Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dikke benzine pomp voor 300+ pk's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2010 om 21:54 #17223940
welken raden jullie aan, en waar te verkrijgen voor een chriselijke prijs?
kom vaak de Bosch 044pomp tegen, en de walbro 225lh pompen..
meer opties? en waar in nederland te bestellen/halen voor normale prijzen?
Wel de eis, dat het directe replacement is voor de originele c20let externe pomp
interne heb ik geen bral aan
25 juli 2010 om 22:04 #17704056ik rij met een wallbro 255l/u pomp. ik heb dan wel een astra, dus interne pomp, maar volgens mij zijn ze ook te verkrijgen als externe pomp? de mijne komt van:
26 juli 2010 om 16:15 #17704057ik heb er hier eentje van pierburg liggen
die heeft altijd op de motor van die lange gezeten
weet alleen niet wat de opbrengst is zal eens kijken of ik een type nummer kan vinden op dat ding
ik weet wel dat het een super ding is en dat ie duur was:P26 juli 2010 om 16:25 #17704058Originally posted by sw16v
welken raden jullie aan, en waar te verkrijgen voor een chriselijke prijs?kom vaak de Bosch 044pomp tegen, en de walbro 225lh pompen..
meer opties? en waar in nederland te bestellen/halen voor normale prijzen?
Wel de eis, dat het directe replacement is voor de originele c20let externe pomp
interne heb ik geen bral aan
dan kom je op een kleinere bosch of een walbro uit.
De 044 is een heel stuk groter en dikker en andere aansluitingen26 juli 2010 om 21:37 #17704059ik heb de pierburg pomp.
die heeft een dikkere aanvoer leiding nodig verder past hij zo.26 juli 2010 om 21:41 #17704060waar heb je die vandaan sander? uit de buurt? en voor wat voor prijs?
27 juli 2010 om 19:27 #17704061heb hem van d nieboer maar die heeft ze bijna nooit.
hij heeft een hoop onderdelen liggen die niet op marktplaats staan.
dus je kunt hem altijd mailen voor c20let onderdelen.28 juli 2010 om 13:38 #17704062http://www.qspracewear.nl heeft een imitatie bosch race pomp voor iets van 80 euro (bij mtech 120).
30 juli 2010 om 11:05 #177040633 september 2010 om 12:16 #17704064origineel gepost door tijgetje57
http://www.qspraceware.nl/rubriek.php?topic=benzinepompenik zie daar geen pomp van 80 euro staan :S
3 september 2010 om 12:18 #1770406562 EX btw….. :P
maar die pompen vertrouw ik niet.
zal wel op een walbro of bosch uit draaien.
3 september 2010 om 14:56 #17704066ja precies iets van 75 in de btw ex verzenden. :P
ben trouwens aan het kijken naar walbro intank replacements voor de corsa b gsi.
Dus als er daar meer mensen in zijn geinteresseerd, dan kunnen we ergens een group buy doen.4 september 2010 om 18:14 #17704067gewoon walbro pompje pakken sjoerd!
ik had ‘m in de tigra, nu weer in de astra, paar maatjes van me hebben hem ook in de astra, nog nooit problemen mee gehad!
9 september 2010 om 15:40 #17704068wat voor vermogen wil je eruithalen dan aangezien men een grotere pomp neemt.
tot 330PK geen pomp nodig..9 september 2010 om 15:47 #17704069Heeft ook niet altijd met vermogen te maken.
Mijn huidige pomp zou misschien best wel 400pk aankunnen (bij wijze van spreken), maar is inmiddels wel dik 15 jaar oud.
En als ik dan een blok aan het prepareren ben, dat zometeen heel veel geld gekost heeft, dan ga ik niet bezuinigen op een nieuw benzinepompje van 150 euro.
:cool:9 september 2010 om 16:02 #17704070Tot 330 vind ik het persoonlijk niet nodig.
Stel je haalt de vermogen niet dan pas vervangen.
Iets wat het doet doet het. En iets wat stuk is of stuk begint te gaan (het is niet zo dat het in 1x ophoud) dan pas vervangen.
Heb als 2de auto een MB 560SEC van 1985 met 390DKM en nog steeds hetzelfde benzinepomp. En doet het nog perfectt…..
dus waarom zou het bijv bij mijn calibra met C20LET kappot moeten gaan.9 september 2010 om 16:10 #17704071:sleeping beetje appels met peren vergelijken vind je zelf ook niet?
9 september 2010 om 16:20 #17704072het blijft oud techniek van 25jaar.
Kappot is kappot en als die het doet dan doet ie het…:D9 september 2010 om 16:33 #17704073origineel gepost door loodgieter
Tot 330 vind ik het persoonlijk niet nodig.
Stel je haalt de vermogen niet dan pas vervangen.
Iets wat het doet doet het. En iets wat stuk is of stuk begint te gaan (het is niet zo dat het in 1x ophoud) dan pas vervangen.
Heb als 2de auto een MB 560SEC van 1985 met 390DKM en nog steeds hetzelfde benzinepomp. En doet het nog perfectt…..
dus waarom zou het bijv bij mijn calibra met C20LET kappot moeten gaan.omdat het een beetje zuur is als je 15/20 jaar oude pompje zijn opbrengst niet meer haalt.dat is dus het nadeel dat hij meestal niet ineens kapot is, maar gelijdelijk aan. gaatje in je zuigers is niet zo leuk zeg maar :) . dan kan je wel janken als je dan hebt bezuinigt op een pomp van 100 euro :)
9 september 2010 om 16:33 #17704074Sorry, maar jij snapt mijn punt niet echt geloof ik :hmmz
Ik wil niet een motor van meer dan 5000 euro kapot laten lopen door een haperende benzinepomp of 1 die net niet genoeg opbrengst levert bij volgas.
En een nieuwe Walbro 255LPH-HP heb je voor zo’n 150 euro. :sleeping
Daarom vervang je hem voor een betere en nieuwe. :vertag
9 september 2010 om 16:35 #17704075origineel gepost door sw16v
62 EX btw….. :Pmaar die pompen vertrouw ik niet.
zal wel op een walbro of bosch uit draaien.
QSP komt uit dezelfde fabrieken als OMP.
9 september 2010 om 16:43 #17704076wat vraag je voor je oude pomp dan..
9 september 2010 om 18:05 #17704077oude pomp brengt weinig op, en kan hem zelf weer gebruiken voor de andere autos.
pomp is zelfs gelijk aan een corsa a 1.6 gsi brandstofpomp! of eigenlijk elke multipoint motor van die periode (C20ne/xe etc…)
10 september 2010 om 10:41 #17704078Ik zou die QSP pomp gewoon kopen, dat merk heeft zich toch wel bewezen. Ze leveren mooie spullen.
10 september 2010 om 10:56 #17704079Ik heb ook die QSP pomp. Geen problemen mee gehad. Maar ik rijd dan wel met wat minder vermogen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.