Digidash teller loopt niet correct. Opgelost.

Forumindex Forums Modellen Tigra Digidash teller loopt niet correct. Opgelost.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    paultje_007

Hallo,
      Ik heb net een nieuwe digidash van een volgens mij Kadett E GSI gekocht (2e hands uit Duitsland) van iemand die het display blauw heeft gemaakt, met toch rode eindpuntjes bv op het toerental.

alleen nu geeft de kilometer per uur teller de verkeerde waarde. Bijv als ik 100 rij geeft ie 40 aan. Hij doet dit al vanaf het moment van rijden. Hij begint wel normaal bij nul.
      En het toerental is denk ik ook ongeveer met 500 rpm te veel verkeerd weergegeven.
      Ook de twee afstandtellers onderaan (analoog) draaien niet.
      Iemand een idee hoe dit kan en er een oplossing voor heeft?

Mijn oude digidash geeft wel de juiste snelheid en tt aan. Dus het ligt niet aan de bedrading denk ik maar echt in het digidash cockpit/klok zelf.

Zal effe een fotootje bijvoegen hoe het eruit ziet. Dan zie je meteen waarom het niet simpelweg met m’n oude teller, met blauwe lampjes vervangen, valt op te lossen.

Blauwe Display = de nieuwe
      Gele Display = de oude

MVG
      P

imported_Gsifreak
      Deelnemer

dan heb je hem denk ik op MPH staan,
        achterop de digidash zit een schuif knopje, die kan je verstellen.

paultje_007

Klopt, de verkoper heeft me teruggemaild en had het ook over het rode schuifknopje achterop aan de bovenkant. Nu doet ie het weer goed en ben er zeer blij mee.

Alleen de dagteller en die teller ernaast doen het nog niet. Het ligt niet aan het motortje, die heb ik van de oude werkende verwisseld en nog doet ie ‘t niet.
          Het ligt dus waarschijnlijk aan de printplaat die contact moet leggen met het motortje. Hier is iets niet juist mee. Maar zo technisch ben ik dan ook wel weer niet.

Misschien dat iemand van jullie dit wel weet?

En anders laat ik ‘m gewoon zo, maakt niet zo heel veel uit. Dan blijft de kilometerstand vd auto ook mooi laag hahaha :-)

Ik hoor t wel

Greetz.
          p

Xe_freakgrunn

he 007 heb je ook fotos van je tigra:thumbup

Oenatje
            Deelnemer

origineel gepost door Gsifreak
              dan heb je hem denk ik op MPH staan,
              achterop de digidash zit een schuif knopje, die kan je verstellen.

het rode schuifknopje is NIET om te schakelen tussen mph of kph maar om de juiste pulsgever te selecteren.

Oenatje
              Deelnemer

engelse digi’s schakelen met de dagteller reset knop naar mph of kph

imported_Gsifreak
                Deelnemer

dat is mijn toen wel wijs gemaakt dat men dat zei.

dus vandaar zo mijn reactie, maar goed weet nu dat er dus 2 types zijn

Oenatje
                  Deelnemer

niet altijd alles geloven wat men zegt, ;)

paultje_007

OK, maar weet iemand hoe het kan zijn dat m’n dagteller en kilometerstand teller het nog niet doen, ookal heb ik het draaimotortje vervangen voor 1 die het zeker weten moet doen? Ligt ‘t aan de printplaat? of een condensator daarop, ofzo?

mattemaker

meten is weten… :vertag kan verschillende oorzaken hebben..:cry

paultje_007

idd. Meten heeft geholpen en het lag niet aan de printplaat. Het mechanische gedeelte van de dagteller, het blok met de cijfertjes erin, tikte ergens tegenaan wat het motortje waarschijnlijk niet doorheen kon en daardoor vastliep.

Ik heb gewoon dat stuk uit m’n oude teller gehaald en overgezet op de nieuwe.
                          Ik ben er klaar mee, het werkt iig. weer.

Topic gesloten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.