Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › digidash aan getrag 240
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2011 om 11:04 #17234206
Hey jongens!
Ik heb me dash, ik heb de stekkers, ik heb de getrag en ook die manta website goed doorgelezen. Daar hebben ze het over een pulsenteller met een schijf erin. Nu heb ik hier en daar foto’s gezien van zo’n pulsenteller, maar ik zie nergens een schijf zitten. Die manta ombouw website geeft ook een link naar een website waar je vermoedelijk een geschikte pulsenteller kan scoren. Deze link doet het echter niet meer. Heeft iemand een idee waar ik naar op zoek moet of heeft iets in de aanbieding?
15 maart 2011 om 11:50 #17835858Je kan gewoon de pulsteller van een kadett GSi gebruiken waar ook dat dashboard uitkomt, bakken indertijd hadden dezelfde aansluiting als eentje die een gewone km-teller kabel had.
D’r zijn wel verschillende soorten, ik heb ooit het type “AA” gebruikt om een tripmaster aan te sluiten op een getrag 265.
15 maart 2011 om 12:57 #17835859Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.
De teller doet het wel, echter hij geeft maar de helft van de snelheid aan. (bij 80km/u –> 40 km/u op teller)
Erg lastig en heb al die gevalletjes die op de bovengenoemde site staan besteld maar zonder resultaat. Daarnaast naar een plaatselijke tachoboer geweest (taximeters e.d.) maar ook die wist zo geen oplossing.
Achteraf had ik beter mijn teller origineel kunnen laten.15 maart 2011 om 13:01 #17835860[rquote=1891764&tid=144570&author=Deperik]Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.
De teller doet het wel, echter hij geeft maar de helft van de snelheid aan. (bij 80km/u –> 40 km/u op teller)
Erg lastig en heb al die gevalletjes die op de bovengenoemde site staan besteld maar zonder resultaat. Daarnaast naar een plaatselijke tachoboer geweest (taximeters e.d.) maar ook die wist zo geen oplossing.
Achteraf had ik beter mijn teller origineel kunnen laten.
[/rquote]het rode schakelaartje bovenop het digidash ook al geprobeerd om te zetten?
15 maart 2011 om 13:05 #17835861Klopt, geen resultaat…
Heb ook nog een andere klok geprobeerd, ook zonder resultaat.15 maart 2011 om 13:16 #17835862Ja het gaat me dus niet zozeer om dat ik bang ben dat de pulsenteller niet past, maar dus hoe ik zorg dat me teller klopt..
Max
15 maart 2011 om 13:44 #17835863Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan….
Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen.15 maart 2011 om 14:42 #17835864Precies. Daarom dus dat ik me afvraag wat die schijf is waar ze het op die website over hebben en waar ik dat vandaan haal.
15 maart 2011 om 15:59 #17835865[rquote=1891776&tid=144570&author=Deperik]Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan….
Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen. [/rquote]heb je foto .s er van teler
15 maart 2011 om 17:02 #17835866Aan de hand van het W-nr zou je al kunnen zien tov de normale teller hoeveel zo’n ding afwijkt. hebben jullie al een andere kleur wartel in de bak geprobeerd? er zijn gele, rode en blauwe met verschillende tanden, daarnaast zou het typenr van de pulsteller ook al wat moeten zeggen en anders zou je de boel bij moeten kunnen stellen, enerzijds zou dat kunnen door een stelschroef (als die er zit) of iets dergelijks op het dashboard en anderzijds zou je het ook kunnen oplossen met een potmeter.
Er is ook zo’n figuur Tachorob genaamd op internet die ook adverteerd met het oplossen van tellerafwijkingen, misschien weet die man wat.
15 maart 2011 om 23:54 #17835867Henk, hoe bedoel je wartel in de bak, ik weet wel dat er verschillende codes voor de pulsengevers zijn met lettercombinaties AA, AH, AK en dergelijke. allemaal voor verschillende pulsen per omwenteling.
Er zit geen stelschroef op het dashboard voor zover ik weet.
Ben al druk geweest met pulsenverdubbelaars en dergelijke. Ook heb ik een printplaatje geprobeerd waarmee je het aantal pulsen kunt vermeerderen met een bepaald (instelbaar) percentage. Ook allemaal zonder resultaat.:( Daarnaast zelfs een of ander printje uit Australie besteld, betaald maar nooit geleverd gekregen. Daar wordt je allemaal wel een beetje zat van, en uiteindelijk wenste je dat je de originele teller er maar in had laten zitten, dit kan helaas niet meer omdat ik delen uit het metalen gedeelte van het dashboard heb geslepen. Denk dat ik zonder gein totaal wel een dikke 200 euro aan die digitale teller heb uitgegeven en nog werkt het niet.
Maarja hobby mag geld kosten zegt men dan;)16 maart 2011 om 10:56 #17835868De getrag kent meerdere kleuren tandwielen voor de overbrenging van de snelheid, omdat deze natuurlijk met verschillende achterassen is geleverd. Ik geloof dat er drie of vier zijn met 19 tot 21 (a 22) tanden.
Weet iemand het aantal pulsen dat de verschillende pulsentellers afgeven?
Max
16 maart 2011 om 11:54 #17835869Op dit topic: http://www.teamcalibra026.es/foro/viewtopic.php?f=10&t=11168
staat nog wat informatie. Misschien heb je er iets aan.Listado transductores:
AH – 6 imp – 185/65/14 – solo digidash
AK – 16 imp – 185/65/14 – solo digidashAJ – 7 imp – solo digidash
AA – 6 imp – 185/60/14 – marcador analogico o digital
AG – 16 imp – 185/60/14 (kadett 16v) – marcador analogico o digital
AD – 10 imp – Kadett AT – marcador analogico o digital
AY – 2 imp – Kadett Diesel – marcador analogico o digitalNotese que el numero es referencial, mas bien son “miles” de pulsos por km. Segun he leido, un Calibra deberia montar con el digidash el transductor AG o AK de 16 imp. Este ultimo, el AK, es el mas comun.
Wel allemaal in het Spaans zoals je ziet.
16 maart 2011 om 13:21 #17835870Juist.. en wat is de overbrenging in een kadett gsi bak en diff.. want als we dat weten weten we hoeveel pulsen wenselijk is..
16 maart 2011 om 14:06 #17835871Dat schijn je met behulp van de W-nummers (Wegstrecken-zahl) kunnen te bekijken. Alleen weet ik niet wat het W-nummer van een kadett GSI is, en volgens mij heb je ook nog een paar verschillende soorten digidashes. Een C-kadett is geloof ik W 665?
16 maart 2011 om 15:19 #17835872Volgens mij zit die w waarde als het ware in de pulsenteller. W waarde geeft het aantal omwentelingen van je kilometerkabel per kilometer aan dacht ik. Maar gezien ik nu een 3.44 achteras heb, 205/50r15 banden, een getrag 240 en een digidash wordt het ingewikkeld..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.