Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dilemma; auto verkopen of niet (update 16-10-12)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2012 om 17:44 #17983231
Cim?
gepost vanaf mn telefoon
2 februari 2012 om 18:36 #17983232Centrale Stuureenheid. achter je stuurwiel
2 februari 2012 om 19:30 #17983233@KadAstra-EF wrote:
Ik heb ook niet een hoge pet op hoor van de dealer in Leeuwarden.
Je kunt beter naar Dokkum (Wouda) of Franeker (Deinum) toe gaan. Dit even -offtopic medeforummers…..Rik :)
dokkum is voor mij een uur rijden , dus gaat niet een vast ritje worden ;)
Ik heb zelf in 1996 in franeker stage gelopen en een top tijd gehad daar en ze stonden altijd voor mij en mijn opels klaar .
franeker is hier 5 minuten vandaan rijden , maar sinds 2008 zijn er slechte ervaringen , zowel ik als mijn ouders .
mijn ouders hadden in franeker in 2008 een nieuwe agila gekocht en na 5 maanden liet de lak los bij de mistlampen ( geen steenslag , maar hele stukken lak ) . Deinum franeker wou er niks van weten , dus hebben we het zelf moeten regelen met opel nederland en werd uiteindelijk bevestigd door opel nederland dat franeker het moest oplossen .
Sindsdien is de service ver te zoeken en worden beurten gewoon niet goed en niet volledig uitgevoerd , maar wel het volle pond rekenen .een beurt moet 260 euro kosten en als je zegt laat maar , ik doe het zelf wel dan kost de zelfde beurt ineens nog maar 130 :hmmz
De ellende is eigenlijk begonnen nadat er 2 man van leeuwarden naar franeker zijn gegaan , magazijnchef is goeie gozer en staat wel voor me klaar , maar de chef werkplaats is een drama . misschien is het daarom in leeuwarden nu wel beter geworden ;)
2 februari 2012 om 19:58 #17983234Gelukkig woon ik in brabant en hoef ik niet maar leeuwarden
gepost vanaf mn telefoon
3 februari 2012 om 12:49 #17983235Was een kapot relais. Accu was ook versleten. Gaaf 590A ipv de voorgeschreven 750A
Relais kapot door waarschijnlijk te lage spanning, zegt de garage
Kan dit nix te maken hebben met het feit dat er een andere zekeringenkast (2e hands) in is geplaatst?
gepost vanaf mn telefoon
3 februari 2012 om 20:08 #17983236Zou kunnen, de zekeringkast is ook een StuurComputer op zichzelf..
Maar relais kan ook wel vaker kapot gaan…
Willem
16 oktober 2012 om 17:27 #17983239vandaag grote beurt gehad.
Moet nieuwe turbo op en kleppendekselpakking lekt….Houdt het ooit op?
16 oktober 2012 om 17:49 #17983238Ik vind het toch niet zo spectaculair hoor wat er stuk is gezien de afstanden die deze auto moet rijden …. en sowieso wat kost die kleppendekselpakking nou , een paar euries maar. En als je je alleen maar af blijft vragen wanneer het ophoudt doe ‘m dan weg en dan komt er vanzelf weer een auto vol verrassingen ……..
Er zit tussen de laatste posts van jou 8 maanden …. dus dan valt het toch wel mee ?
16 oktober 2012 om 18:27 #17983237Even goed rond kijken voor een andere turbo… Dat kan je al hondere euro’s schelen.
En een klepdeksel pakking valt mee.16 oktober 2012 om 20:36 #17983207pakking zelf niet nee, maar de manuren wel… ik vind t nogal wat. 2000+ euro onderhoud in 2 jaar.
17 oktober 2012 om 21:33 #17983205@Tusk wrote:
pakking zelf niet nee, maar de manuren wel… ik vind t nogal wat. 2000+ euro onderhoud in 2 jaar.
kleppen deksel palling kost geen zak , en monteren is misschien 15min werk
18 oktober 2012 om 06:04 #17983204Ho , wacht , maar het is niet alleen de kleppendeksel pakking , ook dus nog die turbo . Maar goed die kosten zeggen meer over jouw garage en weinig over je auto ….. en dat bedrag betaal ik voor mijn autootje alleen al om hem op de weg te kunnen houden dus excl grote beurten .
kleppendeksel gaat juist vaak weer lekken als deze niet goed is gemonteerd ,vaak is het het beste als ze die na een week of 2 weer een stukje vaster zetten….
Gewoon een tweedehands turbo zoeken en een garage/monteur die niet zo moeilijk doet om die er in te zetten.
18 oktober 2012 om 06:28 #17983203als een kleppendeksel goed op moment zit aangedraaid zou hij niet zomaar weer gaan lekken
ik neem ook aan dat je niet voor niets een 2.0 turbo rijd, dan gaat er wel eens wat stuk ;)
mijn pa zei altijd zelf slopen zelf maken dat scheelt knaken
als je jezelf nu eens gaat verdiepen in het onderhouden en repareren van je auto
word het allemaal een stuk betaalbaarder18 oktober 2012 om 06:31 #17983201en turbo laten reviseren?
18 oktober 2012 om 06:36 #17983202is ook geen slecht idee, met een 2e handse moet je het immers ook maar afwachten
op ebay.co.uk en ebay.de heb je ook nieuwe turbo’s voor een redelijke prijs ;)18 oktober 2012 om 12:35 #17983200Als je je opel wilt verkopen moet je even kijken bij URL VERWIJDERD DOOR MODERATOR. Daar heb ik m ook verkocht.
18 oktober 2012 om 13:25 #17983199@Matthijs GSI wrote:
Als je je opel wilt verkopen moet je even kijken bij http://opelinkoopspecialist.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;. Daar heb ik m ook verkocht.
Meneer matthijs GSI, dit is pas je 2e post en je vorige post was gelijk aan deze
Mocht je reclame willen maken voor je bedrijf op dit forum verzoek ik je contact op te nemen met Senatorman.18 oktober 2012 om 14:53 #17983198misschien heb je er wat aan
http://link.marktplaats.nl/605168609″ onclick=”window.open(this.href);return false;1 november 2012 om 16:02 #17983240wilde hem laten reviseren, maar helaas is hij niet meer te repareren:
– Gescheurd uitlaathuis / uitlaatspruitstuk. Dit komt door de hoge temperaturen in de uitlaat. Deze schade komt veel voor bij dit type motoren. Helaas kan dit niet meer gerepareerd worden.
– Axiaalspeling op het draaiende gedeelte. Dit is een gevolg van een te lage oliedruk. Dit kan veroorzaakt worden door rijden met een te laag oliepijl, een oliezeef die verstopt is of een leiding die gedeeltelijk of geheel verstopt is.
Nu heb ik de optie om er een andere gereviseerde in te zetten…goedkoopste optie helaas :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.