 May 2013

            Allemaal enorm bedankt. Die draaiknop zit er inderdaad en doet exact wat ik wil!

            Heb er al die tijd over gekeken. Heb het boekje er ook even op nageslaan en het staat er wel degelijk, maar niet heel duidelijk dus ik had er over gekeken.

            Thanks!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.