Dikke oliepompen zin en onzin.

Forumindex Forums Techniek Cih Dikke oliepompen zin en onzin.

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Keesjr
    Deelnemer

De nieuwe discussie over o.a. dikke oliepompen op de CIH motoren king:

GSE
      Deelnemer

Een diesel deksel is na mijn niet nooit slechter,en een gewone 4 cil met die Risse 30% meer pomp voorzien is niet echt nodig na mijn idee.

Bij een 6 cil moet toch 1/3de meer motor gesmeert worden met dezelfde pomp/hoeveelheid olie als de 4 cil en dan mag die 30% meer volume wel,maar is ook niet eens echt nodig bij normaal straat gebruik als je een goed blok met goede pomp hebt.

Met die 30% meer volume pomp krijg je meer hetzelfde als bij een 4 cil.
        De 6 cil is ook 33% groter als de 4 cil dus zou de pomp ook 30% groter mogen,dan krijg je in verhouding dezelfde pomp als een 4 cil maar dan voor 6.

Maar das mijn idee.

Anoniem

met alle respect maar is die t niet al genoeg behandeld
          in dat andere topic;)??

als je mij vraagt in de zin of geen zin

dan heeft dit topic geen zin:P;):o:o:o:o:o:o:o

Keesjr
          Deelnemer

Daar was zoveel door elkaar geschreven, dat het onoverzichtelijk werd naar mijn idee.

GSE
            Deelnemer

Tja ieder zijn mening over een oliepomp…..

Als iemand goede of slechte ervaringen met iets heeft mag dat gerust vermeld worden.

Ik heb me van de week een oliedruk sensor gekocht van een 24V die moet zonder problemen passen in het gat waar normaal die blinde imbus dop inzit waar je de oliepomp mee aanschud.

Ik zal die sensor is plaatsen van de week en kijken hoeveel meer druk ik dan meet,dan heb ik een idee wat het verlies is wat de lagers hebben.

m400

die sensors en metertjes in het dash. zijn ook niet allemaal 100%, echt goed meten doe je met een goede geijkte meter. Dan weet je wat de druk echt is.

Leen

doe mij maar een rissepomp ja, stationair 2 bar, en bij beetje gas meteen naar de 5.

dan weet ik dat mn blok heel blijft, die ouwe versleten standaard zooi is geen stuiver waard.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.