Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Digidash probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2013 om 21:19 #17260237
Heb 2 problemen met het digitale tellerwerk in me senator 30e. Deze is niet origineel, door vorige eigenaar ingebouwd. Digidash heeft een jaar lang perfect gewerkt (slechts 1x uitgevallen)
* Maar nu wordt af en toe het scherm geheel zwart, geeft niets meer weer. De knopjes onderaan zoals alarmlicht, grootlicht etc werkt dan nog wel. En floept soms in 1x weer aan (random). Afgelopen week is dit erg vaak voorgekomen. Als ik aan de dimmer draai zie je wel dat hij minder fel/feller wordt. maar je merkt wel als je eraan draait dat hij niet meer soepel reageerd.
Heb gelezen over de dimmer doorlussen, maar heb je dan alleen ‘beeld’ als je de lampen aanzet of ook op stand 0?? Rij vaak met lichten uit namelijk en wil dan nog wel me KM/h, voltage etc. kunnen zien.
* Analoge dagtellers onderin tellen soms beide niet meer. Vandaag deed Digidash het wel maar de analoge tellers bleven stilstaan. Heeft te maken met de motors inwendig begreep ik:
”Geeft ie WEL de snelheid weer, dan is de PULSE GEVER op de bak HEEL en werkt PRIMA!! dan is het motortje in de tellerbak zelf kapot wat de kilometerteller en dagteller doet draaien, dit was bij mijn Digi ook het geval
Blijft echter de SNELHIEDSMETER op 0 staan, dan zal de PULSEGEVER of bekabeling en stekkers ervan kapot zijn of storing hebben.
Willem”
Iemand enig idee hoe dit te herstellen??
27 augustus 2013 om 00:43 #18169935Probleem had ik ook.l Zit een ronde stekker achter je dash. Trek die los, maak hem goed schoon en zorg ervoor dat alle pinnen elkaar weer goed grijpen en dan is je probleem voor 80% zeker opgelost. Bij mij heb ik alles aan elkaar gesoldeerd en krimpkous gebruikt en het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan.
27 augustus 2013 om 11:13 #18169936Ok zal dit eerdaags ff nakijken, heb je de dimmer toen niet doorgelust??
27 augustus 2013 om 17:00 #18169937Wat peter zegt had ik ook. Massa probleem.
Inderdaad de ronde stekker of om solderen of stukjes tin er bij in doen.
Om solderen is het beste maar heeft als nadeel als je terug naar Analoog dashboard wilt je weer alles moet om solderen.Ik rij zelf nu zeker een halfjaar rond zonder dagteller.
Het motortje is nog goed. de verbinding tussen printplaat (LCD) met kabels aan elkaar gemaakt maar werkt nog steeds niet.
Ik heb de hoop opgegeven om hem nog werkend te krijgen. (vindt het wel best zo)27 augustus 2013 om 20:34 #18169938Oh ja, dat van die dagteller is ook bij mij een probleem. Toen de wagen nog reed werkte die ook niet. Heb de hele print uit elkaar gehad, motortje gechecked maar alles leek ok. Toch geen sjoege. Maar zoals kywieman al zegt, ik vond het ook wel best. Ik blijf de boel niet demonteren ;)
28 augustus 2013 om 10:23 #18169939Mijne werkt prima gelukkig..
28 augustus 2013 om 20:30 #18169940De mijne nu ook weer gelukkig, bijna 100.000km probleemloos gereden nu. :D
had het op een gegeven moment dat hij bij 36km 72km 162km op de dagteller bleef hangen (dus ook te km stand zelf) , soms een heel stuk! dan krijg je ineens rare verbruikswaardes haha.
het wormwieltje wat aan het motortje zit was ingesleten op het wormwieltje van de cijfers van de dagteller/km teller.
hier 1 ingezet van een kadett digidash en werkt weer perfect.
29 augustus 2013 om 19:23 #18169941Okay zal ik dat ook maar eens gaan bekijken.
Misschien is dat bij mij net zo.30 augustus 2013 om 11:16 #18169942Het zijn waarschijnlijk dus 2 losstaande problemen.
1. Probleem: Kilometerteller/temp etc hapert soms en valt weg
Oplossing: Kabels en connecties controleren en verbeteren/schoonmaken2. Probleem: Analoge dagteller/KMteller haperen en blijven stilstaan.
Oplossing: Wormwielen/tandwielen vervangenDe vraag is: zijn deze tandwieltjes nog los te koop?
Kan me voorstellen als je een oude digidash pakt van iemand anders dat die tandwielen ook ver heen zijn..3 september 2013 om 11:01 #18169943Geen idee of die wieltjes los te koop zijn. Helaas liggen de Kadett gsitjes ook niet meer voor het grijpen, dus goed zoeken ben ik bang. Probleem 1 kan je in een goede middag met wat tin en krimpkous definitief verhelpen :) Dat wormwiel komt vanzelf wel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.