Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › DIKKE ASCONA'S TOPIC
- Dit onderwerp bevat 332 reacties, 102 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 augustus 2018om 13:17 door rheid.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2013 om 10:03 #17346145
Wie nog een dikke Ascona Voyage wil, deze is te koop. Zit een blok in van een ToyotaSupra
http://www.garaget.org/?car=137447″ onclick=”window.open(this.href);return false;2 oktober 2013 om 16:33 #17346146hij is gaaf maar dat geld heb ik niet :wub
10 oktober 2013 om 18:05 #17346147een toyota motor in een opel????
in etten-leur stond iets wat nog net kon een m power blok in een manta, maar de mooiste was de belgische ascona met een echte carburateur er op.
29 december 2013 om 21:51 #17346148ik ben al een paar jaar op zoek naar de foto’s van een ascona voyage 4 deurds.. heb het ooit gezien maar daarna nooit meer… iemand?
5 januari 2014 om 18:19 #173461496 januari 2015 om 17:28 #17346150@astrawez wrote:
Ascona A Pick up (wel netjes gedaan vind ik)
Gr Wesley
wel raar dat deze in 73 uit kwam en in 75 al geen apk meer gezien heeft :vertag
20 maart 2015 om 21:54 #17346151Dat is niet echt de apk datum, maar een fictieve datum. Dit doen ze als er geen geldige datum meer bekend is. Vanaf 1995/1996 wordt het wel digitaal bijgehouden. Je kan dus stellen dat deze Ascona in ieder geval sinds 1995 apk-loos is.
6 juli 2016 om 14:54 #17346152Duane Foley ’71 Ascona Hillclimb USA
nog eentje
13 juli 2016 om 22:51 #17346153een zeer mooie in mijn favoriete bestickering
14 juli 2016 om 10:08 #17346154@GSi-EVO2 wrote:
Duane Foley ’71 Ascona Hillclimb USA
nog eentje
Heel mooi zo`n dikke Ascona-A :wors :wors :thumbup :thumbup :jerry :jerry
Is mooier dan een Ascona 400! :vertag
U voelt zich geroepen om te reageren? ;)
:thumb
14 juli 2016 om 11:11 #17346155a ascona is zoiezo veel mooier dan een b ascona
14 juli 2016 om 11:25 #17346156Wie A zegt, roept geen B. ;) king:
14 juli 2016 om 20:18 #1734615715 juli 2016 om 13:18 #17346158@GSi-EVO2 wrote:
Duane Foley ’71 Ascona Hillclimb USA
nog eentje
Hallo daar………..
Het is ook nog een vier deurs uitvoering. ;)
29 juli 2016 om 23:11 #17346159Leuk duo in Noorwegen
29 juli 2016 om 23:29 #17346160of toch maar…
30 juli 2016 om 22:21 #17346161We gaan naar Zweden voor de Time Attack op het circuit van Knutstorp
De Ascona van Team DisasterOok hier verder gezocht en dit, in het Zweeds, gevonden:
Spec i korta drag:
Motor:
M50 stålblock (stressborrat till 84.5mm).
M5b28 vev (balanserad).
Smidda stakar ppf.
Smidda kolvar Cp.
Portad o renoverad M52b28 topp med aktiv vanos.
Ppf ventilfjädrar och retainers i toppen.
Egenbyggt insug.
Lättat m30 svänghjul.
Sachs 765 tryckplatta 4-puck sinter.
Egenbyggt grenrör.
Precision 5862 turbo.
Egenbyggt insug.
Vems insprutning.
Zf låda.
Egenbyggd kardan.
3″ rf avgas med ferrita dämpare.
Griffin alukylare.
PPF ic.
Precision 46mm WG
Rosencrantz dumpChassi:
Volvo 240 bakaxel med nya lager överallt.
3.31 utvxl
Torsendiff.
Alukåpa.
Egenbyggt momentstag.
M3e46 skivor och ok fram med pfc belägg.
240 framskivor bak med 240 framok, racebelägg.
Stålomspunnet fram, rör bak.
Wilwood fördelningsventil.
Gaz coilovers runtom.
Engenbygggda krängare i Cromolly.
Polybussningar överallt.
Casterstag med robodal uniballs fram.Kaross:
Egenbyggd front med splitter.
Fullbur.
Egenbyggda vingfästen.
Porsche GT3 avgjutning vingblad.
Egenbyggd instrumentbräda.
AIM dash.
Kevlarstolar.
4p bälten.
Mockaratt.
Mätare för vattentemp, avgastemp osv inbyggt i vemset.
Friskluft och varmluft.
Ventilerade sidorutor.
Lexan runtom.Fälgar och däck.
BBS RS 16″ 9″ breda, et 0 med nankang 245/45 16 fram, Nya toyo 245/45 16 bak
Compomotive 3-split med Kumho V70a 245/45 16 fram , 265/45 16 bak.
Breddade plåtfälgar med 9×26 Hoosier drags.+ Mycket mer.
Bilen har gått som den står.
10.71/210kmh @ 402
1.27.888 på mantorp.
1.33.6 gotland ring.
1.00.5 kinnekulleOp photobucket staan vanaf blz 15 wat verbouwingsfoto’s: http://s1126.photobucket.com/user/erikjakan3/library/?sort=3&page=15
31 juli 2016 om 09:41 #17346162AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
@GSi-EVO2 wrote:
Duane Foley ’71 Ascona Hillclimb USA
nog eentje
Heel mooi zo`n dikke Ascona-A :wors :wors :thumbup :thumbup :jerry :jerry
Is mooier dan een Ascona 400! :vertag
U voelt zich geroepen om te reageren? ;)
:thumb
Had dit schijnbaar ff gemist
Maar is natuurlijk ook niet waar :angel
Is slechts n mening gebaseerd op gebrek aan smaak :jerryZoiets lokte je uit denk ik king: :jerry
Vind zo.n a ascona wel super :thumbup
Maar geef m.n voorkeur toch aan de BWie niet verder komt dan A (in t alfabet)
Moet z,n schoolgeld maar terug vragen :angel :wors1 augustus 2016 om 13:56 #173461631 augustus 2016 om 22:54 #17346164@commo 67 wrote:
Wat zijn dat voor velgen ???
2 augustus 2016 om 07:32 #17346165kweenie, kheb er een half uur staan ronddraaien, om de eigenaar wat info
te vragen omtrent de wagen, maar heb hem nie gevonden :(
en op fb reageert hij ook nie…2 augustus 2016 om 11:26 #17346166@commo 67 wrote:
kweenie, kheb er een half uur staan ronddraaien, om de eigenaar wat info
te vragen omtrent de wagen, maar heb hem nie gevonden :(
en op fb reageert hij ook nie…Je zou het ook op de ouderwetse manier gedaan kunnen hebben.
Zet je telefoon nummer en vraag op een stuk papier, en druk dat onder de ruitenwisser.
Papier…………wat is dat?? ;) king: :thumb2 augustus 2016 om 14:22 #17346167dezelfde in de jaren ’90
2 augustus 2016 om 15:24 #17346168AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zijn meerdelige wielen..
Die geribelde velg randen zag je destijds wel onder
Amerikaanse dragsters….Hart is mischien wel costum made?
Lijkt n beetje op de ats ster….2 augustus 2016 om 16:50 #17346169ben ondertussen al wat slimmer geworden,
ik kende toentertijd de eigenaar die hem opbouwde in de jaren ’90 (toen met de groen/gele kleur)
en had een heel snelle 2L motor en de velgen komen van Amerika
na vele jaren zag ik hem vorige zondag terug en herkende hem o.a. aan de velgen
daarom dat ik zo nieuwsgierig was naar de huidige eigenaar (weet al van wie hij nu is) :jerry
nu is het dak vervangen, heeft hij een 2.4L en gesperde achteras
en een erg mooi zwart lederen interieur met oranje biezen :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.