Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › dikke corsa's
- Dit onderwerp bevat 2,072 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 27 november 2023om 10:32 door _bright.corsa_.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2010 om 15:23 #17334321
t lijkt hier wel een show je corsa topic
16 september 2010 om 15:38 #173343221200cc OHC motor, andere slag, kop van een 1600. nu 985cc, met een turbo. 158pk @ 1,5 bar boost.
totaal gewicht: 595 kilo.
wat je maar kan bedenken, zit erop. zelfs de anti roll bar achter is van binnen uit te verstellen!!
16 september 2010 om 20:31 #17334323kijk dat zijn leuke bouw werkjes
niet om mensen af te zijken maar er staan hier iets teveel
eigen autos tussen …waarom typ ik dit eigenlijk…………17 september 2010 om 16:44 #17334324lol
het is een engelse hill climber, ding is echt ziekelijk, zoveel detail werk.
speclist:
Nova 985cc Turbo – Approx. 160 BHP
Bodyshell
Lightweight shell to ‘Modified Production’ hillclimb/sprint regulations
Full BTEC Racing roll cage with multipoints, X diagonals, X door bars, harness bar
Quick release bumpers
Modified inner wings
Steel front wings
Aluminium skinned doors
Fabricated front crossmember
Alloy slam panel
Fibreglass bonnet
Fibreglass tailgate aluminium Gurney flap
Alloy rear lamp blanks
Alloy headlamp blanks
Single wiper linkage
Polycarbonate windows, including windscreenEngine
985cc Vauxhall OHC
Sleeved down from a 1200cc block
7.5 to 1 Compression Ratio
Metro van pistons
1600 cylinder head and camshaft
Engine lowered 1.5 inches and moved back and to the left
OMEX 600 ECU & aircraft spec. engine loom
Turbosmart boost controller
Anti-lag system
Vernier camshaft pulley
Remote oil filter
Total loss electrics (no alternator)
Solid engine mounts
IHI hybrid turbo
PACE PRODUCTS alloy intercooler with 3” pipes
PACE PRODUCTS alloy radiator
Alloy water swirl pot
Alloy water header tank
Alloy oil breather tank
Silicone coolant and boost hoses
2.5” stainless steel side exit exhaust systemTransmission
F10 five speed gearbox with 4.5 final drive
Quaife ATB LSD
Hydraulic clutch with AP master cylinder
Fabricated internal rose jointed gear linkageInterior
ELLIOT rev counter
RACETECH boost gauge
Water and oil pressure gauges
FIA approved ignition cut offs
Push button starter
Suede steering wheel on SPA DESIGN quick release boss
CORBEAU REVOLUTION side-mounted seat
WILLANS 5 point harness
Lightweight steering column
VARLEY RED TOP 15 lightweight battery
Alloy battery tray
Lightweight wiring loom and switch panelFuel System
Alloy foam filled fuel tank underneath floor
FSE high pressuere fuel pump
Facet Red Top lifter pump
Alloy swirl pot
Aeroquipped throughoutBrakes
247mm 4 pot WILWOOD front brakes with EBC Green Stuff pads
Standard rear drums
Floor mounted pedal box with AP master cylinders, bias adjustable
Pressure limiting valve to rear brakes, adjustable
Handbrake removed
Aeroquipped throughoutSuspension
LEDA 2.5” front dampers with alloy top mounts, 375lb springs
SPAX coilover rear dampers 1.9“, 120lb springs
Rose jointed adjustable track control arms
Rose jointed tie bars
T45 steel tubular rose jointed front and rear anti-roll bars. Rear is remote adjustable.Wheels and Tyres
4 x Compomotive MO 7” x 15”alloys with AVON A15 soft compound slicks
4 x Revolution RFX 6” x 13” with AVON cut wetsOther
All unstressed bolts replaced with aluminium lightweight fasteners
MSA logbook for hillclimb and sprint
Total weight 595kg17 september 2010 om 17:05 #17334325:wors
meesterwerkje :thumbup
17 september 2010 om 17:08 #17334326Zo dan! leuk 1200tje. Vraag me wel af hoe lang het heel blijft.
Altijd leuk zoveel vermogen uit een klein blokje toveren, :thumbup17 september 2010 om 18:36 #17334327kijk dat is nog eens een indruk wekend bouw werkje
zulke dingen wil ik zien:vertag
die autotjes waar 500 euro tegenaan gegooid is heb ik al genoeg gezien if you catch my drift23 september 2010 om 20:19 #17334328kijk ff op youtube (corsa and peugeot) !!!!!
27 september 2010 om 22:18 #17334329hier een paar van de mijne.. niet breed maar wel superlicht dus supersnel op t bochtige asfalt zonder snelheidslimiet:)
Zandvoort
Spa francordchamps
Vriend van me zandvoort
28 september 2010 om 17:40 #17334330nick’s b en me vaders a
28 september 2010 om 20:00 #17334331@buur
dik hoor lekker knallen met die scheur ijzers
zijn het 2 liters of nog standaard blokken28 september 2010 om 20:25 #17334332Het is idd heel gaaf om te doen..
Het A’tje is een 2.0 8v die waarschijnlijk niet helemaal standaard meer is en de B is een 2.0 16V.
Het leuke is dat ze op het rechte stuk exact even snel zijn. Dikke pret dus, vooral omdat 90% van alle andere auto’s op de vrijrijden dagen op Zandvoort ons niet bij kunnen houden.. :P:P:P:P6 oktober 2010 om 14:07 #17334333@ buur
Zo te zien was je er ook flink aan het vlammen met die A
want daar komt het achterwiel toch wel een flink stuk omhoog terwijl hij toch goed verlaagd is. :P:P6 oktober 2010 om 14:26 #17334334origineel gepost door buur
Het is idd heel gaaf om te doen..
Het A’tje is een 2.0 8v die waarschijnlijk niet helemaal standaard meer is en de B is een 2.0 16V.
Het leuke is dat ze op het rechte stuk exact even snel zijn. Dikke pret dus, vooral omdat 90% van alle andere auto’s op de vrijrijden dagen op Zandvoort ons niet bij kunnen houden.. :P:P:P:PMeeste kunne je niet bijhouden?
Ben je helaas nooit tegen gekomen op zandvoort, anders kunnen we het ff proberen 2 a corsa’s naast elkaar :thumbup.Wanneer ga je weer vrijrijden?
11 oktober 2010 om 19:43 #17334335origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door buur
Het is idd heel gaaf om te doen..
Het A’tje is een 2.0 8v die waarschijnlijk niet helemaal standaard meer is en de B is een 2.0 16V.
Het leuke is dat ze op het rechte stuk exact even snel zijn. Dikke pret dus, vooral omdat 90% van alle andere auto’s op de vrijrijden dagen op Zandvoort ons niet bij kunnen houden.. :P:P:P:PMeeste kunne je niet bijhouden?
Ben je helaas nooit tegen gekomen op zandvoort, anders kunnen we het ff proberen 2 a corsa’s naast elkaar :thumbup.Wanneer ga je weer vrijrijden?
Ik weet wel op wie ik me geld zet:jerry
en wanneer ga jij weer vrijrijden mischien kunnen koks en ik dan ook wel komen:thumbup12 oktober 2010 om 15:47 #17334336origineel gepost door corsa b gsi
origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door buur
Het is idd heel gaaf om te doen..
Het A’tje is een 2.0 8v die waarschijnlijk niet helemaal standaard meer is en de B is een 2.0 16V.
Het leuke is dat ze op het rechte stuk exact even snel zijn. Dikke pret dus, vooral omdat 90% van alle andere auto’s op de vrijrijden dagen op Zandvoort ons niet bij kunnen houden.. :P:P:P:PMeeste kunne je niet bijhouden?
Ben je helaas nooit tegen gekomen op zandvoort, anders kunnen we het ff proberen 2 a corsa’s naast elkaar :thumbup.Wanneer ga je weer vrijrijden?
Ik weet wel op wie ik me geld zet:jerry
en wanneer ga jij weer vrijrijden mischien kunnen koks en ik dan ook wel komen:thumbup:P
Zag dat de datums vervanderd zijn, misschien de 31e van deze maand proberen. Als ik vrij kan krijgen, en mijn Corsa goed loopt. Eerst afstellen volgende week donderdag :thumbup12 oktober 2010 om 19:00 #17334337origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door corsa b gsi
origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door buur
Het is idd heel gaaf om te doen..
Het A’tje is een 2.0 8v die waarschijnlijk niet helemaal standaard meer is en de B is een 2.0 16V.
Het leuke is dat ze op het rechte stuk exact even snel zijn. Dikke pret dus, vooral omdat 90% van alle andere auto’s op de vrijrijden dagen op Zandvoort ons niet bij kunnen houden.. :P:P:P:PMeeste kunne je niet bijhouden?
Ben je helaas nooit tegen gekomen op zandvoort, anders kunnen we het ff proberen 2 a corsa’s naast elkaar :thumbup.Wanneer ga je weer vrijrijden?
Ik weet wel op wie ik me geld zet:jerry
en wanneer ga jij weer vrijrijden mischien kunnen koks en ik dan ook wel komen:thumbup:P
Zag dat de datums vervanderd zijn, misschien de 31e van deze maand proberen. Als ik vrij kan krijgen, en mijn Corsa goed loopt. Eerst afstellen volgende week donderdag :thumbupIk denk dat ik daar ook wel bij ben.. Zal ff overleggen met m’n broer oftie ook komt.. Lijkt me wel gezellig met al die corsa’s.
Ik hou jullie op de hoogte.Groetjes Buur
14 oktober 2010 om 16:00 #17334338http://www.youtube.com/watch?v=ayCB-wbB2l0&feature=player_embedded
220pk 1600 16v:D
14 oktober 2010 om 22:02 #17334339Die gaat goed hard ja, dikke corsa. Filmpjes kende ik al, alleen de foto’s nog nooit gezien
15 oktober 2010 om 05:58 #17334340meer als het dubbele aan pk’s ongeblazen?????:hmmz
15 oktober 2010 om 07:43 #17334341origineel gepost door carlover
meer als het dubbele aan pk’s ongeblazen?????:hmmzKost wat, maar dan heb je ook wat :vertag
Hier is die motor gebouwd denk ik. Maakt vaker van die dikke 1600 motoren.
15 oktober 2010 om 15:20 #17334342Naar mijn mening had hij de motorruimte ook wat aan mogen “kleden” , lijkt zo kaal vergeleken met de rest..
15 oktober 2010 om 15:46 #17334343origineel gepost door carlover
meer als het dubbele aan pk’s ongeblazen?????:hmmzzoals youri al zei, dat is een falconer gebouwde 1600..
het bedrag wat jou auto heeft gekost om te bouwen, dat is zo ongeveer het bedrag wat deze motor heeft gekost.
15 oktober 2010 om 15:49 #17334344even een foto toegevoegt haha
By arklandgraaf at 2010-07-1815 oktober 2010 om 17:59 #17334345origineel gepost door mayhem
origineel gepost door carlover
meer als het dubbele aan pk’s ongeblazen?????:hmmzzoals youri al zei, dat is een falconer gebouwde 1600..
het bedrag wat jou auto heeft gekost om te bouwen, dat is zo ongeveer het bedrag wat deze motor heeft gekost.
ow maar dat geloof ik ook wel.
lijkt alleen zo onwerkelijk.
kan me niet voorstellen dat het nog een 1600 is.
zal toch zeker wel maximaal opgeboord zijn e.d.ik bedoel,zelfs een c20xe krijg je met bijv. chip,nokkies,in/uitlaat enz. maar moeilijk op 200+ pk’s.
dan vraag ik me wel af wat ze met die 1600 allemaal uitgespookt hebben.:vertag
edit:
gevonden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.