Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Digi in calli?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2009 om 15:36 #17459518
de v6 en turbo hebben een dash tot 8000 toeren dacht ik…
maar is er een digidash tot 8000?
18 januari 2009 om 16:36 #17459519met het stuurapparaat van de chekcontrol van de kadett
moet de chekcontrol van de vectra lcd kunnen werkenmij is verteld (ik heb gelezen:P) dat een vectra LCD Dash een eigen check control (CC) computer heeft, en je dus de meeste signalen van voor de CC computer op het LCD moet aansluiten…
tankinhoud aanpassen weet ik niet of dat kan(kunnen we in die tijd wel proberen)
uiteindelijk zal de tankinhoud wel kloppen, niet dat je met een lege tank komt te staan dan. Maar om een exacte juiste weergave te hebben moet je een weerstandje van 10 Ohm tusen het tanksignaal maken, dan schijnt het aardig te kloppen
de v6 en turbo hebben een dash tot 8000 toeren dacht ik…
met een V6 heeft het toch niet veel zin om verder da 6000 toeren te gaan, een gewone vectra LCD is prima daarvoor
19 januari 2009 om 15:09 #17459520origineel gepost door Pastra
de v6 en turbo hebben een dash tot 8000 toeren dacht ik…maar is er een digidash tot 8000?
v6 heeft 7000
16v heeft 8000
de turbo teller 280 kmh heeft 8000
de turboteller 260 kmh heeft 7000
de vetra lcd 700019 januari 2009 om 15:26 #17459521origineel gepost door Pastra
de v6 en turbo hebben een dash tot 8000 toeren dacht ik…maar is er een digidash tot 8000?
digi gaat tot 7000, maar dat maakt niet uit, die staat gewoon vol als je m verder doortrekt.
ik kijk er geeneens meer naar, schakel op gehoor. (en nee, das niet by huutuuutuutuuutuuutuuutuuutuutt ):jerry19 januari 2009 om 15:31 #17459522mij is verteld (ik heb gelezen:P) dat een vectra LCD Dash een eigen check control (CC) computer heeft, en je dus de meeste signalen van voor de CC computer op het LCD moet aansluiten…
tankinhoud aanpassen weet ik niet of dat kan(kunnen we in die tijd wel proberen)
ja tuurlijk ben je het beste af, met de cc stuurapparaat, van het betreffende dashbord
maar als er net zo moeilijk is aan te komen ,als het vectra lcddie van de kadett ,en de astra, zouden funcioneren
die van de calibra NIET, en dat weet ik zeker
heb er nog een vectra 2000 staan, en als het mooi weer is zal ik eens kijken welke code er opstaat op de cc unitde tankinhoud staat me wel iets van bij ,dat er iets te wijzigen was (misschien de eenheden???
maar was verder niet van toepassing omdat het calibras en vectra waren (die hebben 60 literen het lcd van jou die is van een omega-senator en die hebben 70 liter, maar wat geeft die aan het aantal liters of een kwart of half netzo als bij de kadett (als die voor een kwart of half vol zitten
19 januari 2009 om 17:44 #17459523de tankinhoud staat me wel iets van bij ,dat er iets te wijzigen was (misschien de eenheden???
maar was verder niet van toepassing omdat het calibras en vectra waren (die hebben 60 literen het lcd van jou die is van een omega-senator en die hebben 70 liter, maar wat geeft die aan het aantal liters of een kwart of half netzo als bij de kadett (als die voor een kwart of half vol zitten
je kunt inderdaad de eenheden veranderen, hoe weet ik niet precies.
Bij een vectra LCD hoef je de tankmeter niet aan te passen inderdaad omdat deze de zelfde tankinhoud hebben. Bij mijn senator LCD moet je een klein weerstandje er tussen maken voor een juiste weergave van het aantal liters. Vol/half-vol of leeg klopt altijd inderdaad :thumbup
ja tuurlijk ben je het beste af, met de cc stuurapparaat, van het betreffende dashbord
maar als er net zo moeilijk is aan te komen ,als het vectra lcddie van de kadett ,en de astra, zouden funcioneren
die van de calibra NIET, en dat weet ik zeker
heb er nog een vectra 2000 staan, en als het mooi weer is zal ik eens kijken welke code er opstaat op de cc unitde CC van een vectra LCD in de calibra functioneerd niet, juist omdat het cc-stuurapparaat er tussen zit. een vectra LCD (en ook mijn senator LCD van na de facelift) hebben die computer al in het LCD zitten. (senators van voor de facelift en die van een kadett hebben dat niet en kun je zo op aansluiten)
Als je de draden vanuit de bestaande cc-computer op het LCD aansluit werkt dat niet. Dan krijgt hij verkeerde signalen binnen en krijg je foutmeldingen
Je moet de sensoren rechtstreeks op het LCD aansluiten aan de blauwe stekker, (die van de cc) en voor de lichtcontrole moet je nog iets aparts doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit helaas ivm tijdgebrek
21 januari 2009 om 08:04 #1745952421 januari 2009 om 08:41 #17459525origineel gepost door Doublejan
Ik heb ook een digitale tellerplaat, in mijn calibra 2.0 16v uit 1990. En heb nergens problemen mee. heb nog niks gemerkt in ieder geval :p
hij lijkt wel wat op die van mantamafkeesDit is een kadett digidash, lang niet zo geavanceerd als die uit een Vec 200 (en ook een stuk makkelijker in te bouwen)
Een digidash in een V6 is wel even wat anders dan in een 16v. Komt omdat het snelheidssignaal bij de V6 van de ABS compu komt (zoals al in dit topic naar voren gekomen is, geloof ik).
Gr. Diederik
21 januari 2009 om 09:15 #17459526heb een stuurapparaat in de 2000 gevonden en denk dat die de checkcontrol is (code WB)
zou anders niet weten waar die wel voor is (en zit op bijna dezelfde plek als de calibra)
heeft alleen ingaande stekker en niet de uitgaande blauwe21 januari 2009 om 19:37 #17459527Ik ben er ook nog niet helemaal uit, en heb helaas nog niet de tijd om er vollop me bezig te zijn.
Ik zit alleen nog met de check control, bijna iedereen met een Vectra LCD of Senator ab facelift LCD heeft hier problemen mee dat de lampen niet uit gaan.
22 januari 2009 om 22:05 #17459528origineel gepost door AsconaC20NE
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, en heb helaas nog niet de tijd om er vollop me bezig te zijn.Ik zit alleen nog met de check control, bijna iedereen met een Vectra LCD of Senator ab facelift LCD heeft hier problemen mee dat de lampen niet uit gaan.
jep dat heb k dus ook dus dit is intersant voor me
(ook aangezien k een compleet nieuwe boom moet gaan maken in de dett )(gelukkig heb k nog even de tijd )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.